Ik heb een computer die een beschermt bios gedeelte heeft. Een backup van de bios die ik heb gemaakt tijdens een bios update heb ik geopend met het programmatje modbin. deze geeft het wachtwoord weer in sterretjes. Nu vroeg ik me af of iemand bekend is met software die dus dit password uit het bin file kan halen.
alle hulp is welkom.
PS: jumpers of baterij er uit halen heeft geen zin.
[quote=111732]Ik denk dat dat meer voor applicaties en webpaginas in Windows zelf bedoeld is, het lijkt mij zeer sterk om op zo'n manier een stel sterretjes die echt alles kunnen zijn, omzetten in een wachtwoord.
Hoe lang heb je je batterij eruit gehad? Het klinkt misschien onlogisch, maar flashgeheugen is niet direct leeg als de batterij eruit gaat, het blijft nog een beetje statisch geladen en dit verdwijnt zeer langzaam. Het kan dus ook wel een flinke poos duren voordat echt alle instellingen weg zijn.
17 mei 2008 00:04
paul
nee, wachtwoord zit echt in de bios versleutelt. Dat heeft dus helaas geen zin, wel bedankt voor je hulp.
17 mei 2008 07:36
knarf
Je kan hem toch gewoon resetten
17 mei 2008 07:38
berre
Je kan een jumper verplaatsen op het moedermord of het batterijtje er voor een tijd uit laten.
Jumper verzetten is aangeraden.
17 mei 2008 08:32
leviathan
Ik denk dat de TS bedoeld dat het wachtwoord in het ROM zit opgeslagen, dan kom je er niet zomaar vanaf. Tenzei je het ROM weet te flashen.
17 mei 2008 10:34
paul
idd, en nu vraag ik me af of er dus een manier is het wachtwoord uit het bios bestand te halen.
17 mei 2008 11:18
Account verwijderd
Denk het niet, dat is onbegonnen werk.
Je kan dus wel proberen je hele bios te resetten, dit zou volgens mij toch ?cht moeten werken. Anders kun je altijd nog je bios flashen want dan ben je er altijd vanaf ;) Maarja dit neemt ook weer een redelijk groot risico met zich mee.. *-)
Offtopic: Wie is er nou ook zo dom om zijn bios te beveiligen, en dan zijn wachtwoord te vergeten? En waarom zou je in godsnaam je eigen bios willen beveiligen.. ^o)