-
jw94
beste tw'ers ik heb nog een laptop liggen acer travelmate 4001 (voor meer info zie profiel)
en ik had wel eens gehoord dat er in mac os leopard een bug zit zodat hij ook op gewone pc kon.
nu is mijn vraag werkt dit alleen voor pentium 4 en amd 64xp's of valt de proccessor van mijn laptop ook onder de bug en zo ja hoe moet dit in zijn werkt gaan mac op pc.
moet ik bijvoorbeeld de hele schijf wissen of moet er al een os zijn geinstalleerd.
op google en yahoo heb ik al gezocht daar kreeg ik allen sites over virtual pc en pc vs mac.
hopelijk weten jullie meer
met vriendelijke groeten
jw
ps: ik wist niet waar ik dit moest plaatsen is hij verkeerd geplaatst wil een mod hem in de goeie catogorie zetten
22 maart 2008 09:30
-
arjan_sa
Oke wat ik hiervan weet:
Is dat je een intell processor nodig hebt, dat het ook werkt op DualCore, dat het alleen werkt met SSE2 en SSE3 (ofzo:P).
Dat je 2hd's nodig hebt, waarvan 1tje extern mag zijn.
Dat je tenminste 30gig vrij nodig hebt op elke HD.
Dat je dan illegaal de gepatchde versie van MAC OSX leopard moet downloaden wat ik je sterk afraad.
En volgens een vriend van me kan je met die gepatchte versie niet het internet op.
voldoet je laptop daaraan? Dan kan je het met gemak erop doen:P
22 maart 2008 09:46
-
jw94
ik heb 1 hd met 100gb vrije ruimte en ik heb een intel centrino mobile en waarom moet hij illigaal gepatcht zijn en waarom kan je niet op het intenet?
22 maart 2008 09:55
-
luccey
22 maart 2008 09:57
-
jw94
kan dit wel via een kabel
22 maart 2008 10:03
-
luccey
[quote=106664]
Lan is kabel.
22 maart 2008 10:10
-
jw94
oh ik dacht dat jullie wlan bedoelde sorry niet goed gelezen
22 maart 2008 10:18
-
stijnb
als je echt mac os x wil koop je dane en imac he.
Want die gaat je echt niet lukken iedereen wil mac op zijn pc.
En dit lukt niet.
22 maart 2008 10:25
-
zone
[quote=106667]En al de posts hierboven dan ?
Ik ga dit namelijk ook eens proberen .
22 maart 2008 10:34
-
jw94
hmm werkt wifi wel met mac of ook niet en wie weet of een centrino mibile ook met mac werkt
22 maart 2008 10:38
-
stijnb
vroeger had ik eens gehoord dat je een deel van een mac in jou pc stopte dat alles werkte.
Ik denk de netwerk kaart.
Als je deze uit een imac of macbook haalt dat dit zal lukken.
22 maart 2008 10:43
-
jw94
het is een laptop weet je nog maar daar kan ik meschien een pcmcai kaart in doen ondersteunt mac dat wel
22 maart 2008 10:47
-
arjan_sa
Voor zover ik weet is het nog niemand gelukt om de Network van de Mac ook te patchen zodat hij ook werkt dmv een intell processor. Dus het internet op werkt niet:(.
Illegaal gepatched, nou omdat:
Als je mac op een CD hebt dan werkt hij niet want je hebt een PC en geen Mac.
Als je mac downloadt is het zowiezo illegaal, en om 'm te latem werken moet hij gepatched zijn.
Verder, ik raad je aan om het gewoon te laten tenzij het echt nodig is;).
