waar ik mee zit
Als ik een film op fullscreen afspeel dan begint het beeld te schokken.
Als ik dan bij de taskmanager kijk schiet mijn processor gebruik (bij fullscreen) naar
99% (gek voor een 2.4Ghz).
wat jullie moeten weten
Dit gaat niet om de pc uit mijn hardware profiel.
De drivers zijn allemaal geinstalleerd.
De volgende mediaspelers gebruik ik; vlc, wmp, classic mp, nero showtime en powerdvd.
het gaat om een XP pro systeem 32bit
27 mei 2008 10:46
masterwillems
doe eens een spyware scan met bv ad-aware, download eens Ccleaner en laat die je pc ff opschonen.
27 mei 2008 10:52
shaqiel
Staat er verder niks open anders kan het daaraan liggen??
27 mei 2008 13:59
druipsnuit
@ MasterWillems ik heb net een verse installatie van xp gedaan dus het lijkt me sterk dat er virussen o.i.d inzitten @ shaqiel De weergave heb ik op beste prestaties gezet en zoveel mogelijk service's en opstart programma's uitgezet.
p.s ik moet vanmiddag weg dan zal ik voor de zekerheid een scan doen
Edit: ik heb een online scan gedaan van avast & mcAfee en er is niks gevonden.
Volgens mij ligt het toch aan verkeerde instelling o.i.d maar ik zou niet weten waar.
27 mei 2008 14:30
arjan_sa
is het een fullhd filmpje?:P
of met alle films?
27 mei 2008 17:21
leviathan
De film wordt op je CPU gerendered, er is wel technologie om deze op je GPU te laten renderen, maar dat is allemaal commercieel. Dit verklaard dus jouw hoge CPU usage. Het ligt ook aan het formaat en de kwaliteit van de film hoe zwaar jouw pc het er mee heeft he.
Een tweede struikelblok zou de harde schijf kunnen zijn. Deze zou het bijvoorbeeld niet snel genoeg kunnen lezen.
27 mei 2008 18:08
lbjornl
[quote=112765]
kuck kuch harde schrijf niet snel genoeg kunnen lezen... Dan komt die harde schrijf uit de middeleeuwen zeker :P. Als er een cpu van 2.4 Ghz insteekt dan schat ik je PC/Laptop 4 - 5 jaar oud?
27 mei 2008 19:50
xp 2
Maar is het 2.4 DC of SC?
Voor DC zou dat wel heel zwak zijn
Want als ik HD afspeel op 3.0 SC (standaard) hapert ie ook langs alle kanten. op 3.6 loopt het filmpje perfect.
27 mei 2008 21:34
druipsnuit
het was een gewone film die ik afspeel geen hd of iets anders geks.
Ik zou niet weten of de schij dc of sc is. De comp. is eigenlijk niet van mij maar ik moet er op werken omdat me klaptop onder reparatie is.
Het lijkt me ook sterk dat de hardeschijf niet snel genoeg is, hij is idd bijna 3 jaar oud maar hij heeft het vroeger altijd goed gedaan dus ik snap echt niet hoe dit zou moeten komen.
28 mei 2008 08:15
blacksorcerer
[offtopic]DC en SC (afkortingen die XP 2 gebruikt) zijn ook geen bestaande afkortingen, dus het is ook niet gek dat je die niet begrijpt. Degenen die meer met hardware bezig zijn kunnen uit zijn bericht wel opmaken dat het voor Dual Core en Single Core staat, waarmee hij dus vraagt naar het aantal kernen dat je processor heeft.[/offtopic]
DC en SC doen er in dit geval dan verder niet toe, aangezien beiden een normale dvd/videobestand moeten kunnen afspelen.
Het zou hier bijvoorbeeld aan spyware/virus, drivers of codecs kunnen liggen.
- Je zegt dat 'alle drivers' geinstalleerd zijn, weet je zeker dat je de grafische drivers hebt (probeer desnoods ook een andere versie (nieuwere of een beta).
- Om welk type filmpje gaat het hier, AVI/MPG (met Xvid/Vidx codering o.i.d.), DVD (MPEG-2) of internetfilmpjes?
- Is het ook zo als je bijv. een eenvoudig Youtube filmpje afspeelt op full screen?
- Geen last van haperen als je gewoon scrollt (op internet op een pagina met plaatjes o.i.d.) of een eenvoudig spelletje speelt?
28 mei 2008 08:36
druipsnuit
Het maakt niet uit of het een avi, mpg, divx of wat dan ook is hij stotterd bij allen,
echter bij youtube filmpjes op fullscreen niet.
als ik vanmiddag tijd heb ga ik driver updates zoeken
28 mei 2008 14:27
sonyw810i
ik had ook zoiets in mijn pc zitten bij mij was het een draadje die niet goed vast zat:P
28 mei 2008 16:03
arjan_sa
aangezien de rest wel werkt (zoals games etc) gok ik dat het niet ligt aan draadjes maar aan de drivers/codecs.
Welk programma gebruik je om flimpjes te kijken? (->VLC/WMP/etc)
Youtube stottert niet want die gebruikt flash voor zover ik weet, dat heeft dus niet veel te maken met drivers etc.
edit: Overheen gelezen, en ik had nog wel gechecked om te kijken of dat in de OP stond:P
28 mei 2008 16:13
druipsnuit
[quote]De volgende mediaspelers gebruik ik; vlc, wmp, classic mp, nero showtime en powerdvd.[/quote]
28 mei 2008 17:09
louwrens
doet ie dat ook met een dvd (niet een rip van internet), gewoon een dvd?
28 mei 2008 19:44
druipsnuit
Ja, als ik een dvdrom met powerdvd open krijg ik hetzelfde resultaat
29 mei 2008 15:20
louwrens
uhm, vaag:S
in PowerDVD bij Video 'Hardware Acceleration' aangeklikt?