Beste TWers,
Ik heb sinds kort een U3 cruzer usb stick. Het leuke van de U3 technologie is dat er een virtuele cd speler aan vast zit.
Nu wil ik alles wat ik in handen krijg customizen dus zo ook deze stick.
Wat mijn probleem is:
De inhoud van de virtuele cdspeler aanpassen. Dit moet mogelijk zijn maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.
heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
02 mei 2008 14:13
mac
Dus je als ik het goed begrijp heb je een Sandisk usb stick. Een U3 stick is voorgeprogammeerd.
al op [url]www.u3.com[/url] gekeken?
02 mei 2008 14:29
druipsnuit
ja, maar ik kan nergens iets vinden om de virtuele cd speler aan te passen
02 mei 2008 16:02
masterwillems
waarom zou je hem willen aanpassen? ik bedoel het is gewoon een programmatje met een standaart uiterlijk waarscheinlijk heb je er niet eens skins voor.
anyway me pa had die ook gekocht en het eerste wat we hadden gedaan was die zooi er af gooien zodat er ruimte was om dingen er op te zetten (waarvoor een usb stick bedoeld is)
02 mei 2008 16:29
druipsnuit
De software heb ik er ook vanaf gegooid (zelfs helemaal geformateerd als ntfs)
Ik heb alleen nog steeds die virtuele cd-speler. En hier wil ik zelf wat in kunnen zetten. maar hoe ?
02 mei 2008 16:50
arjan_sa
Om ff iets duidelijk te maken, je wilt hun programma bewerken.. Jammer voor jou dat het niet opensource is ^o)? Dus je mag het niet eens bewerken:S.
02 mei 2008 16:52
druipsnuit
nee dat bedoel ik niet,
Hun hebben een virtuele cd-rom speler bij mijn USB gegeven.
Ik mag toch wel zelf weten wat ik in die virtuele cd-rom speler wil hebben.
02 mei 2008 19:41
lbjornl
[quote=110322]
AAAAAH nu begrijp ik het; je bedoelt dat als je naar "deze computer" er dit staat.
Dit hoort bij die cd-rom dat is het progje voor dingen bij je scandisk te voegen; heb jij dit ook nog?
03 mei 2008 12:32
druipsnuit
sorry voor de onduidelijkheid,
ik wist niet hoe ik het anders uit moest leggen.
@louwrens, ik heb de link gechecked maar vond niet wat ik zocht.
@Lbjornl, nee die software heb ik niet meer.
03 mei 2008 12:35
arjan_sa
[offtopic][b]Cleartype aan zetten bij vista:
Aan persoonlijke voorkeur aanpassen/Kleur en Vormgeving van vensters/Eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleuropties/Effecten/Randen van letters vloeiend op scherm weergeven, en wel als volgt: Cleartype.
En voila![/b]. Zie mijn tweak op tw
[/offtopic]
03 mei 2008 12:37
druipsnuit
Na nog wat zoekwerk op google ondekte ik het volgende:
De virtuele cd-speler is gewoon een partitie die naar CDFS (FileSystem) is geconverteerd.
Omdat ik de inhoud van de virtuele cd-speler wil wijzigen zou ik de CDFS dus naar een NTFS of FAT32 moet converteren de bestanden wijzigen en dan weer terug naar CDFS.
Hier zou dus hopelijk een progje voor moeten zijn. Er zijn genoeg FAT32 en NTFS convert programma's te vinden maar geen daarvan kan ??n van deze converteren naar CDFS.
Dus, weet iemand hier een progje voor?
(of een andere manier?)