Met 100Gig red je het wel, maar je hebt 2 verschillende HD's nodig, en niet 1tje die in 2en gedeeld is dmv partities..
dus alles op een rijtje:
Je hebt 2 HD's nodig, minstens 30gig vrij waarvan 1tje extern mag zijn .Als je dualboot doet, dankje voor de aanvulling van de personen hieronder:)
Je hebt geen internet
Het werkt alleen op een intel Processor (SSE2 en SSE3), dualcore mag ook, helaas werkt het niet op een AMD processor
Het is illegaal
Conclusie: Als je op jou laptop nou eens Linux doet, die dan omtovert (qua style) tot een mac, en dan doorspaart tot je een mac kan kopen is dat stukken beter dan een "nep-mac" te hebben die niet op het internet kan, gepatched is en illegaal is.
22 maart 2008 11:17
-
ikkus
Ik heb ervaring met Mac OS X op een PC, ben er gisteren zelfs nog mee bezig geweest :P
Ben je vanplan een dualboot te cree?ren (dus 2 besturingssystemen op 1 PC), of wil je alleen OS X op je PC hebben (dit raad ik heel erg af, omdat het nooit echt als een Mac zal werken).
Om te beginnen heb je een Pentium 4 CPU MINIMAAL nodig, het liefst een Dual core of een Core2Duo. Het draaien van OS X op een Pentium 4 heeft weinig nut aangezien het niet goed werkt. Er is een "systeem" ontwikkeld genaamd PCI-EFI, dat syteem werkt ALLEEN op Dual cores (of core2duo's), het zorgt ervoor dat je Apple updates kan installeren, en dat Leopard 50% sneller werkt op je PC, met PCI-EFI kan je PC Mac OS X draaien met de originele kernel.
Als je toch met een Pentium 4 gaat testen (wat ik gisteren deed) dan zul je nooit updates van Apple kunnen installeren, maar moet je altijd aangepaste updates moeten installeren.
Verder heb je maar 1 harde schijf nodig (en als je een dual boot maakt 1 verdeelt in 2 partities). De kans dat WiFi zal werken is redelijk groot, echter werken maar weinig videokaarten goed met Mac OS X86, zelfde geld voor audio.
Als je geen verstand hebt van hoe dit precies in elkaar zit raad ik het af Mac OS X op je PC te zetten, hoewel je het altijd kan proberen, als het fout gaat probeer je het opnieuw of formatteer je je harde schijf en zet je Windows ofzo erop.
Je hebt ook nog een aangepaste Mac OS X DVD nodig, dit is illigaal dus ik ga hier niet verder over spreken. Onthoud dat dit 1 van de belangrijkste dingen is, je disc moet namelijk compatible zin met je CPU (pentium 4, Dual core, enz.)
Onthoud dat Mac OS X niet gemaakt is om op een PC te draaien, en zolang Apple niet zelf een versie voor de PC zal maken zal het niet goed te gebruiken zij als je primaire besturingssyteem.
22 maart 2008 11:19
-
luccey
[quote]Conclusie: Als je op jou laptop nou eens Linux doet, die dan omtovert (qua style) tot een mac, en dan doorspaart tot je een mac kan kopen is dat stukken beter dan een "nep-mac" te hebben die niet op het internet kan, gepatched is en illegaal is.[/quote]
Hij heeft op z'n laptop nu Ubuntu staan. Kijk zijn profiel.
En dat van die 2 HD's weet ik niet of dat wel zo is. Ik heb namelijk Tiger op m'n pc laten werken met maar 1 HD erin. ;)
22 maart 2008 11:21
-
lbjornl
Mac OSX Leopoard, tant attendu par les macophiles, est sorti vendredi dans le monde entier. Deux jours apr?s, voici un patch qui permet dinstaller Mac OSX Lopoard sur votre PC. Oui vous avez bien entendu : Mac OS X Leopoard sur votre PC ! Notez que cette m?thode est encore exp?rimentalle, et que certaines choses peuvent vous para?tre compliqu?es. Cest une m?thode traduite de DailyApps, bonne chance ? vous !
La premi?re chose tr?s importante ? faire, est de sauvegarder vos donn?es pr?cieusement.
