-
amahl
duss ik wou van jullie wel is weten hoe jullie je muziek uit de pc laten komen standaart of via een aparte versterker
Hoeveel watt zijn je boxen :
wat voor boxen hoge toon mid toon bass woofer enz.
welke versteker merk hoeveel watt .
ik lees t wel
23 mei 2008 12:19
-
arjan_sa
uuhm, via onboard kaartje?
Dat gaat dan naar mijn x-230 van logitec. (de x-230) is een geniaal setje, ook de andere x- versie die er hetzelfde uitziet , maar die is 5.1
Geniaal geluidskwaliteit. Ben er heel blij mee.
Ik heb nu dus 2.1, subwoofer staat natuurlijk op z'n zachts omdat ik net als de meesten hier ouders heb die kunnen zeiken als het gaat om muziek:P
23 mei 2008 12:22
-
amahl
hahah zo snel had ik een reactie niet verwagt nou dan zal ik me zetje ook ff tone
van onboart uit me pc naar me vesterker pionner 500watt die stuurt het door naar me boxen
de boxen zijn 2x 200 watt 2x 400 watt hoge tonen en bass zitte bij elkaar in 2 hoge toon speakers 25 watt op me burau en een subwoofer naast me van 500 watt die is apart versterkt door ee nandre versterker en dan me andre woofertje 2x 900 staat op me kleding kast die draait op een kwart anders gaat de bel en daar staat de politie weer en dan wille ze weer alles in beslag neme oja en er staan ook nog 2 van 200 watt
naja ik stuur met een mengpaneeltje en ik heb een stereo meter voor te veel of te weinig insturen naja en natuurlijk een equlaizer voor de zuivere geluid uit eindelijk is muziek me hobby zonder muziek geen leven
arjan sa je hebt wel een nice setjesuivergeluid gaat boven alles
23 mei 2008 12:26
-
arjan_sa
Jij hebt zeker een nice setje:P
Maar zuivergeluid gaat voor mij boven geluidssterkte. En het geld dat het kost boven alles:P.
Na de verhuizing haal ik een 5.1 setje, een nieuwe geluidskaart (7.1 minstens) en doe ik dit setje voor m'n zusje. Kan ze blij mee zijn:).
Trouwens, dat insturen, wat bedoel je daarmee?
23 mei 2008 12:32
-
wimpy18
Ik heb ook een onboard kaartje, maar ik heb het geluid weten te splitten en daar zit achter:
Sony MHC-GX450
Logitech 2.1 X-230
en er zit nog een heel ander stereo syteem achter van Technics met zelf bijgekochte speakers.
mijn ouders zijn er ook heel blij mee:P, maar gelukkig zijn ze vaak weg dus dat scheelt:D
23 mei 2008 12:33
-
keitaro
Audigy 4 Pro geluids kaart met de Logitech Z-2300. Een THX gecertificeerd 2.1 set.
Te lui om alles zelf te typen, dus ff een copy paste uit de digitale handleiding van dat ding;
# Totaal RMS-vermogen: 200 watt RMS
# Satellieten: 80 watt RMS (40 watt x 2)
# Subwoofer: 120 watt RMS
# Totaal piekvermogen: 400 watt
# Frequentierespons: 35 Hz - 20 kHz
# Signaal-ruisverhouding bij 1 kHz: >100 dB
# Versterker: Ultralineair analoog met grote capaciteit
Sinds ik dit setje heb ben ik ook van 128 kbit muziek rate over gegaan naar minimaal 256 kbit rate. want 128 kbit rate klonk toch ineens wel verdomd bagger en onzuiver als de pest ><
23 mei 2008 12:47
-
easyboarder
Ik laat mn geluid uit een Creative X-Fi XtremeGamer geluidskaart vloeien. Vanuit daar gaat het onderweg naar een mooi 2.1 setje (zie mn profiel voor type) Subwoofer is 30 Watt en de speakers meen ik 9 Watt per stuk. Ik heb expres geen 5.1 of 7.1 genomen, omdat dat teveel boxjes zijn om fatsoenlijk weg te werken op mn kamer.
@ Amahl
Klein beetje overkill lijkt me :P tenzij je pc in een fabriekshal staat. Verder erg mooi.
