Hoi, ik vroeg me laatst af of de klik aan klik uit systemen die ik heb schadelijk zijn voor de gezondheid op welke manier dan ook...
ze werken als ik het goed heb op een radiofrequentie van 433.92 mhz. ik heb al een beetje gezocht en ben erachter gekomen dat 433.92 mhz valt onder de groep "radio's" en niet schadelijk is (niet ioniserend)
een andere categorie die op een hogere mhz werkt zijn mob. telefoons. daarvan is vaker bericht dat het schadelijk kan zijn. (k zet mijne voor het slapen gaan dan ook altijd uit, wekker blijft dan nog steeds werken xD)
maar het gaat dus om de klik aan klik uit systemen, ik heb ze namelijk aangesloten zodat ik 12 stopcontacten in 2x kan bedienen (aan/uit), maar als ik aan het slapen ben en denk dat er heletijd een straling/spanning door mijn kamer loopt (vanwege het klik aan klik uit systeem) is dat toch niet prettig.
31 maart 2008 10:34
keitaro
Ik zou me er niet zo druk over maken...
Als je is weet hoeveel radio frequentie continu door ons land en huizen gaan... heeft jouw mobieltje en klik aan klik uit systeem geen invloed op ge gezondheid...
Mobieltjes schadelijk... Is zo lage frequentie... snap niet dat men daar bang van wordt... telefoon antenne op je dak? Ja dat kan wel enigzins in lange periode gekke dingen met je doen...
433.92 mhz is zo laag daar merk je echt niks van, of je moet ontzettend gevoelig zijn voor de frequentie... maar dat houd in dat je nonstop er last van moet hebben aangezien de nodige satalieten en antennes in ons land zijn die frequenties.
Als je zo bang bent voor de frequenties... zou ik ook is in een straal van 100 meter bij de buren rond vragen of ze hun wireless routers uitzetten als je gaat slapen... die zitten namelijk tussen de 2400 en de 2500 mhz frequenties...
31 maart 2008 10:45
styloco
wlan receiver is boven mijn hoofd xD, die zet ik wel uit (meestal) tijdens het slapen. en naast mij 2-6 meter is een andere kamer (van de buren) die daar wel een receiver heeft staan, maar ook niet aan laat s'avonds meen ik (het zijn nog al ouderen)
maar goed ik maak nu een verschil tussen receivers en zenders.
mijn wlan router (beneden in de meterkast) heb ik ook verbonden met een klik aan klik uit systeem, als ik op inet gaa dan doe ik em aan en als ik geen inet heb dan gaat ie uit. (ik heb dan ook geen encryption ingesteld, werkt beter bij mij)
de rest van de straat doet volgens mij niet echt de routers uit (2 zij buren en 2 overburen iig niet) als ik ze scan dan zijn ze altijd actief encrypted, ook in de avond
hmm ik had wel gedacht dat er nog veel andere stralingen waren. betekent dat een verkorting van onze levensduur? ik bedoel als we in 1800 leefden dan had je die stralingen niet, ik vraag me af of we dan langer zouden leven (mits er in 1800 alles gelijk was aan 2008, behalve dat stralingsgedoe) want in 1800 had je weer andere ziekten die nu "opgelost" zijn
31 maart 2008 11:00
keitaro
Die frequenties zijn echt niet een verkorting van ons levensduur...
Hoeveel ouderen hebben we op het moment wel niet? Die zelfde ouderen zitten nu in diezelfde frequenties als wij al die tijd... Gemiddelde leeftijd is 87... Met frequentie... met satallieten in onze ruimte... met non stop GPS signalen om ons oren...
Aardige leeftijd lijkt me...
En dat die routers aan staan... is logisch... misschien ben ik dan wel de Netwerk/Servernerd... maar IT hardware hoort op werkstations na niet uit te gaan...
Ik denk dat je angst voor deze frequenties iets wat te hoog oppakt... Je moet is voor de gein een 15000 mhz frequentie reciever aanschaffen en is kijken wat er allemaal in de lucht hangt... schrik je je eigen kapot met hoeveel frequenties er wel niet zijn... Er is echt niks ongezonds aan.... anders hadden we het niet zo allemaal aangeschaft en gemaakt... Buiten ademhalen in de steden is ongezonder dan de frequenties die er hangen.... Daarbij je moet toch ergens aan dood gaan? Of wil jij 125 worden?
