beste tw'ers ik ben opzoek naar een beeldscherm voor mijn acer 4100 travelmate, want nu is hij zonder beeldscherm.
als een van jullie er nog een heeft liggen en die wil verkopen en of jullie ongeveer een richtprijs willen aangeven wat een 2e hands scherm ongeveer zou kosten.
met voorbaat dank
jw
18 maart 2008 18:33
bram13
Ik ben van plan om waarschijnlijk een nieuwe monitor gaan te kopen. Ik durf niet te zeggen hoeveel inch die is ik zal je wel ff de afmeting vertellen ongeveer dan h?: 35 in de lengte en 28 in de breedte 35x30 Cm.
ongeveer misschien kun je hier iets mee. Jw94 :P
18 maart 2008 18:45
jw94
het is een laptop
dat heb je toch wel door of is die ook voor een laptop
18 maart 2008 18:48
lbjornl
Een beeldscherm voor een laptop :S. Staat er op je laptop geen beeldscherm??
18 maart 2008 18:49
jw94
ik heb deze gekregen met een beeldscherm vol krassen dode pixels en backlights die stuk waren ik zag leterlijk geen woord
18 maart 2008 18:51
lbjornl
Ja dus jij gaat dat scherm eraftrekken en een nieuw eropzetten om het zo even te zeggen. De Startpost is echt allesbehalve duidelijk.
*Hij heeft dus een laptop maar het beeldscherm is kapot/gekrast e,n hij wil een nieuwe is dit mogelijk?
18 maart 2008 19:00
bram13
Wacht, als jij een laptop hebt kun je toch geen ander beeldscherm erop zetten. :S Ik snap het niet helemaal :S wees iets duidelijker in je post. Maar het komt erop neer dat je je beeldscherm eraf gaat trekken en een nieuwe erop zetten of heb ik het fout?:P
18 maart 2008 19:01
jw94
tuurlijk wel op laptops kan je ook alles demonteren en vervangen
18 maart 2008 19:02
erwin_w
Ik vind de start-topic op zich niet zo onduidelijk, hij geeft een merk en type op en verteld dat hij hiervoor een beeldscherm zoekt, kan aan mij liggen maar ik zou zo snel niet weten hoe hij dit simpeler zou kunnen formuleren.
Dat het om een laptop gaat kan je eigenlijk al aan het merk en type zien, dus zo vreemd is het niet.
Je kan het ook zo zien, jullie checken niet eerst waarom het gaat en gaan er maar 'gewoon' vanuit dat het een normale dekstop pc is maar er bestaat meer, dus eerst je zelf even verdiepen in de vraag is ook een mogelijkheid.
PS. "travelmate" dat slaat volgens mij iig al op een laptop.
18 maart 2008 19:09
bram13
Maar, ik denk dat niemand zijn laptop scherm gaat verkopen/wegdoen. ik zou gewoon als ik jou was een nieuwe laptop kopen in de winkel. Weet je zeker dat het een goede laptop is *zonder krassen.
18 maart 2008 19:11
jw94
van veel laptops begeeft het motherboard het wel eens en is het goedkoper om een nieuwe te kopen en verkopen de oude in onderdelen
en voor een nieuwe heb ik geen geld ik ben ook nogmaar 14
18 maart 2008 19:13
bj farmore
Hmm.. sorry hoor. Maar als je het niet weet of zoiets vervangbaar is, zoek dat even op ga dat niet vragen hier.
@TS: is dit misschien iets voor jou? *link werkt niet* Of dit misschien?. Ik zou gewoon zeggen zoek even, want op marktplaats oid heb ik geen 2ehands scherm kunnen vinden. Ik denk dat je toch op Ebay of een nieuw scherm moet kopen. Die 2e link heb ik gewoon via google gevonden.
Wacht nog even af todat iemands anders met iets anders/beters komt aanzetten, zo niet zou ik toch daar gaan zoeken.
EDIT: ik had bij de eerste zin die bedoeld was als link op ebay gezocht naar: "travelmate 4100 screen". Dan wel wereldwijd zoeken, daar kwamen een paar hits uit.
EDIT: Dus op Ebay zoeken: "travelmate 4100 screen" (zonder haakjes) en dan later de wereldwijdoptie aanvinken. Dan vind je ook enige schermen, die zijn wel goedkoper dan uit die andere link van mij en Ikkus.
