Mijn probleem is de Router staat op zolder en als je dan beneden zit is het signaal slecht en dus werkt inderdaad ook niet ?
Ik zit dan met de Laptop beneden en maak verbinding via een USB die bij deze router zat.
Nu is mijn vraag hoekan je het signaal beter krijgen?
Dit is onze router:
[img]http://i26.tinypic.com/2j7bdi.jpg[/img]
07 april 2008 15:54
christiaan
Je kan een zogenaamde range extender kopen. Zoek maar even op google voor meer informatie.
Technisch gezien is er weinig aan te doen. Zorg dat je er beter voor zit (minder afstand/muren etc).
07 april 2008 16:02
davy16
ja maar als je beneden zit en de router boven zit je wel met muren etc
hij heeft dan maar 25% verbinding terwijl die man die ons die Router verkocht zij dat hij super goeie signaal geeft en dus ook van Boven naar Beneden?
Welk kanaal is voor deze router het handigst hij staat nu op kanaal 9?
07 april 2008 16:05
kyentei
Je kan even zelf proberen met de kanalen. Als je liever niets wilt kopen zou ik de router verplaatsen naar de 2e verdieping, dan heeft iedereen voldoende bereik. Er is niet echt een manier om de range uit te breiden. Het is ?f een tussenstation kopen, zoals christiaan al zei, of een nieuwe router met meer range, als je de router boven wilt laten staan althans.
07 april 2008 16:11
davy16
wij hebben een router met 300 MBPS dus dit is goed ?
en die USB heeft ook 300 MBPS
Dus ligt het niet aan de Range???
07 april 2008 16:13
lbjornl
[quote=108480]
Technisch gezien wel ja maar nu dat er zoveel muren en beton wss tussezit is het al heel wat minder :P.
In praktijk haal je die 300MB/s ook niet nog als je aan de router vastzit. Er zijn altijd wel storende elementen.
07 april 2008 16:14
davy16
oke maar een mattie van mij heeft KPN ''Het net''
Met een Draadloos netwerk die beneden hangt en boven krijgen zij een goed signaal en hij woont net als mij dus ook met beton en alles.
En deze router is beter dan die van KPN
dus wat kan de oplossing zijn??
07 april 2008 16:23
bj farmore
Je kunt bij de ontvanger ook nog wel eens wat dingen veranderen. Zoals heb ik een optie waarbij ik de singaalsterkte kan verbeteren. Die optie heb ik omdat ik een laptop heb en als ik die lager zou zetten kan ik er langer mee op de batterij( in theorie).
En die 'mattie' van jouw kan ook weer een andere adapter hebben dus daar kan het ook weer aan liggen.
Wat je kunt doen is een range-extender kopen zoals al eerder gesuggereerd of grotere atenne's.
Ik zelf ben bezig met het maken van dit: BI-QUAD
Maar jij hebt 3 antenne's dus dat ik wel wat werk. En verder zou je nog even kunnen kijken of jouw router ook opties heeft om het miliwattage van de zendkracht te kunnen aanpassen. Er zijn dergelijke routers die dit kunnen.
Ik begrijp dat je een N-router hebt?.. die zijn nog wel wat in een ontwikkelstatus heb ik het idee. Dus misschien ligt het nog een beetje daaraan.
EDIT: je kunt ook beter even zeggen wat voor type router en ontvanger je hebt. Want met een plaatje heb ik geen zin om verdere op te zoeken, en een usb ontvanger kan van alles zijn.
07 april 2008 16:38
leviathan
Er valt weldegelijk een hoop aan het signaal te doen, gewoon met huis-, tuin- en keukenmateriaal. Aluminiumfolie bijvoorbeeld, is al een van de meest doeltreffende methoden om mee te werken. Op die manier kun je je netwerk signaal tegelijkertijd versterken ?n beter beveiligen. Je zou het aluminiumfolie in een soort van paraboolvorm om je ontvanger en verzender heen kunnen zetten (uiteraard op elkaar gericht), waarbij je de omnidirectionele golven, semi-directioneel maakt. Dit zal het signaal aanzienlijk versterken aangezien de golven die oorspronkelijk de andere kant op zouden gaan, nu ook teruggekaatst zullen worden. Op deze manier heb je aan de 'dark side' van de parabool geen of nauwelijk signaal, en ben je tegelijkertijd ook beschermd tegen 'meelifters'. Als je aan meerdere kanten van je huis toch signaal wilt hebben, moet je geen parabool bij je router zetten.
Je zou voor je ontvanger ook een 'cantenna' kunnen bouwen, zoek maar op, het is zeer simpel en er staat genoeg uitleg over op internet.
07 april 2008 16:41
davy16
WL-183 Wireless Network 300N Router = dus de Router
WL-182 Wireless Network 300N USB Adapter = dus de USB