Voici les choses dont vous aurez besoin pour effectuer cette m?thode :
Limage du DVD patch?e
Le fichier zipp? (.ZIP) contenant le patch
Un disque dur externe ou une cl? USB format?e en FAT32
Etape 1 : Pr?parez notre installation
Graver limage sur un DVD simple couche DVD-R avec un logiciel comme Nero.
Formatez la cl? USB et le lecteur et le nommer Patcher sans les guillemets. Notez quil doit ?tre Patcher seulement, et rien dautre pour que la patch puisse fonctionner tout ? lheure.
Extraire le fichier Zip et mettre son contenu dans la cl? USB.
Maintenant votre cl? USB devrait contenir un dossier appel? fichiers.
Etape 2 : Linstallation de MAC OSX Leopard
Maintenant que vous avez le DVD Patch? avec vous, vous pouvez d?sormais installer Leopard. Pour commencer, mettez votre DVD patch? dans votre lecteur et d?marrez votre PC en appuyant sur F12 ? linvite du BIOS.
Le Boot du DVD et de linstallateur devrait maintenant charger. Cela peut prendre un certain temps, soyez patient.
S?lectionnez votre langue et s?lectionnez Personnaliser/Customize, cest ici que vous devez d?sactiver tous les paquets/package qui sont affich?s.
L?opard va maintenant sinstaller. Cela peut prendre un certain temps,
Il vous sera demand? de reboot. Avant de red?marrer, assurez-vous que la cl? USB est connect?e au PC.
Etape 3 : Patchisation de Leopard
Maintenant que vous avez install? Leopard, vous devez appliquer le correctif/patch. Amorcez
Attendez que le Darwin Bootloader se charge . Une fois le chargement termin?, appuyez sur F8. Vous devriez voir une invite (invite commande). Tapez -s et appuyez sur Entrer. Le DVD sera d?sormais en mode Verbose. Ensuite, il devrait charger sans probl?me, car vous avez d?j? install? Leopard.
Une fois la configuration charg?e, s?lectionnez votre langue. Puis vous devriez maintenant voir l?cran daccueil. Rendez-vous ensuite sur Utilities - Terminal.
Une fois que le terminal lanc?, vous devez maintenant parcourir votre cl? USB, suivez les ?tapes ci-dessous, en tapant exactement ce qui appara?t ci-dessous, dans le Terminal. En ligne de commande, saisissez les ?l?ments suivants tels quils figurent ici :cd .. CD ..
cd .. CD ..
cd Volumes
cd Patcher
cd filesAttention : Remarquez lespace entre cd et les 2 points.
Maintenant, cest le moment de lancer le patcher pour sassurer que Leopard fonctionnera sur votre PC. Tapez la ligne de commande suivante dans le Terminal. ./9a581PostPatch.sh
Le patch devrait maintenant fonctionner. Vous r?pondez par Oui/Yes en supprimant ACPUPowerManagement.kext
Gr?ce ? ce script, vous devriez maintenant pouvoir d?marrer Leopard apr?s le red?marrage.
Etape 4 : Bravo, cest termin? !
Bien que c?tait fini. Notez, cela na pas ?t? test?, donc il se peut que votre carte son ne fonctionne pas (cest un exemple), ou le r?seau. Si cela ne marche pas pour vous ou si vous souhaitez les aider, veuillez
Dit is wel in het frans maar hier staat alles duidelijk uitgelegt. Heb ik van een Torrent-site gehaald. Ik heb de mijne ook zo laten werken. Maar W-LAN werkt bij mij wel.
