-
caspar
Voor een lage prijs kun je hier redelijk mee gamen. Ik zeg redelijk, dus in verhouding met de prijs.
Moederbord:
ASUS A8N-SLI SE
S939
4 DDR Sloten
SLi mogelijk
NForce 4 gamers chipset
Processor:
AMD X2 3800+
Stocksnelheid: 2 GHz
Max OC gehaald: 2,85 GHz
24/7 OC: 2,4 GHz
Er zit een volledig koperen koeler van Zalman op
Geheugen
Erg snel DDR geheugen, loopt op 500 MHz indien je CAS 3.0 doet en 2.9 Volt! Met auto voltage haal je 2.5 cas en 480 MHz.
Kingston HyperX DDR PC3200 2 x 512 Mb (dualchannel)(Geheugen met heatspreader)
Stocksnelheid: 400 MHz
Max OC gehaald: 500 MHz (verder niet geprobeerd)
24/7 OC: 480 MHz
Grafische kaart
XFX GeForce 7600GT XXX (590/1600) 90 Nanometer chip met 256 Mb geheugen.
Er zit een volledig koperen zalman koeler op die enorm stil is op 7 Volt en ook nog goed koelt.
Stock snelheid:
590 MHz GPU
1,6 GHz geheugen
Maximale OC;
Met de pencil mod, zonder dat overclocked hij wel, maar magertjes....
750 MHz GPU (DIT IS EXTREEM HOOG VOOR EEN 7600 GT!!)
1,84 GHz geheugen
Hij is met overclock van GPU & MEM op 750/1,84 wel 30% sneller in vergelijking met de stock instellingen!! Deze kaart van mij is echt een super clocker. (Getest met Furmark!!)
Geen 24/7 OC want ik speel geen spellen waar dit voor nodig is.
Ik speel GTA SA, GRID en UrbanTerror
Ik speelde Crysis op Medium instellingen 1024*768 resolutie, C&C 3
Harde schijven
2 keer 160 Gb in raid 0 haalt 131 Mb burst. Je ziet in bij de Windows installatie gewoon 300 Gb wat je kan verdelen. Bij Windows XP zitten volgens mij geen raid drivers vooraf op de installatie, dus dat mag je zelf uitproberen. Ik draai hier een ripoff van Windows Vista en die draait net zo vlot als Windows XP. Deze is niet meegeleverd omdat warez illegaal zijn.
Kast
Klepje bovenaan is afgebroken, alleen de USB poorten doen het omdat de vorige eigenaar de geluidskabels er af heeft geknipt. Vraag me aub niet waarom. Het merk + type is Thermaltake Soprano. 2 blauwe neon balkjes. 2 Casefans. Degene in de zijkant is ook afgeknipt. Hier kun je zelf een ander einde op zetten. Eventueel kan je gemakkelijk een andere 80 mm fan er in plaatsen. Er zit ook een fan in (outtake) met 4 blauwe leds.
[img]http://imagespray.nl/index/shared//c1f57ee7c5a5351fdd92ff9259055cb8.JPG[/img]
Een stevige kast naar mijn mening.
Geluidskaart
Creative Audigy 4; verder heb ik hier g??n verstand van
Voeding
Chieftec GPS-450 Watt voeding; de meeste kabels zijn gesleeved
Prijs: ?339
Vragen? Opmerkingen? Stel ze gerust.
En ja, ik weet dat er dus 3 dingen mankeren aan de kast. Zo heb ik hem gekocht.
15 mei 2008 22:43
-
kevinvn
Quote van caspar op 15 May 2008 22:43: [quote] ... [/quote]
Kun je misschieen foto van jou kast er neer zetten zodat we kunnen zien hoe die er uit ziet?
[size=8][color=blue]Admin: [/color][color=black] Quote even ingekort, anders slijt het scrollwiel zo snel... ;-) [/color][/size]
15 mei 2008 23:00
-
styloco
voor hoeveel die processor alleen (zonder alles)?
je kan hem ook ruilen als je wilt (kheb de zelfde alleen single core @ 2.4 kan tot 3.0 maar ben alleen to 2.66 gekomen met stock koeler) sommige zijn tot 2.8x gekomen
maar de cpu is bij mij nu te bottleneck (gezien de 8600gts....)
15 mei 2008 23:42
-
caspar
De processor verkoop ik niet los, omdat dat een gedoe is met CPU koeler loshalen, koelpasta en pinnetjes. Ik zou hem ruilen voor ?30-40 maar koop hem gewoon op tweakers, die 3800+jes tot 4600+ zijn echt betaalbaar. (Mooie prijs/kwaliteits verhouding)
Hier is een foto van mijn "eigen" PC (dus de kast + inhoud). Op dat moment zat er geen fan in, nu nog steeds niet want als die niet draait en er zit geen fan in dan is het negatief voor de airflow.
[img]http://imagespray.nl/index/shared//c1f57ee7c5a5351fdd92ff9259055cb8.JPG[/img]
Foto is met mobieltje gemaakt dus geen super kwaliteit. Zie het klepje dat ontbreekt bovenaan, daar zitten tevens dus 2 USB poorten. Erg handig, jammer dat de audio niet werkt. (Staat ook in beginpost)
Ik heb het plaatje op de front post nu ook aangepast met mijn eigen foto.
16 mei 2008 07:53
-
koenh
Haha :p ik heb dezelfde kast.. wel grappig.. alleen idd jammer dat de vorige eigenaar er zoveel aan "gesloopt" heeft.Zie ik niet graag bij die kast :P
16 mei 2008 17:45
-
caspar
Nou, er is in feite dus 2 dingetjes stuk, het klepje en de geluidskabels die er bij horen. USB werkt bovenin wel. Ventilator kan ik voor je "oplossen" door een stoffilter en plastic dingetje. zodat het gat netjes is afgesloten (zoals op de foto in mijn beginpost). Je kan natuurlijk ook een nieuwe fan kopen/plaatsen maar volgens mij beinvloed dit de airflow negatief
17 mei 2008 01:02