-
raymus
Hallo tw'ers
We hebben sinds gisteren onze nieuwe internet verbinding binnen gehaald het gaat om: telfordt 20 Mbit
Alles werkt prima halen mooie download snelheden en uploaden gaat ook razendsnel. Maar we hebben 1 problemeen met het bellen. We bellen namelijk via optibel, dit is bellen over het internet (viop achtig idee) Sinds we telfordt hebben krijg ik geen lijn kan dus niet bellen of ontvangen. Even voor wat duidelijkheid wat mijn configuratie nu is,
[img]http://teamwork-clan.nl/config.JPG[/img]
Ik heb geen kiestoon. Op mijn handleiding staat: Resultaat van mij
-Controleer of u alles juist heeft aangesloten en de lampjes correct branden. Goed alles brand zoals hoort
-Controleer of u de telefoon op de juisten Phone poort op de breedband telefoonapdapter is aangesloten. Ja staat allemaal ook goed en nagekeken.
- Controleer of uw analoge toets telefoon werkt, door deze aan te sluiten op uw telefoon wandcontactdoos en te telefoneren. Ja werkt gebrobeert en doet het
- Controleer of u een internet verbingen heeft op de ethernet poort waarop de breedband telefoonapdapter is aangesloten. Ja zit er nu op en mijn topic/ post komt aan;)
Ook staat er dat je problemen kan hebben met firewall en dat UDP 69, 5060-5063 en 10000-20000 moeten openstaan. Waar doe ik dit?
Verder op staat er ook nog wat over de firewall dat je de poorten 5060, 16300 en 16700 moet open hebben staan. Dit heb ik gedaan via forwarding?
Na alles nog steeds geen lijn dus nog steeds geen bellen.... Heb in ieder geval nog een maand om het goed te krijgen want echter dan is mijn abbonement bij @home afgelopen. Dat was via de kabel er werkte prima. Wie kan mijn helpen met mijn probleem zodat ik weer lekker kan bellen?
Alvast bedankt hoop voor jullie dat dit een beetje duidelijk is?!
04 mei 2008 19:46
-
arjan_sa
[quote]Ook staat er dat je problemen kan hebben met firewall en dat UDP 69, 5060-5063 en 10000-20000 moeten openstaan. Waar doe ik dit?[/quote]
Da doe je ook bij port-forwarding (iig bij speedlinqs). Dan vink je ipv TCP UDP aan.
[quote]Verder op staat er ook nog wat over de firewall dat je de poorten 5060, 16300 en 16700 moet open hebben staan. Dit heb ik gedaan via forwarding? [/quote]
Ik gok dat dat dan de TCP poorten zijn, dus dat moet met port forwarden (en dan vink je TCP aan ipv UDP).
Je router heeft meerdere Plugjes, probeer eens Internet in plug 1, en de tel op plug 2, pc op plug 3.
Weetje zeker dat het ligt aan je internet/bekabeling? Het kan net zo goed aan je Optibel adapter liggen.
[quote]Controleer of uw analoge toets telefoon werkt, door deze aan te sluiten op uw telefoon wandcontactdoos en te telefoneren. Ja werkt gebrobeert en doet het [/quote]
Dat is dus, sluit tel direct aan op wandcontactdoos? Zonder die optibel adapter denk ik dan? Want daar zit toch alleen ethernet adapter in?
En verder, zou het niet veel handiger zijn om een VOIP modem te kopen*-)?
[img]http://avantage.no-ip.org/is/shared//94684f6e7ae5e6eeb64923ec3319bee3.jpg[/img]
Zo'n Voip modem kan je ook nog instellen, dus welke Server, en welk tel. nummer/gebruikersnaam/wachtwoord etc.
Probeer eens:
-Splitter voor de kabel vanuit de muur naar modem.
-Andere Optibel Adapter
-Andere poort in Router
-Open poorten, zowel TCP als UDP
Dan had ik nog een vraag, gebruik jij een crosscable tussen je Optibel adapter en Router?*-).
04 mei 2008 20:09
-
raymus
Nee wel geprobeert... Maar heb nu @home er weer op... En boem hoef niks te doen en het werkt weer zoals het hoort het lijkt wel of hij niet verder komt dan het modem... Wie o wie heeft hier antwoord op?
04 mei 2008 20:30
-
arjan_sa
Wat???
Dat snap ik even niet.
Je hebt nu @Home er weer op? Die had je er toch al op?
En het werkt toch weer, dan komt hij toch verder dan de modem? (vermeld ook ff welk modem, optibel of die ander?).
Antwoord ook deze nog ff:
Probeer eens:
-Splitter voor de kabel vanuit de muur naar modem.
-Andere Optibel Adapter
-Andere poort in Router
-Open poorten, zowel TCP als UDP
En trouwens, volgens mij moet je met zo'n configuratie een crosscable gebruiken tussen optibel en router maar ik kan het heel erg fout hebben:P
04 mei 2008 20:33
-
raymus
Oke nog een keer:p
Had telford erop dat is een adsl modem
Heb @home er weer op gedaan dat is een kabel modem
Ze gaan allebei naar mijn sweex router...
- Er zit geen splitter tussen het is vanaf muur en dan in mijn moden
- Heb ik niet moet je bestellen:p
- Heb ik gedaan werkt niet
- Heb ik nu gedaan zelf firewall uit gezet alleen werkt niet...
Nee hoeft niet, kan wel maar ook bij het instalatie pakket geven ze een straight kabel mee;)
04 mei 2008 20:40