-
spongerob
Hallo,
Mijn zus heeft onlangs het spel De Davinci Code gekocht om op haar laptop te spelen, het betreft een Acer Aspire 3680, ik heb de specs even geupload in een nieuw hardwareprofiel.
Nu is het probleem dat het spel niet wil opstarten, we krijgen deze melding:
(Slayer) exeption address 4b0a22
[no game crash info]
IMAGE HELP STACK:
TArchive:;operator=+A9D22
MAP FILE STALKWALK:
De laptop voldoet aan de meeste specs van het spel, alleen de 1.8 Ghc proccesor, hier zit een 1.6 is maar dat zou niet moeten uitmaken (toch?)
Ik heb het spel ook al mijn eigen computer geprobeerd, hier doet hij het wel prima dus het zal wel ergens aan de laptop liggen, hoe kunnen we dit probleem oplossen?
Alvast bedankt.
24 maart 2008 14:13
-
blacksorcerer
[google=MAP+FILE+STALKWALK]
behoorlijk wat resultaten die ook direct met dat spel te maken hebben.
Had je zelf ook in google kunnen gooien (ik lees althans nergens dat je dat al gedaan hebt?) zie tevens
onze regelgeving.
Als je niet zeker weet of iets wel of niet op je systeem kan draaien, probeer ook eens: [url]www.canyourunit.com[/url]
Een Celeron 1.6 en een onboard gpu uit de vorige generatie lijkt me ook niet bepaald voldoende voor de meeste moderne games.
24 maart 2008 14:24
-
spongerob
hallo,
Ik had wel op google gezocht maar alleen op (Slayer) exeption address 4b0a22, daar kwam ik iig niet veel op tegen.
Op die andere zoekterm word ik er niet veel wijzer op, ook canyourunit.com geeft aan dat hij hem niet kan draaien.
ik neem dus aan dat het spel niet op deze laptop gespeeld kan wordn..
24 maart 2008 18:13
-
arjan_sa
Canurunit geeft alleen aan of je pc het spel soepel kan spelen.
Zo niet, dan moet hij op z'n minst nog wel opstarten:)
Beetje domme vraag maar, zijn al je dingen up-to-date? (Drivers van graka bijv;))
25 maart 2008 12:10
-
product
Method 1: Restart your computer by using a clean boot procedure
Method 2: Remove and Reinstall the Game
Method 3: Adjust graphics hardware acceleration
Method 4: Disable AGP Texturing in the DirectX Diagnostic tool
Method 5: Temporarily disable the sound card in Windows
Method 6: Lower sound acceleration
Method 7 : Download and install the most recent version of DirectX
Method 8: Update your video driver
Method 9: Update your sound driver
Method 10: Scan your computer for viruses
Method 11: Remove spyware
Method 12: Install the latest VIA chipset drivers
Method 13: Create a new user account in Windows XP
Method 14: Change the compatibility setting
Op google gevonden. Hopelijk heb je er wat mee.
25 maart 2008 16:59
-
spongerob
@ arjan, ik raak een beetje verward door alle verschillende versies van dat *** chipset :$ dit is watt de Intel Chipset Identification Utility aangeeft:
Chipset
Detected Chipset:
Mobile Intel(R) 945GM/GMS/940GML Express Chipsets or Intel(R) 945GT Express Chipset
Chipset Components
Memory Controller:
82945GM/GMS/82940GML or 82945GT
I/O Controller:
Intel(R) 82801GBM I/O controller hub (ICH7M)
Wat is nou wat ik moet updaten :$
@ product, stap 1 ga ik voor een simpel spelletje niet proberen :P, stap 2 is geprobeert, geen effect, ik weet niet hoe ik die GHA kan vertsellen en AGP texturing weet ik ook niet hoe ik dat moet uitzetten (A), nou de drivers had ik het dus net al over, ook scannen voor virussen op spyware, malware etc heeft niets opgeleverd, onder een ander account krijgen we ook nog dezelfde melding en compatibaliteit heb ik ook alle opties algeprobeert.
26 maart 2008 20:03
-
arjan_sa
Tja, je hebt een onboardje. Dus drivers daarvoor zal moeilijker gaan. Misschien via windows update een keertje proberen?:)
En anders ben ik bang dat het niet kan.
edit, Typo
26 maart 2008 20:29
-
spongerob
via windows update zijn er ook geen nieuwe drivers te downloaden, ik vree dus dat het niet gaat werken hiero, jammer moet ik me eigen pc maar voor der opofferen om het te kunnen spelen
Iig bedankt voor de hulp ;)
27 maart 2008 22:41
-
louwrens
[quote=107161]
oh jawel hoor, doe maar eens (als je XP hebt), aangepast.
Vista download vanalles en dan kun je ze aanklikken, welke je wil installen
28 maart 2008 16:07