-
danox!
Kan het kwaad als ik bij mijn 2x 512 MB DDR 400 mhz (beide hetzelfde merk, maar welke weet ik niet meer) een reepje bij stop die ik nog over had van een AGP moederbord, ook DDR 400 512 ( alleen is dit een ander merk). Want ik had een keer 3 verschillende merken geheugens, maar wel allemaal DDR 400 en toen startte mijn pc niet meer op. :P
07 april 2008 09:57
-
bj farmore
Dan moet je wel even DualChannel in de bios uitzetten als je dat op je bord hebt zitten. En laat de timings even automatisch staan, zodat je zeker weet dat je niet een module aan het overclocken bent.
07 april 2008 09:59
-
danox!
Welke timings bedoel je? Mijn moederbord is een ASUS K8V-XE en die ondersteund geen DualChannel.. :P
Maar toen had ik drie verschillende soorten geheugen, 2x512 en 1x526 allemaal verschillende, misschien dat dat het niet aankon.. :P
07 april 2008 10:03
-
louwrens
van de Asus site:
3xDIMM, max.3GB DDR400/333/266
ECC/non-ECC unbuffered memory
je zou gewoon 2x 512MB erin kunnen doen.
heb zelf ook een CL2.5 en een CL3 reepje, werkt gewoon:P
07 april 2008 13:07
-
keitaro
[quote=108466]
Hij heeft er 2 van 512 inzitten, hij wilt graag een derde van 512 er bij.
07 april 2008 13:09
-
danox!
Ja en kan dat dan?:P
07 april 2008 14:38
-
leviathan
Dat staat allemaal in het boekje van je MOBO. Er zijn er namelijk die alleen 1, 2 of 4 kanalen aankunnen, dus raadpleeg eerst je boekje eens voordat je stappen onderneemt (had je tevens ook moeten doen voordat je dit topic startte).
07 april 2008 16:27
-
danox!
Oh, nog even geen slotje, ik kreeg net een BSOD met als foutmelding, een niet goed geinstalleerde hardware ofzo :S. En bij Halo had ik bijna 100 FPS minder?:S Ik heb hem er maar weer uitgehaald hoor.. :S
07 april 2008 16:32
-
bj farmore
Hoe heb je de timings staan in je bios dan? Of heb je gewoon alles op auto staan?
Als je niet weet wat timings zijn zoek het even op. En je zou nog even een memorytest op die die modules uit kunnen voeren aangezien je een BSoD had.
07 april 2008 16:40
-
danox!
Ik weet niet veel van de bios af.. :S Maar ik denk dat die BSOD ergens anders doorkomt, ook al omdat me FPS enorm waren gedaald.
07 april 2008 16:46
-
bj farmore
Hoezo weet je dat? heb je de code opgezocht, dan mag je ons wel even vertellen wat je hebt gevonden;)
En anders, die ram-module die je net in gestopt had is de laatste geinstalleerde hardware. Dus als het een fout is op geinstalleerde hardware zou het heel goed die module kunnen zijn denk ik toch zo^o)
07 april 2008 16:49
-
danox!
Ja, dat is nogal logisch dan he :P Maar alleen stond er wel op die modulde iets van DIMM, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.. :O? Oh maar dat ik zei dat die BSOD ergens anders doorkomt, was een foutje van mij.
07 april 2008 16:51
-
rubenus
Dat er DIMM op staat is normaal, als er bijv SODIMM op staat heb je het verkeerde geheugen.
Even over je prob;
Probeer eens op te starten met alleen die ene geheugenmodule, en dan kijken of je nog BSoD's/framedrops krijgt? En even met memtest op fouten toeken lijkt me ook niet verkeerd.
07 april 2008 17:17
-
danox!
Hmm, maar ik kan wel op 1,5 GB draaien, maar met 120 fps i.p.v. 250 is wel een groot verschil. En toch denk ik dat deze module niet defect is.. :S
07 april 2008 17:24
-
keitaro
[quote=108504]
Maakt die FPS zoveel uit dan? meer dan de hertz van je monitor zie je toch niet + beelden lopen soepel met 30 fps... meer kan ons oog niet aan...