22 maart 2008 11:36
-
jw94
daar snap ik nu helemaal niks van ik heb nog maar 2 jaar frans
22 maart 2008 11:49
-
bj farmore
[offtopic][quote=106681]
Je zou babelfish kunnen gebruiken. Dat kan het vast wel grotendeels vertalen zodat het beter lees baar is.[/offtopic]
22 maart 2008 12:17
-
mitashi
De babelfish vertaling:
Mac OSX Leopoard, die zolang door macophiles wordt verwacht, is vrijdag in de gehele wereld weggegaan. Twee dagen na, ziehier een patch die dinstaller Mac OSX Lopoard op uw PC toelaat. Jawoord hebt u natuurlijk: Mac OS X Leopoard op uw PC! Merkt op dat deze methode nog exp?rimentalle is, en dat bepaalde dingen u ingewikkeld kunnen lijken. Cest een vertaalde methode van DailyApps, goede kans! Het eerste ding zeer belangrijk om te doen, is uw gegevens zorgvuldig te beschermen. Ziehier de dingen dat u nodig zult hebben om deze methode uit te voeren: Limage van DVD patch?e het zipp? bestand (. ZIP) met patch een externe harde schijf of een sleutel USB die in FAT32 Etappe 1 worden geformatteerd: Bereidt onze installatie voor Limage op een DVD graveren eenvoudige laag DVD-R met een software als Nero. Formatteert de sleutel USB en de lezer en het benoemen Patcher zonder guillemets. Merkt quil moet Patcher, en niets alleen maar zijn dautre op opdat patch erg aan lheure kan werken. Het bestand Zip uittrekken en zijn inhoud in de sleutel USB zetten. Handhavend uw sleutel USB moeten bevatten zou een dossier genaamd bestanden. De etappe 2: Linstallation van MAC OSX Leopard Nu dat u DVD Patch? met u hebt, kunt u voortaan Leopard plaatsen. Om te beginnen, zet uw DVD patch? in uw lezer en start uw PC door op F12 aan linvite van BIOS te steunen. Boot van DVD en linstallateur zou nu moeten laden. Dat kan enige tijd in beslag nemen, bent geduldig. Selecteert uw taal en selecteert verpersoonlijken/Customize, cest hier dat u moet d?sactiver alle pakken/package die te kennen worden gegeven. L?opard gaat nu sinstaller. Dat kan enige tijd in beslag nemen, hij zal u van reboot gevraagd worden. Alvorens red?marrer, waarborgt u dat de sleutel USB wordt aangesloten op PC. De etappe 3: Patchisation van Leopard Nu die u Leopard hebt geplaatst, moet u de rectificatie toepassen/patch. begint wacht op dat Darwin Bootloader zich laadt. Eens de be?indigde lading, steunt op F8. U zou een moeten zien uitnodigt (nodigt bestelling uit). Typt - s en steunt op Ingaan. DVD zal voortaan in manier Verbose zijn. Vervolgens zou hij zonder probleem moeten laden, want u hebt reeds Leopard geplaatst. Eens de geladen configuratie, selecteert uw taal. Vervolgens zou u nu moeten zien l?cran daccueil. Rendezvous vervolgens op Utilities - Terminal. Eens dat de gelanceerde terminal, u uw sleutel USB nu moet doorlopen, de etappes hieronder volgt, door precies te typen wat, hieronder in de Terminal voorkomt. On-line van bestelling, grijpt de volgende elementen dergelijke quils voorkomen hier:cd.. CD.. cd.. CD.. cd Volumes cd Patcher cd filesAttention: Merkt lespace tussen cd op en de 2 punten. Nu cest het moment om patcher voor sassurer te lanceren dat Leopard op uw PC zal werken. Typt de lijn van volgende bestelling in de Terminal. /9a581PostPatch.sh patch zou nu moeten werken. U antwoordt door Jawoord/Yes door ACPUPowerManagement.kext af te schaffen dank zij deze script, u zou moeten nu Leopard kunnen starten na het opnieuw starten. De etappe 4: Bravo, cest be*?indigen! Hoewel ge?indigd c?tait. Merkt op, dat na niet getest, derhalve het is mogelijk dat werkt uw kaart zijn niet (cest een voorbeeld), of het netwerk. Als dat niet voor u loopt of als u ze wilt helpen, zal willen
22 maart 2008 12:18
-
arjan_sa
Of je zoekt naar het engelse.. Ff snel samengevat:
Je downloadt, Je maakt een Partitie van minstens 30gig. je opent een programma die gaat tellen tot iets van 17 miljard(gister nog gedaan:P), als die klaar is druk je op een knop (daar vraagt dat progje dan ook om). Restart, druk herhaaldelijk op F12, of elk ander knopje dat voor BootMenu is(bij mij F8). Kies die partitie die je net hebt gemaakt, en je ziet een wit scherm met een apple logo.. Binnen 5 minuten zou die klaar moeten zijn met laden en kan je beginnen aan installatie..