18 maart 2008 19:28
ikkus
Ik heb ff op de link van BJ farmore gekeken, dit is een acherm wat op jouw laptop zouu moeten kunnen. [url]http://www.notelogic.nl/lcd_paneel_type_info.asp?typeid=3455&part=Acer[/url]
18 maart 2008 19:49
jw94
[quote=106361]
het is vervangbaar dat weet ik zeker
en ikkus bedankt daar heb ik teminste wat aan ik zal eens kijken of ik hem neem
18 maart 2008 20:17
bj farmore
[offtopic]@Jw94, ja dat weet ik;). Daarom geef ik die linken ook. Het was meer bedoeld richting de andere leden die hier eigelijk zonder kennis maar wat rond kletsen.[/offtopic]
18 maart 2008 20:49
Account verwijderd
Jij zegt wel zo hard dat het vervangbaar is, maar dat weet ik nog niet zo zeker. Ja oke met precies hetzelfde scherm gaat dat lukken, maar als het ook maar een beetje anders gaat dit fout. Dit is omdat de hardware van het scherm, die alles aanstuurd. Niet bij het scherm zelf zit, maar meestal op het moederbord. Dus ik wens je veel succes, het is een heel stuk moeilijker als jij denkt..
Dus je wilt een tweedehands laptop scherm kopen? We zouden op zijn mins de afmetingen moeten weten, en dan denk ik niet dat je laptopschermen zo snel zult vinden. Al helemaal niet tweedehands. Je kan beter een nieuwe case kopen (die bestaan al los voor laptops) en dan alle stuff van die Acer daarnaar verplaatsen. Maarja dat is dan ook weer wat duurder, maar een betere oplossing ben ik bang dat er niet is.. ;)
19 maart 2008 08:07
jw94
ja je moet wel een scherm hebben van een acer travelmate 4XXX hebben ander werkt hij niet en een niewe case vind ik hem niet meer waard
19 maart 2008 17:40
Account verwijderd
[quote=106392]
Al gezocht op Marktplaats, eBay? Als ze daar niet staan denk ik dat het verstandiger is om je erbij neer te leggen dat het niet mogelijk..
20 maart 2008 08:57
bj farmore
Soemie, als je had gekeken hadden we al verschillende schermen gevonden. iig had ik er een paar op ebay en een andere site gevonden. Alleen deed mijn Ebay link het niet dus heb ik het commentaar toegevoegd dat hij kan gebruiken om het zelf te vinden. Maar ga niet gelijk rond schreeuwen dat het niet kan terwijl we al schermen hadden gevonden, werkt niet ech positief ofzo.
20 maart 2008 09:06
bram13
Ik zou zeggen kijk op Marktplaats ;)
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Je post heeft geen enkele meerwaarde, in de 2e post voor je staat precies hetzelfde![/color][/size][color=black][size=8] zie regels[/size][/color]
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=red]Gebanned wegens het herhaaldelijk niet volgen van de regels, ondanks een OW![/color][/size]
20 maart 2008 17:52
vixsta
Je kunt je laptop ook gewoon op een normaal scherm aansluiten, een plat 19" scherm heb je tegenwoordig al voor zo'n 160 euro...
Ik zou trouwens niet op marktplaats iets kopen...
wie haald er nou een goed scherm van een laptop en gaat het verkopen????:S
21 maart 2008 10:37
masterwillems
@jw94
het makkelijkste is dat als je de service lijn van acer belt en vraagt of ze het beeldscherm voor jou willen vervangen, maar omdat ik denk dat de garantie verlopen is (verzekering) zal je er wel voor moeten betalen en hoeveel dat is? dat weet ik niet.
21 maart 2008 11:16
blacksorcerer
1. Weet je wel zeker dat de rest van de laptop nog werkt...?
2. Weet je wel zeker dat jij het gereedschap en de kennis hebt om een laptopscherm te vervangen...?
3. Al geprobeerd of de laptop werkt met een extern scherm (indien ie een VGA uitgang heeft)...?
4. Indien er een VGA uitgang is, waarom die dan niet gebruiken, of wil je het echt als laptop inzetten...?
Je kan een nieuw scherm kopen, zoals in een eerdere link staat aangeboden (nieuwsprijs) maar dat is nogal duur... of je koopt 2e hands een scherm, mja je zit in beide gevallen nog met het feit dat je het zelf geinstalleerd moet krijgen en de rest van de laptop werkt (een defect aan de controller voor je beeldscherm kan ook leiden tot het niet werken van het scherm).
Dus ik zou toch eerst eens goed nagaan in hoeverre alles werkt, er niets beschadigd is, hoe een nieuws scherm erop gezet moet worden, of je het wel als laptop wil gebruiken, en of je uiteindelijk niet gewoon beter een nieuwe laptop van 400 euro (of nog goedkoper met een Asus EEE als die leverbaar zijn) kan kopen.
Bij Acer vragen... kost veel geld voor het scherm en veel geld voor het vervangen zelf (en waarschijnlijk ook nog eens verzendkosten als je de hele laptop opstuurt) als ze het al willen en kunnen vervangen.