Is het voor jou geen goed idee om het via een iets beter geluidskaartje te laten lopen? Aangezien je zulke huge-ass speakers hebt.
PS.
Zou je de volgende keer op leestekens willen letten? Misschien niet mijn taak om te zeggen, maar ik ergerde me er een beetje aan. Het leest nogal lastig.
23 mei 2008 13:53
-
wesley123
Ik heb trust 2.1 speakers met 24 watt, ik had eerst veel betere alleen die gingen kapot door een klote aan/uit knop
23 mei 2008 14:53
-
Account verwijderd
Onboard maakt voor mij mooi genoeg geluid hier :P
Heb gewoon een simpel 2.1 setje van Philips, weet niet precies welke (mijn hardwareprofiel wel (A))
Verder vind ik ook het muziekprogramma van groot belang, wmp presteert naar mijn zeggen minder goed als bijvoorbeeld winamp kwa geluid (maar ook kwa performances).
23 mei 2008 15:06
-
wimpy18
Helemaal mee eens, ik vind zelf winamp veel beter dan Windows Media Player
En WMP wil soms ook nog wel eens vervelend doen met de codecs.
23 mei 2008 15:09
-
arjan_sa
qua geluid merk ik het verschil niet tussen wmp en winamp:S.
Wmp doet vervelend met codecs ja, maar hij speelt wel al mijn muziek af:P.
Niet dat ik wmp gebruik, doe mij maar coverflow (itunes) (A).
En ik heb toch een nieuwe nano dus. ik moet 'm wel gebruiken.. -.-'
23 mei 2008 15:55
-
wimpy18
Jah ik vind die Coverflow wel fijn (heb zelf ipod nano) maar muziek overzetten naar je mp3 speler vind ik het dik waardeloos met dat synsconiseren ofzo:) ging bij mij wel meerdere keren mis, maar verder is de ipod een zeer goeie mp3 speler:D
23 mei 2008 16:01
-
marijn100
Ik heb gewoon een onboard kaartje en daar mijn sterio instaltie op aangesloten 2.0 dus (JVC UX-S59) twee keer 70w.
En soms heb ik er een andere versterker (technics SU-Z200) met 120 watt boxen aan hanger.
23 mei 2008 16:33
-
amahl
[quote=112281] over dat in sturen je heb ledjes groen oranje rood hij mag soms in het rood en constant in het oranje als die soms in het rode komt bijvoorbeeld met veel bas mag dat maar niet constant als die soms in het rode knippert dan heb je t goed afgesteld
en over muziek programma gesproken winamp is de beste ik heb veel geprobeer wmp is te lang met lade als je veel muziek hebt en winamp heeft een handige zoek manier en is snel met laden k heb tege de 24000 nummers dus dan is het van belang dat die snel start
23 mei 2008 16:40
-
duncank
Creative Audigy ZS 2
Geweldige 5.1 set. Sinds ik overgegaan ben naar Vista heb ik trouwens mijn mp3's nog maar over 2 boxen en de subwoofer. Ik had hier een oplossing voor gevonden, maar sinds het installeren van SP1 werkt dit niet meer. Na de examens nog maar eens naar kijken. Want mp3-tjes over een 5.1 set klinken echt veel sjieker! Je wilt nooit meer terug als je dat gehoord hebt;)
23 mei 2008 16:45
-
wimpy18
pfff, ik dacht dat ik veel nummers had:S hehehe ik heb er 16430 en een beetje:P
23 mei 2008 16:46
-
amahl
[quote=112304] hahabinne kort is ff weer op internet kijke voor wat nieuwe liedjesen het worde er alleen maar meer
23 mei 2008 16:50
-
lbjornl
[quote=112305]
Je kan veel zeggen maar ik kan ook aan zoveel liedjes geraken :s. Gewoon alles downloaden wat je van liedjes kent en ziet. Je kent ze toch allemaal niet van buiten dus... heb je niets aan zoveel muziek.
BTW op hoeveel uur volledig playtime komt dat neer?
