Ik heb 2 dagen terug een nieuw moederbord aangeschaft (ASUS P5LD2-X/1333 ) nou heb ik een probleem met het F_Panel
Want ik weet niet welke kant min- is en welke plus+ is van de stekkertjes die aan gesloten moeten worden.
Kan iemand mij helpen?
20 mei 2008 20:34
arjan_sa
Oei, dat zou toch echt op dat kabeltje moeten zijn aangegeven..
Anders is het maar gokken, en dat kan je mobo kapot maken..
Maak eens een goede schermpe foto van die kabeltjes die van je F-panel afkomen.
Ik weet niet waar dit exact over gaat, wl weet ik dat rood doorgaans (eigenlijk altijd) de plus is.
Dus de kant met het rode kabeltje is plus neem ik aan?
20 mei 2008 20:52
arjan_sa
ik durf echt niet te zeggen welke + en welke - is.
Ik gok dat die ene met het pijltje positief is. Maar ik zou het echt niet weten, ik kan je niet verder helpen.
[offtopic] Er is met die kabels gerommeld? (tape)[/offtopic]
[@hierboven, rood wel, oranje.. Tja, dat is een andere kleur.. Maar het komt op hetzelfde neer als je mijn standpunt neemt (pijltje)
20 mei 2008 20:52
erwin_w
Als het alleen voor de frontpanel is zal het niet echt veel kwaad kunnen.
Het moederbord kan wel wat hebben m.b.t. deze aansluitingen, gewoon even proberen en hou even in het achterhoofd dat, wat Ikkes ook al schreef, een rode altijd een + is.
Werkt het niet dan even de stekkertjes omdraaien.
Tip, mocht je een volgende keer weer zoiets hebben noteer dan eerst even waar ze hebben gezeten en kijk dan op de layout van die connector wat de aansluitingen zijn.
20 mei 2008 20:55
ultimate
haha okey maar ik heb nog allemaal andere kleuren wit, blauw,rood
maar alvast bedankt
@Erwin jij ook bedankt ik zal het ff nakijken allemaal
ik heb het nagekeken and it's alive, hij doet hetmaar ik zit nu met een ander probleem
no IDE Master H.D.D Detected ! :S maar als ik F1 druk gaat hij verder en kan ik wel naar mij OS
21 mei 2008 01:09
unknown
wit en zwart zijn meestal de -
dus de andere kleuren zijn dan waarschijnlijk + ;)
21 mei 2008 07:53
ultimate
ja dat is al gelukt maar ik zit nu met een ander probleem en dat is :
no IDE Master H.D.D Detected ! <<< krijg ik tezijn bij de boot.
21 mei 2008 08:22
sergio
Ik denk dat je dan beter nieuw topic kan opstarten.maar om terug te komen op je vraag, Staat je HD op Master? Zijn alle kabels correct aangesloten?
21 mei 2008 08:25
xp 2
Had ik ook, dan moet je gewoon effe in je bios kijken of naar je jumpers kijken.
Dat van die kabeltjes: In de computerwinkel zeiden ze dat je de stekkertjes altijd met de tekst naar onderen moet steken. Voor het frontpanel maakt dat niet zoveel uit, maar voor usb wel, want die overleeft het meestal dan niet
21 mei 2008 08:54
ultimate
usb zit wel goed enzo maar ik moet denk ik gewoon nog ff kijken naar de jumpers en de bios
21 mei 2008 08:59
arjan_sa
@Xp2, ledjes overleven ook niet als je de + en - verkeerd om doet:P.
Ik had mijn luidspreker eens verkeerd om (dom, i know). Ik deed pc aan, khoorde een schokkig iets, en hij ging uit:P.
Ik bang dat nieuwe mobo kapot was, gelukkig niks was er niks gebeurd, schok kwam waarschijnlijk doordat het huis niet geaard is (dus pc ook niet:P)