31 maart 2008 11:14
styloco
hehe nouja ik vroeg het me gewoon af en aangezien er op het internet in het nederlands niet veel te vinden valt hierover dacht ik laat ik 't maar ff aan jullie vragen
opzich ben ik er niet bang voor, maar ik ben meer bang voor "ontwetendheid"
als het goed is wat jij zegt dan weet ik er nu meer over en dan weet ik dus ook dat het niet of nauwelijks schadelijk kan zijn (ik had al een vermoeden maar geen bevestiging van iemand anders)
31 maart 2008 11:20
keitaro
Tuurlijk zijn er dingen schadelijk... maar zoals ik al zei, buiten ademhalen in steden is net zo erg met al die smog en uitlaag gassen... World sucks very hard.... we just have to live with it....
Onwetendheid? We weten maar een fractie van wat er allemaal gaande is in de wereld... Dit is een feit en zal altijd blijven. Ik heb zelf in mijn hobby tijd dit veel doorgenomen (communicatie vind ik geweldig om door te nemen op alle gebieden, dus dit ook) en ik kan je vertellen dat het veilig genoeg is.
31 maart 2008 11:35
lbjornl
Vermijdt wel dat je je GSM constand in je broekzak steekt want dit is wel schadelijk. Visbakschermen/oude PC's kunnen ook wel wat veroorzaken. Van wat krijg je "de dag van nu" nog geen ziektes en die vreselijke K* ziekte.
EDIT: microgolf is zowat het ergste dat je hebt in huis, mij zie je er altijd 3 meter vanaf staan :P.
31 maart 2008 13:48
ikkus
Ik denk dat je druk maakt om niets.
Ik hou me er totaal niet bezig omdat ik me er geen zorgen om maak. Er moet wel heel veel sraling door het huis waar ik woon lopen (en ook het huis van me vader) want het is een flat:P Kheb me mobiel relematig in me jaszak omdat ik idd merk dat je been spieren pijn gaan doen van die mobiel maar dat is ook alles.
En om microgolven maak ik me totaal niet druk, (ben een enorme fan van de magnetron dan ook:P). Bluetooth en WLAN hebben ook microgolven:P Ik slaap met een router naast me bed en me blueotth staat vrijwel altijd aan...
Mijn advies: je niet zo druk maken om stralng, behalve van die GSM zendmasten, de zijn idd gevaarlijk. Oja, ik heb ook een klik aan klik uit systeem, voor de lampjes en de printers :P
31 maart 2008 15:58
blacksorcerer
Het kan alleen schadelijk zijn als jij er steeds aan denkt en er van wakker ligt dat het schadelijk is, terwijl je eigenlijk zou moeten slapen... resulteert wellicht in een slaaptekort met vele mogelijke gevolgen... ;)
31 maart 2008 16:06
lbjornl
[quote=107550]
haha kmoest toch ff lachen als ik dit leesde, jij gaat het wel ver zoeken jij :P.
Onderschat echt een machnetron (in het ABN) echt niet hoor daar komen echt wat stralen uit.
31 maart 2008 16:08
keitaro
[quote=107551]
Een week zonder slaap wordt je zieker van dan 4 dagen per week magnetron voer je hele leven.....
31 maart 2008 16:09
lbjornl
[quote=107552]
Ja ok? maar het blijft ver gezocht. Wat is weinig slapen heb ergens gehoort dat een mens 9 uur nodig heeft maar daar twijfel ik wel aan...
31 maart 2008 16:11
leviathan
Het kan zijn dat ik het topic iets te weinig heb gelezen, Blacksorcerer heeft 100% gelijk.
Alle frequenties die boven UV uit komen (beginnend vanaf violet licht dus), zijn volkomen onschadelijk.
Styloco zelf had het al over vermoedelijke ioniserende straling. Deze komen echt niet voor bij de 'grote' frequenties. Het enige wat het zou kunnen doen is je op de zeer lange termijn een beetje opwarmen.
