-
davy16
Sinds vandaag hebben wij een nieuwe router omdat onze oude kapot is nu is mijn vraag wij hebben wat oudere kaarten PCI maar kunnen die dan WPA krijgen want hoe ik het zie niet?
05 april 2008 20:14
-
arjan_sa
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Protected_Access
Ondersteunt jou router het? (draadloze router neem ik aan). Zo ja, dan kan je het instellen op de pagina van je router, hoe je daar komt zoek je nou zelf maar uit.
Heb je een nietdraadloze, dan bestaat het niet..
05 april 2008 20:20
-
davy16
jawel wij hebben net een nieuwe router waar WPA en WEP key mogelijk is.
mij vraag is wij hebben een oudere Draadloos netwerk kaart ofdat hij dan wel met WPA kan verbinden?
05 april 2008 20:34
-
arjan_sa
Voor zover ik weet zou dat moeten kunnen, welke heb je? Kijk op Apparaatbeheer naar welke je hebt;).
Zoek dan op het internet of er enige ondersteuning daarvoor mogelijk is. Want voor zover ik weet was dat alleen bij routers zo:P.. Maarja, misschien niet. Hoe dan ook, welke kaart heb jij? Zoek op internet naar
[Naam van jou kaart] + WPA
hoop dat je daar wat aan hebt:)
05 april 2008 20:35
-
davy16
802.11 b WLAN PCI
05 april 2008 20:37
-
keitaro
Oude netwerkkaarten kunnen het niet aan. Kaarten uit 2004 of lager kunnen er moeite mee hebben of gewoon compleet niet ondersteunen...
Maar niks is beter dan Trial and Error... Oftewel, flikker die ouwe kaart er in, instal de zooi. Configureer de router voor WPA en kijk of die het doet...
Zo ja, joepe... Zo nee... tja jammer...
05 april 2008 20:37
-
arjan_sa
Lees wat ik schreef, wat is de type kaart dus Merk+Serial
En zoek dan zelf op internet ik ga niet een beetje voor jou zoeken...
Wat is jou PCI kaart, welk merk [size=14]En Zoek ZELF[/size]
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black]Laten we aardig tegen elkaar blijven, wil je verder niet helpen post dan gewoon niets...[/color][/size]
05 april 2008 20:38
-
davy16
jaja het geval is hij komt uit 2001 dus pech zeker:s
05 april 2008 20:54
-
erwin_w
De nieuwste routers beschikken (meestal) over meerdere beveiligingsmethode:
[li]WEP[/li]
[li]WPA[/li]
[li]WPA2[/li]
[li]Enz.[/li]
Helaas zijn niet alle draadloze netwerkkaarten (USB/PCI/enz) voorzien met al deze methodes, je zal dan een tussenweg moeten kiezen.
De methode WEP is zo goed als altijd aanwezig en kan je dus altijd wel gebruiken (is wel minder dan de WPA maar beter iets dan helemaal niets)
Ook met WPA/WPA2 heb je de keuze tussen meerder opties (twee stuks uit mijn hoofd)
Let er wel op dat als je eenmaal gekozen hebt voor een van die methodes je dan de andere netwerkkaarten (draadloos dan wel) moet voorzien van dezelfde instelling.
Als je dan toch bezig bent doe dan het volgende ook maar eens:
[li]Schakel je broadcasting uit, dus de SSID uitschakelen indien dat mogelijk is[/li]
[li]Schakel de MAC-filtering aan, dan heeft alleen de netwerkkaarten met een betreffende mac-adres toegangs tot je router[/li]
Let wel, ditalles geldt alleen voor draadloze netwerkkaarten.
05 april 2008 21:07
-
martensupport
Het ging over een 802.11 b WLAN PCI en voor zover ik weet zijn alle 802.11 b kaarten slecht met WEP. WPA is aleen mogelijk indien je een 802.11 g hebt. Maar WEP beveiliging is wel Okay.
06 april 2008 02:33
-
davy16
jah hij vind de Netwerk idd wel maar je kan niet inloggen want er staat WPA key op
06 april 2008 11:18
-
erwin_w
tja, dan zit er niets anders op dan of een netwerkkaart nemen met WPA of overschakelen naar een WEP-beveiliging, daarbij wel rekening houden dat alle anders eventuele aangesloten draadloze netwerkkaarten omgezet zullen moeten worden naar de WEP-beveiliging.
06 april 2008 11:45
-
davy16
ja maar WPA key is beter dan WEP Key:s
Maar ja andere kaart is ook duur
06 april 2008 11:47
-
erwin_w
Uiteraard is WPA beter dan WEP, maar als je niets anders hebt dan houd het op h?.
Een draadloze netwerkkaart voor b.v. USB kost ongeveer Eur.25,00
06 april 2008 12:10
-
martensupport
Ach het bereik van je wifi is maar een straal van max 100 a 150 meter, en zoveel mensen die WEP kunnen kraken zijn er binnen deze straal niet :P En in een stad neemt iemand al helemaal niet de moeite, want daar is het makkelijker om te wardriven naar een niet beveiligde verbinding.
Laat ik het eens zo stellen: Wie van jullie heeft zelf wel eens een WEP beveiliging gekraakt?
Ik heb het geprobeert met mijn eigen netwerk, maar dat lukte me niet met de tools die op internet te vinden waren.
WEP is best veilig, dus ik zou het gewoon bij WEP houden en geen extra geld spenderen.
