Hoezo weet je dat? heb je de code opgezocht, dan mag je ons wel even vertellen wat je hebt gevonden;)
En anders, die ram-module die je net in gestopt had is de laatste geinstalleerde hardware. Dus als het een fout is op geinstalleerde hardware zou het heel goed die module kunnen zijn denk ik toch zo^o)
07 april 2008 16:49
danox!
Ja, dat is nogal logisch dan he :P Maar alleen stond er wel op die modulde iets van DIMM, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.. :O? Oh maar dat ik zei dat die BSOD ergens anders doorkomt, was een foutje van mij.
07 april 2008 16:51
rubenus
Dat er DIMM op staat is normaal, als er bijv SODIMM op staat heb je het verkeerde geheugen.
Even over je prob;
Probeer eens op te starten met alleen die ene geheugenmodule, en dan kijken of je nog BSoD's/framedrops krijgt? En even met memtest op fouten toeken lijkt me ook niet verkeerd.
07 april 2008 17:17
danox!
Hmm, maar ik kan wel op 1,5 GB draaien, maar met 120 fps i.p.v. 250 is wel een groot verschil. En toch denk ik dat deze module niet defect is.. :S
07 april 2008 17:24
keitaro
[quote=108504]
Maakt die FPS zoveel uit dan? meer dan de hertz van je monitor zie je toch niet + beelden lopen soepel met 30 fps... meer kan ons oog niet aan...
07 april 2008 17:25
danox!
Bij FPS games zoals Halo merk je dat enorm. Niet kwa snelheid maar het klinkt raar, maar hoe meer fps daar hoe beter en meer kans je hebt om te raken.. :P En ook al zou het niks uitmaken, dan vind ik dat toch wel een groot verschil.
07 april 2008 17:29
arjan_sa
@keitaro, even ter toevoeging, 60fps loopt een stuk vloeiender dan 30fps hoor ;).
[i]Wikipedia:
Vloeiende weergave
Een groot misverstand is dat vanaf zo'n 25 beelden per seconde elk beeld als vloeiend wordt ervaren, dit is niet zo. Het aantal beelden dat het menselijk oog per seconde kan zien is afhankelijk van een aantal dingen. Een menselijk oog kan zelfs een hele korte lichtflits in een donkere ruimte waarnemen, echter wanneer in een verlichte ruimte het licht voor heel even wordt uitgedaan is dit bijna niet merkbaar. Ook speelt motion blur een rol: wanneer afbeeldingen die een beetje vervaagd zijn achter elkaar worden gezet, lijkt dit eerder een vloeiende beweging dan wanneer niet vervaagde afbeeldingen achter elkaar worden gezet.
Voor first person shooter-spellen geldt als norm dat 60 beeldjes per seconde een vloeiend beeld oplevert.[/i]
07 april 2008 17:31
rubenus
100 FPS kunnen onze ogen allang niet meer volgen geloof ik. En bovendien lopen games idd al soepel met 30fps.
Ik heb een jaartje geleden 2gb werkgeheugen in mijn pc erbij gezet. Er zat daarvoor 512mb in en de merken kwamen niet overeen. de ene BSOD na de andere verscheen en totdat ik het reepje van 512mb eruit haalde, kon ik het probleem niet oplossen. Nu werkt alles perfect, dus ik adviseer om met Ram-geheugen toch bij 1 merk te blijven.