Hallo tw-ers ik was aan het kijken naar de temp van mijn cpu in de bios was hij 32 graden celcius en met core temp 45 graden celsius mijn vraag is.Welke is nou de goede?? Want ik wou een beetje gaan overclocken en nog geen andere koeler halen als het kan.
alvast bedankt
[size=8][color=red] Mod: [/color][color=black]Wil je a.u.b. letten op je zinsopbouw, het is niet de bedoeling dat we jou verhaal een paar keer moeten lezen voordat we het eventueel door (kunnen) krijgen en/of vragen hierover kunnen ontstaan.[/color][/size]
edit er staan punten in mijn zinne.!!
[size=8][color=red] Mod: [/color][color=black]Ja en..., die punten staan willekeurig maar dat doelde ik niet echt op, het blijft onprettig om te lezen (men snapt de vraagstelling niet eens, zie hieronder).
Wil je hierop antwoorden dan graag per PM.[/color][/size]
26 mei 2008 17:31
marcovkesteren
ik snap de vraag niet helemaal, kun je hem iets beter uitleggen
26 mei 2008 17:33
blaster_tw
Ik wil gaan overclocken en was dus mijn tempraturen aan het bekijken nog niet stressed maar gwn ff kijken.
Ik heb in de bios gekeken 32 graden celcius en met een programmatje genaamd core temp is die 45 graden celsius.
26 mei 2008 17:36
lbjornl
Die van mij wordt wel eens 70?C (A) maar je zou eens zien wat je MAX mag gaan (in het mobo boekje of via internet) en daaruit kun je afleiden wat het beste is voor je PC.
26 mei 2008 17:43
blaster_tw
Ik zal is kijken.
26 mei 2008 18:09
arjan_sa
@Lbjorn, dat is dus veelsteveel:P
Mijn core temp is rond 30, mijn CPU temp is rond 25..
Core is echt per core (als je quadcore hebt bijv, de ene is 30, de ander 40, weer ander 50 en de laaste 24)
En CPU, is volgens mij het gemiddeld? Of iig een andere sensor? :P
26 mei 2008 18:13
marcovkesteren
het programma kan verschillen qua afrondingen, maar je kan het ook op een andere tijd gemeten hebben, dat die toen iets warmer was, als dat niet zo is, had je misschien wat programma's in gebruik of was je iets aan het downloaden.
26 mei 2008 19:19
blaster_tw
Maar welke moet ik nou geloven en kan ik overclocken met deze tempreraturen. Terwijl hij nog niet echt stresst?
26 mei 2008 20:12
arjan_sa
ik zou maar niet overclocken;).
Ik heb met 20% overclock 25 graden, en dat is alsie op idle staat! Op full power(Gaming) staatie rond 40.