-
sparky
Hi, ik zit met een netwerkprobleempje.
in Mcafee
In Mcafee zit er een Netwerktool waarin je de pc's die aangesloten zijn op je router kunt bekijken.
Zo ook kun je hun beveiligingsstatus controleren (laatst geupdate, laatst gescand,..).
computers in netwerk
we hebben een gewone computer ( Windows XP prof SP2) en een laptop (windows vista SP1).
Nu, beiden pc's hadden de "beheerders"rechten.
Na onderhoud aan de gewone pc kunnen wij ons netwerk niet meer beheren.
probleem
Er komt zo'n venster op dat deze pc niet deel uitmaakt van het netwerk.
En dat je een verzoek moet doen naar de beheerder van de pc.
Wanneer je daarop klikt zou normaal op de andere pc het verzoek moeten komen.
Maar ook deze pc maakt blijkbaar geen deel meer uit van het netwerk.
Zodoende kunnen we dus het netwerk niet beheren.
Iemand een oplossing?
18 mei 2008 11:37
-
michelvandijk
[offtopic]Z?, dit is nog eens een goed voorbeeldtopic van hoe het w?l moet(y)! Goede uitleg, opbouw etc(y)[/offtopic]
18 mei 2008 11:50
-
wesley123
Zet je netwerk opnieuw op
18 mei 2008 12:16
-
sparky
[quote=111831]
Misschien een stomme vraag, maar hoe doe ik dat?
18 mei 2008 15:24
-
unknown
je spreid het zijl uit over de grond, je steekt de stokken er doorheen, zet de tent overeind, sla wat haringen in de grond, en span de scheerlijntjes :p sorry kon het niet laten(a) ik denk niet meteen dat je het netwerk overnieuw op zou moeten zetten! bij de eerste de beste error doe je toch ook geen herinstall van windows, wacht eerst maar eens af op de reacties in dit topic ;)
19 mei 2008 15:12
-
keitaro
Ik heb zelf totaal geen ervaring met MCAfee.
zover ik denk, kan er naast zitten, kan je alleen met MCAfee andere pc's monitorren als daar ook MCAfee geinstalleerd staat.
Probeer anders een search bij MCAfee forums. Volgens mij hebben weinig mensen ervaring met netwerk MCAfee hier.
19 mei 2008 15:25
-
blacksorcerer
Zitten jullie wel nog in dezelfde netwerkgroep/domein? (Windowstoets+Pause/Break, dan tabblad Computer Name/Naam)
En staat McAfee op beide pc's geinstalleerd en draaien de eventuele benodigde processen c.q. zijn alle opties ingeschakeld in McAfee op beide pc's ? (zoals Keitaro aangeeft, dat wellicht benodigd is, dat kan je vast controleren in de Help functie van de applicatie.)
19 mei 2008 15:55