Uuhm heb je je voedingslijnen wel getest het kan zijn dat je 24 volts connector niet goed is of een lijn mist.. Dan start ook alles op en toch ook weer niks snappie>?
25 april 2008 14:22
martensupport
[quote=109769]
Maar hoe verklaar je dan dat de voeding op een andere pc wel werkt?
@Wesley123 processor zit er natuurlijk wel goed op en met een cooler erop gemonteerd kan die echt niet verplaatst zijn.
25 april 2008 17:16
raymus
Oke als de pc niet boot dan is vaak je mobo brak;) Het beste wat je kunt doen is je pc laten testen in een pc shop... Of een ander mobo pakken en test zelf, maar vaak hebben ze bij de pc boer een kaart liggen die alles test dus aan jou de keuze:)
25 april 2008 23:42
keitaro
[quote=109816]
Raymus.... Lees voortaan het hele topic voordat je post wil je? De OP heeft zelfs een compleet NIEUW mobo GEKOCHT om te testen...
LEES!
26 april 2008 01:06
martensupport
Mijn pa is gisteren naar de pc shop geweest waar de pc vandaan komt en heeft mijn bevindingen gemeld, de jongen die daar werkte heeft het geheugen eruit gehaald en concludeerde (omdat hij geen beeps hoorde) dat het mobo kapot was. Toen zei mijn vader dat de pc het ook niet deed met een nieuw mobo. De jongen zei dat dan waarschijnlijk beide kapot waren en dat door een kapotte cpu het mobo kapot was gegaan :s Nu klinkt mij dit vreemd in de oren, maar misschien weet iemand van jullie hier meer van?
26 april 2008 14:04
arjan_sa
door een kapotte CPU gaat je mobo niet zomaar kapot:S..
Heeftie ook een andere CPU erin gedaan om te testen dat het aan je CPU lag?
Dus heeftie, anderCPU+joumobo
Anderemobo+Nieuwecpu (+de rest van jou spullen)
wat ik me nu wel opeens realiseer, toen de laptop van mijn zusje kapot was werkte alles zonder HDD wel gewoon, heb je al geprobeerd om een andere aan te sluiten?
Dus een hele andere HDD?
26 april 2008 14:09
louwrens
je kan zonder hdd booten, alleen er komt dan iets van; no boot device found te staan.
26 april 2008 14:27
martensupport
[quote=109846]
In de TS staat al dat ik alles eraf heb gehaald en toen de pc heb opgestart. Resultaat: Niets noppes alleen de fans die draaien. Dus geen beeld en ook geen bios te zien of horen
@Arjan_sa: Jammer genoeg is dat niet gebeurd en zelf heb ik niet een andere cpu om te testen.
Verder, zoals ik net tegen Louwrens zei doet de pc zonder HDD ook niets
26 april 2008 14:35
louwrens
[quote=109847]
dan ga je weer langs:P
met je 2 mobo's ^^, de pcboeren hebben cpu's zat en ook vast test cpu's:)
26 april 2008 14:43
arjan_sa
@Ms, ik ben bang dat je zelf naar die pc boer moet gaan:P.
en dan zeggen wat hij moet testen:).
Zeg eerst dat je "denkt" dat je CPU kapot is, dan testen ze met een ander:P.
Daarna zeg je dat het kan liggen aan je moederboard
Alsie ze beide heeft getest vertel je het hele verhaal. In deze volgorde heb je meer kans dat hij het probleem vindt.
Als je het hele verhaal in het begin vertelt heeftie al z'n vooroordelen en denktie dat het aan iets anders ligt dan aan de CPU.
maarja, naar de PC boer en alles grondig laten testen:(
Wat wel opvalt, als je je CPU overclocked en hij failt, dan krijg je eerste 2x (bij mij) opnieuw opstarten alleen zwart beeld. Daarna zegtie pas overclocking failed. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?