06 april 2008 12:46
-
keitaro
[quote]Laat ik het eens zo stellen: Wie van jullie heeft zelf wel eens een WEP beveiliging gekraakt? [/quote]
*steekt zijn hand in de lucht*
WEP is best veilig? No Go! WEP is zo makkelijk te kraken als een lollie stelen van een peuter.. Wel is het zo dat binnen een straal van 100 meter weinig mensen zijn te vinden die het kunnen...
Maar een WEP 64bit *10 tekens Hexadecimaal* is in 13 sec down...
06 april 2008 14:07
-
lbjornl
[quote=108417]
Ok? dan mag jij mij vertellen hoe je dat doet ^o). Je mag bij ons zelfs is proberen maar dat jij dat in 13 sec kraakt maak je mij niet wijs :P.
06 april 2008 14:37
-
sjz
Onderschat Keitaro niet h?, die houdt zich veel met zulke zaken bezig. Hij zal het dus wel beter weten lijkt me Lbjornl. ;)
Voor andere mensen is het inderdaad een vrijwel onmogelijke opdracht. Ik krijg mijn WEP-netwerkje ook niet gekraakt hoor. ;)
06 april 2008 15:12
-
martensupport
Keitaro hoe snel kraak je dan een 128 bit WEP Key ( hex, 26 tekens) ? En met windows of met linux?
Volgens mij gebruiken de meeste mensen geen 64bit meer.
Nu weet ik dat het onder linux vrij 'simpel' zou zijn, maar zelf lukt me dit nog niet :P, maar onder Windows is het me al helemaal niet gelukt.
06 april 2008 15:24
-
keitaro
Operating system maakt niet uit...
Hexadecoder, redelijk krachtige pc, sterk netwerk signaal... en klaar... Zolang je met Hexadecimalen of binaire cijfers kan rekenen en brute force kracht er door heen jaagt zit je er zo in...
Met mijn Opeteon 180 heb ik een 128bit WEP (26 Hexadecimalen) in kleine 5 min gevonden.
Maar ik ga hier geen kraak Wireless les geven... Internet leert je van alles. Mijn beroep is Netwerkbeheerder/Systeem beheerder en tevens Research and Development medewerker in de Security categorie... Mijn hobby is netwerken en beveiliging... en ik doe dit kleine 4 jaar... Dus heb er nodige verstand van...
Maar back on topic all!
We hadden het over oude netwerkkaarten die mss WPA niet kunnen ondersteunen. @ TS. Kwestie van proberen of opzoeken (naam kaart in google gooien) of die dit onersteunt.
06 april 2008 15:55
-
louwrens
[quote=108434]
zou je dan ook nog WPA(2) kunnen uitleggen(A)
heb thuis WPA2-PSK HEX.
en je hebt ook een typo gemaakt:P
802.11 b is 11mbps, 802.11 g is 54mbps en 802.11 n (draft) is 130mbps meende ik
ik dacht dat, dat b ook WPA ondersteunde
06 april 2008 16:22
-
keitaro
B, G, N maakt niet uit of het WPA of WEP ondersteunt. Hoe je daar bij komt weet ik niet :|
B, G, N, Mimo, etc etc staat voor de draadloze technologie. Signaal sterkte, bereik, performance. Niet de beveiliging. Ja sommige B routers hebben toevallig ook WPA beveiliging... maar niet elke router die B is kan WPA aan...
Tegenwoordig wel, iedere router heeft tegenwoordig gewoon WPA2 er in zitten.
WPA PSK is te doen... in 7 uur ongeveer... niet leuk dus. WPA2 is om van te huilen als je er in wilt komen. WPA2 dus ook zoveel mogelijk gebruiken als beveiliging...
Maar nu nog een keer, graag ontopic.
06 april 2008 16:28
-
davy16
oke maar hij werkt niet via die Kaart meer en WEP Key is temakkelijk kracken hierzo waar ik woon !
dus WPA Key is de beste mogelijkheid
Dan toch een nieuwe kaart of USB ?
07 april 2008 14:45
-
sjz
[quote]Dan toch een nieuwe kaart of USB ? [/quote]
Ik vrees ervoor ja. ;) Je kan eventueel nog is op nieuwe software voor je kaartje gaan kijken, maar als je pech hebt en de meest recentste software geen WPA-ondersteuning toevoegt, zal je een nieuw kaartje moeten kopen ja.
07 april 2008 18:20
-
mutalisk
gewoon WEP houden
ik heb als code e4033039dd wie moet daar nou 8er komen .
misschien de buren als ze deze topic lezen? :P
22 april 2008 21:42
-
louwrens
[quote=109655]
heb je niet gelezen wat Keit allemaal heeft getypt? ^0)
hij zit (bijna) elke dag tussen de netwerkkabels en netwerkmeuk XD :P
[color=grey]*Hoopt dat het goed overkomt aan Keit(A)[/color]
22 april 2008 21:56
-
keitaro
[quote=109657]
You make me very proud (a) ^^
@ Mutalisk. Ik zou je persoonlijke data niet zo openbaar gooien als ik jouw was ;)
Er lopen, te veel, mensen rond die kwade dingen willen uitvoeren er mee. Tenzij het je niet uitmaakt dat ze mee spoofen terwijl jij lkkr zit te internet bankieren oid ;)
23 april 2008 11:20