-
kyentei
Hallo allemaal,
Ik heb pas windows xp performance edition (SP3) op m'n pc gezet (ik was ?cht zat van vista.... performance ftw(for the win)!)
Het enige nadeel was, dat lang niet alle drivers meekwamen voor mijn hardware. Gelukkig heb ik een 2e pc en kon ik alle drivers via een usb-stick op deze pc krijgen (m'n internet deed het ook niet).
Ik heb toen de moederboard drivers geinstalleerd, ging prima. Maar toen ik een vriend van mij vroeg om drivers voor m'n soundcard (op de een of andere manier waren die niet met m'n moederboard drivers meegekomen) kreeg ik eerst de verkeerde waarbij een virus mee is geinstalleerd (in het vervolg braaf zelf zoeken dus...)
Als ik scan met Avast! antivirus, dan vind ie helemaal niks. Maar om het uur krijg ik wel een popup met "virus found" of "malware found", allemaal .dll files in system32 ..
Ik kan ze allemaal wel verwijderen en verplaatsen met een '.vir' extensie eraan vast, maar ik kan ze dus niet verwijderen als ik erop scan.
Ik heb ook de drivers niet meer voor m'n mobo en sound card. En die vriend komt uit de US, dus is lang niet altijd met mij online (hij heeft de drivers..)
Mijn vraag, is hier een simpele oplossing op, of raden jullie ?cht aan te formatteren en de GOEDE drivers in 1 keer te installeren?
Note: In taskmanager draait verder geen virus ofzo.. maar ik wil wel zeker zijn van een veilige pc!
Note2: Toen ik die driver+virus eerst installeerde, had ik avast nog niet op m'n pc.
28 mei 2008 17:19
-
arjan_sa
Als je je xp nog niet naar jou wens hebt getuned is formatteren altijd de snelste en makkelijkste manier:).
Maar als dat niet kan. Probeer eens andere virusscanners dan avast!(avast ftw).
28 mei 2008 17:24
-
leviathan
Die popups zelf zijn juist een zeer hardnekkige vorm van spyware. Wat je het beste kunt doen is formatteren en opnieuw opzoek gaan naar drivers. Anders zou je ook nog de namen van de popups of gedeeltes van de tekst in google kunnen gooien, vaak krijg je dan meer informatie over het type spyware, en hoe je het handmatig kunt verwijderen.
28 mei 2008 17:27
-
kyentei
[quote=112882]
Ik wil wel formatteren, maar is mijn D:/ schijf (alles staat nu op C) dan ook geinfecteerd? Want ik wil dingen als UT2004, WoW en mijn muziek wel bewaren..
En dan moet ik sowieso die drivers ergens vandaan plukken (en daarna zet ik ze ook gelijk op cd.. wel van geleerd!)
28 mei 2008 17:28
-
leviathan
Ligt aan het type spyware, maar er is een grote kans dat er met je D-partitie niet aan de hand is. Maar je kunt pas echt weten als je meer over de spyware hebt opgezocht.
28 mei 2008 17:31
-
kyentei
well, ze hebben allemaal klote namen en volgens Sean (de vriend die me met de pc helpt zegmaar) is het echt een virus. Nou ja, ik wacht wel even tot hij online komt voor die drivers en dan mik ik er een formatje overheen, want wat ik begrijp is dat het niet te best is.
Little question: Zou Hitman pro werken? Aangezien ik pas niet al te leuke informatie over hitman pro vond op deze website
28 mei 2008 17:35
-
arjan_sa
hitman pro zou kunnen werken, maar daarna meot je wel 1 voor 1 al die programmatjes weer wissen..
28 mei 2008 17:36
-
kyentei
Of Hitman pro gewoon op je pc houden. Ik weet welke programma's betaald zijn dus die installeer ik gewoon niet =)
28 mei 2008 17:39