-
pcboer
Ik weet niet waar ik dit topic moet zetten dus zet ik 't hier.
Ik heb overlaatst een dvd gekopieerd van een andere DVD, maar als ik die DVD wil afspelen(met WMP) dan hangt ie in het midden vast.
Weet iemand hoe dit komt?
25 maart 2008 10:56
-
zone
Slechte dvd?
heeft de originele het ook?
25 maart 2008 11:09
-
pcboer
originele heeft dit niet.
25 maart 2008 11:11
-
lorre851
Video-DVD's zijn meestal dual layer dvd's: dat zijn DVD's die dubbel zoveel opslagcapaciteit hebben. Als je een enkel-layer DVD gebruikt om die te kopi?ren, dan past daar maar de helft van de film op.
Vraag dus om een grotere DVD, kopi?er de dvd naar je pc en rip hem of gebruik een HDDVD (als je die nog kunt vinden)
EDIT: het kan ook aan de kopi?erbeveiliging liggen. Zoek eens op google naar DVD decrypter of HD decrypter
25 maart 2008 11:11
-
erwin_w
Wat een vaak voorkomend probleem is, is dat DVD's waarop media gezet wordt te snel wordt gebrand.
Brand eens op de laagste snelheid (ik neem aan dat je geen productie hoeft te maken), grote kans dat het dan wel goed gaat.
@Lorre851, als een DL wilt branden op een normale DVD dan krijg je meteen een melding dat de opslag te klein is. Mogelijkheid zoals jij omschreef, de DVD te rippen m.b.t. DVDShrink (freeware) totdat deze wel op een normale DVD past, je zal alleen wat onbelangrijke dingen weg moeten laten.
(ik ga er wel vanuit dat dit voor eigen gebruik is anders zouden we het hebben over illegale praktijken en dat is weer niet toegestaan hier)
25 maart 2008 11:30
-
keitaro
[size=8]Ter info:
Het kopie?ren van DVD's is toegestaan zolang je in het bezit bent van het origineel.[/size]
25 maart 2008 11:57
-
lbjornl
Sommige DVD's hebben een "krasbeveiliging" waardoor sommige programmas vast lopen en hellemaal verkeert gaan lezen. Soms lukt het om een DVD te kopieren terwijl je hem aan het bekijken bent op je pc. Heb je een DVD-lezer of DVD-schrijver en een DVD-lezer of schrijver (dus minimaal 1 DVD lezer en DVD-schrijver). Ik weet niet hoe je het moet omschrijven in google... Vaak hebben games dit juist op de rand waar je hem moet vastnemen waardoor het bestand corrupt wordt hellemaal op het einde. Weet niet dat dit je probleem is maar het is alvast het proberen waart.
[offtopic]Is het mogelijk een image te maken van een DVD, indien ja dan heb je maar 1 DVD-brander nodig (eerst image maken dan branden)[/offtopic]
25 maart 2008 14:00