22 maart 2008 12:20
-
jw94
oke ik heb een half uur lopen zoeken maar kan niet vinden of mijn proccesor SSE2 of SSE3 ondersteunt het is een intel pentium m 715 processor
(1.5ghz, 400mhz FSB, 2mb k2 cache)
weten jullie het ik kan he tniet vinden
22 maart 2008 12:53
-
sjz
Ik wil de pret niet bederven voor iedereen, maar dit soort topics zijn volgens mij (en de regels) niet toegestaan op TweakWindows omdat een OSX-versie op een PC installeren illegaal is (staat duidelijk vermeld in de EULA van Apple).
Maar bon, om erachter te komen of je processor SSE2 en SSE3 ondersteunt kan je even
CPU-Z voor gebruiken.
22 maart 2008 12:58
-
caspar
Jw94, dat kan je met CPU-Z zien.
[url]http://avantage.co.nr/cpuz_144.zip[/url]
Het staat op het 1e tabblad bij "instructies". Mijn AMD Athlon 64 X2 ondersteund bijv. MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2 ?n SSE3..
22 maart 2008 12:59
-
jw94
werkt die ook op linux ubuntu?
het progje ken ik dat heb ik zelf op tw geupload
22 maart 2008 13:35
-
sjz
Misschien dat dat progje via Wine wel kan werken...
22 maart 2008 13:38
-
jw94
ik heb totaal geen verstand van unix k kan er zelfs niks instaleren
ik zet er eerst maar weer xp op
22 maart 2008 13:39
-
jaspervh
niet aan beginnen. apple is slecht
22 maart 2008 13:50
-
sjz
[quote=106703]
<inhouden, inhouden... hier reageer ik zelfs niet op...> :| Ok? ik reageer er dus in beperkte mate op. :P Uw reactie draagt dus totaal niet bij aan deze topic Jaspervh, dus gaat u aub ergens anders verkondigen dat "apple slecht is"... ;)
Mjah Linux is een zeer goed OS, maar je moet er verstand van hebben Jw94. Linux werkt helemaal anders dan Windows. Waarschijnlijk probeerde je .exe-bestanden te installeren? Want dat lukt niet, de bestanden moeten in jouw geval .deb zijn.
Via "Add/remove programs" kan je makkelijk programma's installeren en verwijderen trouwens, je krijgt een gigantische lijst van programma's die je kunt downloaden & installeren. :P
22 maart 2008 14:43
-
raymus
Waarom ga je niet gewoon proberen en kijken hoever je komt...? Dat is het leuke aan pc kwa software kan er weinig fout gaan lukt het niet instaleer je gewoon xp er weer op.. Dus ik zou zeggen Try Before You Die!
22 maart 2008 14:50
-
blacksorcerer
De nieuwe regels van TW zijn wat verduidelijkt, waardoor we ook met duidelijkheid kunnen zeggen dat dit op het forum niet is toegestaan, omdat dit volgens de Software License Agreement niet is toegestaan:
[url]http://images.apple.com/legal/sla/docs/macosx1044.pdf[/url]
[quote]This License allows you to install, use and run one (1) copy of the Apple Software on a single Apple-labeled computer at a time. You agree not to install, use or run the Apple
Software on any non-Apple-labeled computer, or to enable others to do so.[/quote]
[color=blue]Topiclock.[/color]
22 maart 2008 15:11