Web-Server draaien op een ZyXEL P-2602H-D1A
maart 2008
-
vipijsjeBeste Tweakers,
Ik zou erg graag een eigen Web-Server (Voorbeeld: TeamSpeak Server, Game Server) op mijn PC willen draaien en dit heb ik ook eerder gedaan maar nadat ik mijn nieuwe Modem kreeg de ZyXEL P-2602H-D1A wist ik niet meer hoe ik dit moest doen...
Want op mijn oude Modem kon ik het automatisch draaien zonder iets te doen met instellingen.
Hieronder misschien wat handige informatie over mijn Modem.
Device Information
Host Name: adsl-modem
Model Number: P-2602H-D1A
MAC Address: ??:??:??:??:??:??
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 82.???.??.???
- IP Subnet Mask: 255.255.240.0
- Default Gateway: 82.???.??.???
- VPI/VCI: 0/34
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.1
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable
Alvast bedankt!11 maart 2008 16:10 -
lordievaderJe zal moeten inloggen op de router/modem zelf en de poorten die voor die servers nodig zijn moeten openen en laten forwarden naar jouw pc. Dit kan je na lezen op [url]http://www.portforward.com[/url]. Standaard webserver poort is 80 of 8080. Succes!
[size=8][color=red] Mod: [/color][color=black]Ik heb de link even voor je aangepast ;) [/color][/size]
11 maart 2008 17:05 -
vipijsjeBedankt nu kan ik mijn Public TeamSpeak IP (82.???.??.???) wat dus voordat ik mijn Ports had Geforward niet kon...
Maar andere mensen kunnen het IP niet joinen...
Mod, uw heeft de link verkeerd aangepast het is namelijk http://www.PortForward.com/
[size=8][color=red] Mod: [/color][color=black]Oeps :$, bedankt en gefixt[/color][/size]11 maart 2008 20:53 -
leviathanHeb je verder nog een firewall?11 maart 2008 20:55
-
vipijsjeJa gewoon Standaard Windows FireWall en de Modem FireWall.
Hoe de FireWall van de Modem precies werkt weet ik niet maar er staan vier dingen bij om een nieuwe regel aan te maken.
Packet Direction
[li]Lan to Lan / Router[/li]
[li]Lan to Wan[/li]
[li]Wan to Lan[/li]
[li]Wan to Wan / Router[/li]
En zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik een Web-Site zou kunnen hosten op de Web-Server?
Alvast bedankt!11 maart 2008 21:17 -
lordievaderBeetje Google doet wonderen, Klikje11 maart 2008 21:40
-
vipijsjeMaar ik snap niet helemaal hoe de FireWall werkt...
En welke ik moet kiezen uit deze rij om een regel te cre?ren.
[li]Lan to Wan[/li]
[li]Wan to Lan[/li]
En op het Forum van DiyWebServer krijgt iemand eerder opmerkingen dan hulp...11 maart 2008 21:52 -
leviathanHeb jij dat zeldzame exemplaar zonder handleiding?
In de regels staat dat je altijd eerst een handleiding moet raadplegen.11 maart 2008 23:37 -
vipijsjeIk heb de handleiding heus wel gelezen voordat ik dit topic had aangemaakt.
En het enige wat ik in de verpakking vind is een handleiding van Telfort om de Modem te instaleren en nog wat papieren...
Als ik naar de FireWall Settings ga bij mijn Modem dan zie ik dus deze lijst:
[li]Lan to Wan[/li]
[li]Wan to Lan[/li]
En dan moet ik ??n selecteren om een nieuwe FireWall regel aan te maken maar ik weet dus niet welke voor een Web-Server (Voorbeeld: TeamSpeak).
12 maart 2008 16:02