ik heb een webcam maar de software is weg, dus is er misschien een driver voor deze webcam?
er staat alleen dat het een emtec is maar meer ook niet:(
09 april 2008 20:26
christiaan
Als je GOOGLE gebruikt vind je dit: [url]http://www.emtec-international.com/en/gamme.php?categorie=AVNOM&gamme=AV%20WEBCAMS[/url]
Lees nog even de regels door en zoek zelf eerst.
09 april 2008 20:35
vixsta
dat had ik al gedaan maar de software herkent hem niet
09 april 2008 20:40
arjan_sa
heb je ook precies gedan wat er in stond?
Dus:
-Haal cam uit pc
-Installeer
-Als je bericht krijgt dat cam erin moet, doen.
Zo niet, wacht dan tot installatie is afgerond
-Opnieuw opstarten
-Cam erin doen
09 april 2008 20:43
blacksorcerer
Vixsta, je bent al een aardige poos lid en actief op het forum, ondertussen verwacht de staf toch wel dat dergelijke leden een beetje meer moeite doen bij het starten van een topic.
Je vermeldt niet welke van de 3 typen Emtec webcams het is, wat je al geprobeerd hebt, welk OS je hebt, of je al gezocht hebt of het een bekend problemen is, of je al eens bij Windows Update (ook optionele updates) hebt gekeken, etc.
Met de info die nu gegevenis kunnen we weinig, behalve zelf om ieder van die dingen te vragen ;)
09 april 2008 20:44
vixsta
ik heb een half uur zitten zoeken naar die emtec driver!
Half uur, dat is wel lang, terwijl het gewoon op de site van de fabrikant staat. Maargoed, we weten nu nog steeds niet op welk OS en of je via Windows Update hebt gekeken of er niets relevants is?
De driver ge?nstalleerd zoals Arjan_sa het aangeeft?
09 april 2008 20:51
vixsta
jep, zelfs 2 keer gedaan maar hij herkent hem niet:(
als ik via windows update wil doen gaat hij alleen maar op de cd kijken en vind niks(ik heb de standaard wizard gevolgd)
en als ik dan het webcam programma opstart krijg ik dit;
Ik heb toevallig ook zo'n cam hierstaan... Staat er wel zo'n icoontje rechtsonder in je scherm? Ik heb ook gewoon de drivers daar weggehaald en doet het gewoon.