Ik wil graag een geluidskaart aanschaffen. Alleen ik zou niet weten welke ik moet nemen. Ik wil er graag 1 bij alternate kopen. Maar ik weet niet welke goed is ik heb namelijk een 5.1 set en ik wil tog een beetje goed geluid hebben. Me budget is ?40-,
Creative staat zeer goed aangeschreven als het op geluidskaarten aankomt. Daarbij is tevens nog mooi meegenomen dat de x-fi extreme audio recentelijk afgeprijsd is waardoor deze net binnen jouw budget valt.
Als je echt diep op geluidskaarten in wilt gaan is het altijd nog het beste om er een paar die kwa budget bij jou passen op een rijtje te zetten en er reviews en vergelijkingen van op te zoeken. Zelf vind ik de extreme audio iig een aanrader.
29 mei 2008 23:17
stimo
Welke bedoel je precies? (link)
30 mei 2008 13:08
bj farmore
Hij bedoelt denk ik deze: Creative X-Fi Xtreme Audio Dat is de enige S-Fi Xtreme Audio onder de 40 euro. En ik ben het eens met Leviahan, ik hoor veel goeds van die creative X-Fi geluidskwaliteit. Dus ik zou daar ook voor gaan als ik jouw was.
30 mei 2008 14:27
louwrens
de Audio is GEEN X-Fi.
Alleen Creative en X-Fi gaat niet echt samen met Vista
komt in Juni nieuwe driver, hopelijk werkt het dan beter
Creative kaarten zijn duur, maar dan heb je ook wat
30 mei 2008 19:11
bj farmore
Ik heb net even wezen kijken, het klopt wel en blijkbaar heeft niet dezelfde functies als de andere X-fi serie. (linkje}
Maar dan nog als ik naar de andere merken kijk zou ik alsnog voor de creative gaan. Creative staat voor zover ik weet nog steeds bekent als een goede fabrikant voor audio producten.
En de drivers moeten geen probleem zijn, aangezien het het hardwareprofiel van Stimo XP staat.
Alleen zijn de reactie's eronder niet zo positief. En ik moet denk ik ook me vidoekaart verplaatsen. Want hij neemt 2 banke in beslag. En als ik die geluidskaart in de laatste van de 3 doe komt die voor me Fan van me vidoekaart en dat is ook niet goed denk ik. Dus ik moet denk ik dan me vidoekaart 1 bank omlaag, moet doen en dan die geluidskaart erboven.
30 mei 2008 19:59
keitaro
[quote=113148]
Mijn mening, spaar 40 euro meer en koop een kaart waar je meteen komende jaartjes mee vooruit kan.
Geluidskaarten van ~40 euro zijn over 1,5 jaar a 2 jaar weer mega verouderd...
30 mei 2008 20:01
stimo
Ja, Welk zou jij dan doen? Ik game ook aardig wat dus ik zat ok nog te twijfelen.
PS: sparen is niet nodig ;)
30 mei 2008 20:08
bj farmore
Zoals Keitaro zegt is dat wel een slimmere optie, dan heb je ook geen lag in de games. Aangezien deze kaarten hun eigen processor hebben en niet de berekeningen af laten komen op de CPU.
Ik zou een van de andere X-fi serie pakken, zoals je in mijn linkje ziet hebben die wel de goede chip aanboord. Verder zie je daarnaast de zuiverheid van de kwaliteit van de kaart, uitgedrukt in db. (per 3 db = de kwaliteit verdubbeld. Dus ook hoe hoger hoe beter.) Dus dat komt neer op de Xtreme Gamer of de Xtreme Music. Ik denk dat de namen ook wel ervoor spreken welke van de 2 het meest geschikt is voor jou, en anders moet je wat verschillen opzoeken op internet. Deze kaarten zijn erg veel gesproken.