23 mei 2008 16:52
-
arjan_sa
[offtopic] ik heb er 500:P[/offtopic]
23 mei 2008 16:57
-
wimpy18
ik denk wel op een aantal dagen als je er 20.000 hebt, een nummer duurt gemiddeld 4 min? nou reken maar uit:D maar het is wel ideaal als je een feest hebt en iemand vraagd naar een nummer kun je hem zo opzoeken;)
-
amahl
[quote=112306] ik ken de meeste liedje wel ik zij toch dat me hobby muziek was nou
dan hou je je daar dagelijks mee bezig
[url]http://img297.imageshack.us/img297/7069/nummersdg0.jpg[/url]
-
lbjornl
[quote=112310]
Zie er meteen al goede liedjes tussenstaan :P. Maar we dwalen af....
PS:Arjan ik zie niets bij jou bericht :p.
23 mei 2008 17:01
-
michelvandijk
Ik draai mn muziek met een onboard kaartje. Met een aparte versterker van JVC.
- Boxen, 6 st. 2 Hoofdboxen & 4 kleinere boxjes
- JVC Versterker 200 watt
23 mei 2008 18:08
-
masterwillems
geluidskaart een standaard creative soundblaster 7.1 icm met een Logitech Z200 boxensetje
23 mei 2008 19:03
-
louwrens
ik gebruik nu me AC'97 onboard -_- me X-Fi werkt niet echt mee in me pc :L
daarma gerbuik ik WMP en Winamp (Shoutcast), Winamp heeft een hele andere decoder dan WMP, vandaar het verschil.
geluidsset, Logitech Z4
o Totaal RMS-vermogen: 40 watt RMS
Satellieten: 17 watt RMS (8,5 watt x 2)
Subwoofer: 23 watt RMS
o Totaal piekvermogen: 80 watt
o Frequentierespons: 35 Hz - 20 kHz
o Drivers:
Satellieten: 5,1-cm koepeldriver, 5,1-cm drukdriver
Subwoofer: 20,3-cm drukdriver
o Speakerafmetingen (h x b x d):
Satellieten: 22,9 x 7,6 x 9,5
Subwoofer: 22,9 x 22,9 x 23,8
o Signaal-ruisverhouding: >92 dB
receiver heb ik nog niet.
@Keit: moet je eens 320kbps mp3 doen:P AAC32/64 kbps is nog veter
@Duncank: volgens mij doe jij dan wat verkeerd
23 mei 2008 20:33
-
thobe
onboard realtek sound, 6.1 en digitaal mogelijk... geluid via kabeltje naar mijn oude maar trouwe akai versterker, waarop 4 boxen zijn aangesloten van 80 watt. Het merk is T+A Elktroakustik... duits merk... geeft prima helder geluid.
Winamp liep bij mij soms vast, maar is snel met afspelen en opzoeken in mijn 5400 nummers.
WMP 11, op vista, sstart wel snel op, maar nummers laden gaat heel sloooooooooooom.
En mediamonkey is voor mij egt het beste programma. Snel laden van nummer en opzoeken, hadnige opties en goed geluid. Alleen opstarten is iets langzamer.
23 mei 2008 21:44
-
amahl
wmp11 ik weet niet waarom die sloom laat zijn hier verklaringen voor wel jammer want hiet is wel ee nmaasterlijk uitzigt
23 mei 2008 22:02
-
thobe
wmp11, geen idee waarom die slomer is, vermoedelijk te maken met manier van laden.... maar wmp11 is al wel sneller dan wmp9 en 10 vind ik. vooral qua zoekwerk. maar er gaat qua snelheid niks boven wimamp en mediamonkey. Je dubbelklikt en de muziek start meteen.met wmp duurt dit toch nog ff, soms wel heel lang, andere keer wat sneler...
23 mei 2008 22:17
-
amahl
ja het is jammer maar wmp11 heeft een mooi uiterlijk maar het gebruik is 3x niks gewoon bij winamp blijven
23 mei 2008 22:23
-
unknown
boven heb ik gebruik ik de onboard geluidskaart -> mengpaneeltje -> versterker 200watt -> 2 tweeters, middeltoonspeakers, 4 van die "hoek"speakers een een basstube. Beneden gebruik ik gewoon het onboard kaartje met de ingebouwde speakers(in het beeldscherm)
23 mei 2008 22:46