07 april 2008 17:25
-
danox!
Bij FPS games zoals Halo merk je dat enorm. Niet kwa snelheid maar het klinkt raar, maar hoe meer fps daar hoe beter en meer kans je hebt om te raken.. :P En ook al zou het niks uitmaken, dan vind ik dat toch wel een groot verschil.
07 april 2008 17:29
-
arjan_sa
@keitaro, even ter toevoeging, 60fps loopt een stuk vloeiender dan 30fps hoor ;).
[i]Wikipedia:
Vloeiende weergave
Een groot misverstand is dat vanaf zo'n 25 beelden per seconde elk beeld als vloeiend wordt ervaren, dit is niet zo. Het aantal beelden dat het menselijk oog per seconde kan zien is afhankelijk van een aantal dingen. Een menselijk oog kan zelfs een hele korte lichtflits in een donkere ruimte waarnemen, echter wanneer in een verlichte ruimte het licht voor heel even wordt uitgedaan is dit bijna niet merkbaar. Ook speelt motion blur een rol: wanneer afbeeldingen die een beetje vervaagd zijn achter elkaar worden gezet, lijkt dit eerder een vloeiende beweging dan wanneer niet vervaagde afbeeldingen achter elkaar worden gezet.
Voor first person shooter-spellen geldt als norm dat 60 beeldjes per seconde een vloeiend beeld oplevert.[/i]
07 april 2008 17:31
-
rubenus
100 FPS kunnen onze ogen allang niet meer volgen geloof ik. En bovendien lopen games idd al soepel met 30fps.
@ Hieronder, sametime post...
07 april 2008 17:32
-
arjan_sa
[offtopic] @Rubenus, lees mijn vorige bericht...[/offtopic]
Jongens, dwalen we niet af?
07 april 2008 17:39
-
duncank
Ik heb een jaartje geleden 2gb werkgeheugen in mijn pc erbij gezet. Er zat daarvoor 512mb in en de merken kwamen niet overeen. de ene BSOD na de andere verscheen en totdat ik het reepje van 512mb eruit haalde, kon ik het probleem niet oplossen. Nu werkt alles perfect, dus ik adviseer om met Ram-geheugen toch bij 1 merk te blijven.
07 april 2008 17:49
-
louwrens
[quote=108519]
jullie hebben allebei Asus:P
Asus borden zijn eigenwijs met geheugen:P
07 april 2008 18:43
-
arjan_sa
@Louwrens, dat is dan niet helemaal waar, ik heb asus met vanalles geprobeerd, zelfs B merken van 512mb:P..
Werkte perfect.
@TS, zoek in de handleiding van je mobo wat voor 'n soort Rams je mobo ondersteunt. Daar staat ook meteen bij hoeveel je per keer kan. dus 1 slot, 2 sloten, en 4 sloten.
07 april 2008 19:43
-
danox!
[quote=108519]
Maar het zijn alle drie dezelfde.. :S Allebei TwinMos DDR 400 512 MB.
En dat zou eigenlijk perfect moeten werken toch? 3x hetzelfde merk geheugen en dezelfde capaciteit namelijk 512 MB, wat wil je nog meer?:P Maar toch werkt het bij mij weer niet :@!
08 april 2008 14:50
-
blacksorcerer
Ook voor hetzelfde merk kunnen de timings stevig verschillen (overclock vs value rammetjes bijv.) of gewoon sommige modules (of combinaties daarmee) niet geschikt zijn voor jouw moederbord...
Enige wat je kan doen is de timings heel los zetten en kijken of het wat geeft. Kijk ook eens of de modules apart van elkaar wel allemaal willen functioneren.
Wat Arjan_sa aangeeft over je moederbordboekje, daar staat een Quality Vendors List (o.i.d.) welke sowieso zouden moeten werken. Al garandeerd dat nog niet dat je 2 werkende, maar verschillende, modules bij elkaar kan stoppen.
08 april 2008 15:14