Over de microwaves/magnetrons. Die zijn alleen gevaarlijk als je er IN gaat liggen. Dan ben je uiteraard binnen een paar seconden dood omdat deze de perfecte frequentie hebben om water zeer snel op te warmen, aangezien je lichaam voor 70% uit water bestaat en je lichaam geen temperaturen boven de 40 graden kan verdragen, ga je echt wel kapot ja. Maar uiteraard zijn deze magnetrons goed afgesloten en ga je niet dood als je er simpelweg naast staat.
Over al dat onderzoek dat gedaan is naar het effect van de 'straling' op mensen die vaak in aanraking komen met zulk soort dingen. Dit zit hem gewoon tussen de oren. Hoeveel mensen hebben wel niet van die kwaaltjes waar ze zelf steevast in geloven maar er eigenljk gewoon helemaal niets aan de hand is? Als je er echt van overtuigd bent, dan heb je er ook echt last van. Kijk maar naar het aantal voorbeelden in de praktijk.
Dat is dus ook hierbij, als je denkt dat het schadelijk voor je is, is het ook daadwerkelijk schadelijk voorje. En hierbij komt mijn standpunt naast dat van Blacksorcerer terecht.
Het kan alleen schadelijk zijn als jij er steeds aan denkt en er van wakker ligt dat het schadelijk is, terwijl je eigenlijk zou moeten slapen... resulteert wellicht in een slaaptekort met vele mogelijke gevolgen...
En als je het maar niet uit je hoofd kan krijgen, zou je als denkbeeldig tegengif in een kooi van Faraday gaan slapen.
31 maart 2008 17:33
styloco
haha kooi van Faraday ^^
dat wat gezegd wordt van erin geloven ook daadwerkelijk effect op je heeft heet het placebo effect. ik geloof hier wel in. Als ik ziek ben komt dit mij (denk ik) ten goede.
met dat straling gedoe zal er altijd een deel van mij toch blijven geloven dat het schadelijk is (hoe klein ook). ik vind het nogal moeilijk om 100% erin te gloven dat het natuurlijk is.
de verhoudingen bij mij: 85% natuurlijk en 15% onnatuurlijk, en dat van niet kunnen slapen was maar een voorbeeld
ik denk nu zo van: mijn lichaam kan gewoon tegen al die straling, ik hoef er ook niet in te geloven dat het 100% natuurlijk is, maar het belangrijkste is dat je maar niet beinvloedt wordt.
maar het is wel zo dat ik er rekening mee houdt, dus telefoon uit 's avonds, wlan uit (boven mijn hoofd) en water gewoon in de waterkoker opwarmen en niet in de magnetron, voor de rest vind ik het wel goed ...
31 maart 2008 17:44
keitaro
Ach ik bekommer er echt niet om...
Ook mensen die biologisch eten wegens alle gekke dingen in de dieren die gespoten zijn/in eten gemengd is...
Wat mij betreft gloeit mijn eten groen... Dan gaat het nog naar binnen... ik wil geen 134 worden... Gewoon werken, geld verdienen, belasting betalen en zodra je pensioen begind langzamerhand de pijp uit gaan...
Jongens, als jullie een goede oplossing willen vinden die jullie helpt om hoofdpijn of vermoeidheid weg te werken, dan raad ik jullie aan om het te proberen, hier is https://nutracbd.nl , ik weet zeker dat jullie gelukkig zullen zijn, net als ik. Ik heb geprobeerd om deze olie op andere plaatsen te kopen, maar in de regel kon ik niet het juiste resultaat krijgen, en deze olie werkt heel goed.
06 oktober 2020 17:55
william james
VERYSEAL is a major stocking distributor and factory of Mechanical Seal,Oil Seal,Hydraulic and Pneumatic Seals,O-Rings and other sealing products.One of the main advantages to using a viton oil sealant is that it seals the surface of the sealant, which means it doesn't require the traditional application of a liquid lubricant to keep the seal in place. Instead, the sealant is solid, which can reduce the potential damage that can occur from a leaking seal. https://www.veryseal.com/