-
zone
De Acer aspire 5101 AWLMI Van mijn broer werkt niet goed meer.
De usb poorten , toetsenbord en touchepad werken niet meer .
De usb poorten haperden al een tijdje maar nu wil de rest ook niet meer werken .
Deze problemen zijn verschenen na een hijackthis scan en fix.
Ik heb reeds gegoogeld maar dat wou niet veel opleveren .
29 maart 2008 19:09
-
ali
Er zijn vast dingen uit het register aangepast, de stuurprogramma's misschien?
FF deze opnieuw installeren?
En anders moet je opnieuw besturingssysteem installeren? want tsja, hijackthis verwijdert volgens mij register waardes ...
29 maart 2008 19:14
-
blacksorcerer
Even drivers opnieuw installeren?
Al gekeken of HT een backup heeft gemaakt? zoja,die terugzetten. Het is daarnaast altijd verstandig een back-up te maken van datgene wat je fixt/verwijdert, of gewoon een complete back-up van je computer (of in dit geval van het register).
[size=8]edit: Ali was eerder...[/size]
29 maart 2008 19:16
-
zone
Maar deze zijn niet te vinden , en de cd met drivers enz. ligt hier niet.
Backups zijn er niet.
29 maart 2008 19:16
-
erwin_w
29 maart 2008 19:23
-
zone
Ja bedankt , maar hoe kan ik ze installeren als niks van de muis of toetsenbord werkt ?
29 maart 2008 19:46
-
erwin_w
Misschien dat je het eens kan proberen met een externe toetsenbord en muis.
29 maart 2008 19:55
-
zone
ook al gebprobeerd , werkt ook niet .
De usb poorten werken NIET touchepad en toetsenbord ook NIET .
29 maart 2008 19:56
-
erwin_w
Tja, als niets van die dingen wilt werken en er echt geen andere oplossing zou zijn dan zou alleen een nieuwe installatie van je OS kunnen helpen (of een herstel via de installatie-CD van je OS)
29 maart 2008 20:03
-
jw94
zit er een com poort op je hebt hele oude muizen die daar mee werken
en anders als je netwerk hebt je hebt van die beheerprogramma's waar je andere computers op het netwerk mee kan aansturen dan kan je het extern doen
29 maart 2008 20:05
-
zone
[quote=107281]Ik heb geen netwerk maar op mijn pc wel een programma waarmee ik op een andere pc gewoon alles kan overnemen .
maar dan moet de muis van de enen pc wel werken .
com poorten heb ik niet .
29 maart 2008 20:09
-
jw94
maar als ze allebij aan je thuis netwerk verbonden zijn moet het toch niet uit maken of de muis het niet doet want jou muis neemt dat in princiepe toch over (zo werkt het bij ons op school)
29 maart 2008 20:11
-
zone
ik heb geen netwerk .
Maar ik kan er altijd een maken ....
29 maart 2008 20:12
-
jw94
als dat is gelukt lukt het denk ik wel
29 maart 2008 20:12
-
erwin_w
Tja, dan moet je muis en toetsenbord het wel doen en daar had je nu net een probleem mee.
Wordt anders lastig een netwerk in te stellen lijkt mij.
29 maart 2008 20:14
-
louwrens
netwerk heb je altijd al, als je met een router/switch verbonden bent
29 maart 2008 20:16
-
zone
ja heb ik net ook gezien .
Maar ondertussen werkt het nog altijd niet .
heeft iemand soms een recovery cd van deze laptop ?zoja , wil iemand die eens online zetten ?
29 maart 2008 20:29
-
blacksorcerer
Recovery cd... er zou gewoon een recovery partitie op moeten zitten. Hoe dat werkt staat in de manual (meestal F10 of F12 drukken tijdens het opstarten).
Maar je kunt je natuurlijk beter eerst andere mogelijkheden proberen. Werkt je toetsenbord wel gewoon als je nog niet in Windows bent? (dus in de BIOS en tijdens opstarten?)
Kun je in Veilige Modus komen?
Zoja, werkt het toetsenbord daar wel?
Heb je systeemherstelpunten op de pc? Misschien wil dat werken (blijkbaar zijn systeembestanden/drivers aangepast dus wellicht dat een herstel werkt).
Edit: het is misschien ook handig als je vertelt welk OS je gebruikt.
29 maart 2008 20:38
-
zone
Toetsenbord werkt niet wanneer ik nog niet in windows ben.
Het gaat hier over windows Xp MCE
en raar , wanneer ik gewoon mijn windows xp cd(bootable) in het schuifje van mijn cd speler doe en opnieuw opstart komt er niet op : druk op een toets om van de cd te booten
29 maart 2008 20:43
-
blacksorcerer
als het toetsenbord ook niet werkt tijdens opstarten heb je een groter probleem lijkt mij zo...
Kijk eens of je in de BIOS kan komen (er staat meestal iets van F2 of DEL waarop je moet drukken) en daar de opstartprocedure kan veranderen, zodat eerst de CD/DVD lezer/brander opstart en niet de harde schijf. Zodat je wel krijgt te zien: druk op een toets om van de cd te booten.
29 maart 2008 20:53
-
zone
heb ik al duizend keer geprobeerd , maar het werkt niet .
29 maart 2008 20:58
-
blacksorcerer
Wat werkt niet, in het bios komen?
Dan heb je een hardware probleem... dan zou ik maar eens contact opnemen met de winkel waar het gekocht is (als je nog garantie hebt) of met de fabrikant).
29 maart 2008 21:25
-
zone
Ik geraak niet in het bios .
Ik wil gerust contact opnemen maar ik wil toch eerst nog even wachten , misschein krijt iemand anders nog een oplossing die zou werken .
29 maart 2008 21:27
-
7741globe
Ga anders naar de levarancier/winkel?
Als het nog onder de garantie valt, moet je wel een nieuwe kunne krijgen, of ze moeten hem kunnen fixen.
Ik denk zelf dat het een hardware fout is, en dan moet je naar de levancier (Acer dus, dan moet contact opnemen, of hem opsturen.), of je winkel waar je hem vandaan hebt, wat ik al zei.
29 maart 2008 21:33
-
zone
hij valt denk ik niet meer onder garantie . 1.5 jaar oud ongeveer.
29 maart 2008 21:34
-
7741globe
Soms zit er wel 2 jaar op.
J kunt altijd even kijken...............................
29 maart 2008 21:35
-
zone
zal morgen een email sturen en vragen wat hij er aan kan doen .
EDIT: waarschijnlijk ligt het aan het moederbord
29 maart 2008 21:54