stel je hebt in je pc die toevallig geen DC ondersteund 4 banken
optie 1 :
1 bank 1 gb
optie 2:
2 banken 2x 512mb
optie twee is sneller omdat tijdens windows de gebruikte RAM verdeeld wordt over twee eenheden. Als windows iets moet zoeken kan het dan sneller vinden doordat het in twee eenheden verdeeld is ipv 1 grote waar het meer tijd kost om iets te vinden.
Dit is het zelfde bij harde schijven. Vroeger toen ik een harde schijf van 80 gb kocht had ik het in twee partities gesplitst van elk 40 zodat de computer 'sneller' werd.
maar nogmaals, het resultaat is echt minimaal en persoonlijk vind ik het te verwaarlozen, dus het maakt niet uit hoe je het doet als je maar meer ram erbij krijgt. Dan merk je het verschil wel ;)
21 mei 2008 23:14
blingking
haha ok Bedankt styloco(Y)
begrijp alles, en heb denk ik een keuze gemaakt (G.E.I.L van 32 euro op alternate ;) )
bedankt voor alle hulp ;)
21 mei 2008 23:22
caspar
[quote]Dit is het zelfde bij harde schijven. Vroeger toen ik een harde schijf van 80 gb kocht had ik het in twee partities gesplitst van elk 40 zodat de computer 'sneller' werd.[/quote]
Die theorie klopt volgens mij voor 0%. Bedoel je niet RAID 0?
@ Blingking
Let er op dat je niet in een keer 200 MHz FSB instelt, want dat kan misschien je CPU niet aan. Er is dan een kans dat je PC niet meer start. Open je kast en haal de batterij van je bios er uit en wacht 30 minuten. (Zeggen ze altijd, bij mijn PC's gaat de bios direct resetten)
22 mei 2008 07:52
blingking
hmm .. is dat perse nodig? Aangezien ik volgens mij niks aan mijn BIOS heb veranderd..
22 mei 2008 16:05
styloco
idd 1 sec batterij eruit halen moet genoeg zijn, trouwens die theorie klopt volgens mij wel en nee ik bedoel geen raid. Gewoon partities aanmaken...