Ik zit met een vraag.
Ik zou graag willen dat als ik bijvoorbeeld met alleen een vriend op TS wil en bijvoorbeeld COD wil gaan doen, dat ik een eigen server kan maken.
Dit lukt niet. Ik dacht dat het kwam omdat ik een router heb, maar mijn vader vertelde mij dat hij word gebruikt als een HUP.
Ik heb totaal geen idee wat ik moet doen,
weet iemand de oplossing?
Mijn router is: Linksys WRT54G
Alvast bedankt!
InViX
27 maart 2008 18:47
keitaro
WAt je moet weten:
Welke applicaties wil je hosten.
Welke poorten die gebruiken.
Wat je eigen ip intern in jouw netwerk is. (uitvoeren, CMD, ipconfig).
Jouw configuratie:
Ga in internet explorer naar; http://192.168.1.1, log in op je router.
Ga naar: Applications and Gaming. Dan ga je je porten forwarden.
Vervolgens zie je dit: Klik voor plaatje
Onder de application vul je gewoon de naam in van wawt je wilt hosten. Wat voor naam maakt niet uit, dit is puur dat je zelf weet waarvoor die poort geforward wordt.
Naam, poort van applicatie die open moet (bijvoorbeeld voor remote desktop 3389, zoek jouw applicatie poort even op het internet), eind poort dezelfde als de begin. Je wilt immers maar 1 dezelfde poort openen en niet meteen 100 tegelijk die niet gebruikt worden... en dan onder IPADRESS het ipadres van jouw pc waar je het op host.
Wat doet die forwarding:
Internet krijgt opdracht om op poort bijvoorbeeld 3389 te verbinden. Router kijkt naar wie 3389 gaat, vervolgens stuurt de router die door naar de pc waar die moet zijn.
Wat je vader zei over HUB... Kleine kans... ik neem aan dat die Linksys gewoon het hele netwerk voorziet (ook draadloos) en dat daar het internet in gaat. Het is dus iets meer dan een hub.
Screenshot van mijn eigen router: WRT54GS. Zou als het goed is 100% moeten overeen komen met de WRT54.
Hopelijk lukt het zo.
27 maart 2008 18:55
invix
hey, bedankt voor je reactie en zo snel.
ik typ in een nieuw browser 192.168.1.1 in, maar ik krijg dan livesearch met allerlei sites, ik kom dan niet in mijn router.
moet ik 1 van die sites aan klikken of moet ik wat anders proberen?
Dan heb je je pc rechtstreeks aan je modem hangen ..? Neem ik aan ..?:p
27 maart 2008 20:13
invix
nee, de router zit aangesloten op de modem en en mijn pc is aangesloten op de router
ik hoor net dat mijn broer wat met de router had gedaan, dat die daarom alleen als hub werkt..
ik heb er zelf niet echt verstand van hoor.
bij die screenshot moet ik bij any kiezen uit TCP en UDP
27 maart 2008 20:14
bj farmore
Waarschijnlijk heb je dan ook de internet kabel die in de router gaat, in ??n van de LAN poorten zitten.
Als goed is kun je die dan ook wel in de WAN poort zetten, en als de DHCP server aan staat zal die het ook gewoon doen als router.
Maar heb je geen router en modem in ??n? Aangezien je er een hub achter hebt zitten, dus internet word verdeelt. Maar een modem krijgt van een provider maar 1 IP. Dus er moet wel ergens een router mogelijkheid zijn die dan intern weer IP's uitgeeft.
Maar als je broer dat allemaal gedaan heeft, kun je hem niet even makkelijk vragen wat hij heeft gedaan. En eventueel misschien vragen of hij nog verder kan helpen, niet dat wij het niet willen. Maar misschien is dat wat makkelijker.
EDIT: die screenshot vind ik niet echt duidelijk, hij is nogal klein.
27 maart 2008 21:15
stephan90
Bij TeamSpeak moet je UDP kiezen, en vergeet ook niet het ip van je eigen pc op te geven als hij daarom vraagt. Want als de mensen inloggen op je WAN IP moeten ze natuurlijk wel doorgelinkt worden.
28 maart 2008 09:33
invix
Bj Farmore,
onze internet kabel gaat inderdaad naar 1 van de LAN ingangen.
onze ingang waarboven INTERNET staat, is leeg.
als ik in cmd ipconfig /all doe, krijg ik wel te zien dat DHCP server aanstaat.
mijn broer woont niet meer thuis, ik heb hem gevraagt en hij vertelde dat hij dat vroeger een x met een kameraad had gedaan, meer weet die er ook niet vanaf.
even ter verduidelijking; beneden in onze huiskamer hebben wij een moden, daaruit gaat een kabel naar zolder, naar de router.
die geeft internet aan mij, mijn vader en mijn zusjes pc.
28 maart 2008 11:22
bj farmore
Zou je ook nog kunnen vertellen ter verduidelijking wat voor modem het is? Want volgens mij zit in de modem ook al gewoon een router functie dus maakt het niet uit dat de router als switch/hub gebruikt word. Dus kunnen we dat stuk in principe ook alweer achterwege laten.
28 maart 2008 11:36
invix
THOMSON SpeedTouch 780
zou iemand mij kunnen helpen aan de hand van mijn screenshot van mijn vorige post, wat ik precies moet invullen?