-
ikkus
Hey mensen,
Ik heb hier ene laptop staan, een Toshiba A200 en ik wil graag het maximale volume beperken.
Ik heb onlangs Vista geinstalleerd (LEGAAL!!!) op mijn laptop, daarvoor stond er XP op (daar kon het geluid alleen heel zacht) en sindsdien kan het geluid veel te hard.
Als ik hem al op 40% zet is het geluid zo hard dat de kwaliteit verminderd en de speakers het niet echt meer trekken. Lijkt mij hiet echt handig, mocht per ongelijk eens op 100% gaan, of als iemand hem daar op zet (mijn moeder bijvoorbeeld :P)
De versie van Vista is Home Premium SP 1 (die stond er ook origineel op maar heb ik later Engels geherinstalleerd).
De geluidskaart is een Realtek kaart. De drivers zaten al in Vista standaard, maar het herinstalleeren van de drivers (van de Toshiba site) heeft geen effect.
Iemand een idee?
Graag GEEN reacties zoals "wat maakt dat geluid jou toch uit", "kan geen kwaad" en "waarvoor wil jij dat, het heeft toch geen nut" etc.
27 mei 2008 18:00
-
stephan90
Rechts onderin je scherm moet als het goed is een luidsprekertje staan, zet daarvan het volume
op bijvoorbeeld 40%. Dan zou je het met programma waar je muziek mee luistert (bv. WMP)
met die schuifknop het maximale volume van het nummer kunnen bepalen.
(100% volume in WMP is dan 40% van het echte volume)
Samengevat:
Je beperkt je maximale geluid dmv stap 1
Je kan het volume van je muziek bepalen met de schuifknop van je muziekprogramma.
Ik weet niet of je nog externe boxjes hebt staan, met die draaiknop kan je natuurlijk ook het volume
bepalen ipv die van je muziekprogramma.
27 mei 2008 18:03
-
arjan_sa
@Stephan, hij heeft een laptop -.-'.
@Ikkus, heb je vista net geinstalleerd? Zo ja, dan maakt het niet veel uit of je nu vista weer even wist of wel?
ff kijken of het wel zeker aan vista ligt, als je xp installeert, en het geluid doet weer normaal ligt het aan vista. Zo niet, dan heb je toch echt de verkeerde drivers.
(heb je bijv de HDsound drivers van Realtek gedownload, of de AC97 (er is een verschil toch?:P)).
Hoe dan ook, dit is iets wat niet zou moeten:S
27 mei 2008 18:05
-
stephan90
Een laptop ja, dat klopt.
Daarmee moet je ook via het luidspreker icoontje rechts onder je scherm het maximale volume
moeten kunnen bepalen. Ik ken ook genoeg mensen die een laptop hebben met boxjes erbij.
Als het geluid nu te hard is dan beperk je het toch gewoon lijkt mij?
Hij heeft in ieder geval geluid dus dat is het probleem verder niet,
het probleem is dat het te hard is en op deze manier beperk je het :P
Als ik fout zit dan hoor ik het wel ;)
27 mei 2008 18:09
-
arjan_sa
Ja, alleen bij muziek, maar stel hij speelt games? Die hebben niet een handig schuifknopje net als WMP. (ja sommige wel, maar lang niet alle). Of een MSN geluidje?:P
27 mei 2008 18:12
-
stephan90
Met die schuifknop van windows (nogsteeds rechts onderin beeld) stel je het maximale volume in
voor alle geluiden. Dus games worden ook zachter, dat is gewoon het output signaal zou je kunnen
zeggen. Dat percentage bepaald hoe hard het geluid is, je zou die schuifknop kunnen zien als
de normale draaiknop op een boxje
27 mei 2008 18:47
-
ikkus
Ik heb de juiste drivers wel geinstalleerd, idd de Realtek HD drivers, dit is dan ook echt mijn geluidskaart.
De drivers van XP waren sowieso al erg vaag, hij kon dan ook echt niet hard ofzo, en het ene programma was veel harder dan het andere. Iets wat ik nooit met met mijn workstation of HomeServer heb (ja dat was en Home-PC namelijk :P).
Ik ga Vista niet herinstalleren.
@Stephan Die volumeregeling is ook mijn echte schuifknop, zit op de laptop:P
Maar die staat nu ook als op 20%... Ik bedoel met beperken dat ie gewoon niet harder KAN dan 50% bijv.
27 mei 2008 18:48