hoe kan ik mijn draadloze modem beveliligen tegen andere gebruikers?
31 augustus 2005 14:48
matthijs3146
ik maak egbruik van linksys modem + kaart en dan heb ik een netwerk sleutel gekregen toen ik me had aan gemeld en door die intevullen is mijn netwerkbeveiligt
31 augustus 2005 15:05
styloco
ik heb problemen met de key, weet een van jullie wat ik moet doen?
[img]http://img311.imageshack.us/img311/5599/naamloos5aa.jpg[/img]
31 augustus 2005 15:51
ali
zonealarm wirreles nog wat
31 augustus 2005 15:54
leviathan
moet je niet gewoon een wachtwoord gebruiken dat PRECIES 5 of 13 tekens is... :o
31 augustus 2005 16:25
styloco
oww, dat zou kunnen, ga ik proberen
31 augustus 2005 17:38
styloco
je heb helemaal gelijk, thx ;)
31 augustus 2005 17:47
leviathan
dit probleem zou je niet met de windows help op kunnen lossen he? (y):h;):d:d:d
ik heb problemen om mijn netwerk te beveiligen,ik heb een router van sitecom maar ik weet niet welke keys ik moet gebruiken.
wie kan mij helpen?
11 november 2005 21:48
keitaro
Keys kan je helemaal zelf verzinnen, zolang ze maar aan een hex of een ACII code voldoen.
Ik heb zelf WEP 64 bit beveiliging er op staan en mijn eigen 5 cijferige code verzonnen daar voor...
11 november 2005 21:49
roland
dat had ik gedaan maar toen had ik hem zo goed beveiligd dat ik zelf niet meer op internet kon.
toen pakte hij maar een netwerk uit de buurt
11 november 2005 21:53
roland
wat moet ik dan bij de netwerkverificatie zetten dan?
hij staat nu op
open
gedeeld?wpa?
11 november 2005 22:05
keitaro
Hmmm, dus je eigen router kan je niet meer op??
Als dat zo is, moet je hem BEKABELD aansluiten (hoop tering werk, wil je juist vermijden met draadloos) en dan inloggen in je router gegevens (mss login invullen). Om daar te komen toets je de router ip adres in in internet explorer of een andere browser. Daar kan je de beveiliging weer uitzetten of wijzigen.
Je verwijdert hem zodat je iig op je eigen router online kan. Doet die het, draadloos verder dan. Inloggen weer in je router settings. Daar vul je gewoon een beveiliging in (ik raad WEP-64 bit aan, niet moeilijk, korte cijfer code, niemand die hem (wilt) kraken bij jouw in de buurt) je maakt dan een code aan (voorbeeld wep64 bit: 12345). Je gaat naar je netwerkkaart progamma, en daar vul je verder de gegevens in van je router. Oftewel, jouw router en dan die code die je hebt aangemaakt. En als het goed is heb je dan beveiligd draadloos internet.
Lukt het niet, lett me know :P
11 november 2005 22:08
roland
jaja ik ben inmiddels weer zover dat ik mijn eigen modem op kan maar ik wil weten wat ik in moet voeren
11 november 2005 22:10
roland
en de netwerkverificatie dan?
11 november 2005 22:11
keitaro
Iig, een screen van mijn settings... in me router:
(heb me code wel weggehaald). Die zelfde code typ je ook gewoon in je netwerkprogje met de juiste beveiliging ook, dus niet een WEp aan maken en WPA inloggen...
kijk me screen maar eerst is ff.
Netwerk verivicatie staat bij mij op OPEN...
zie hier, onder authentication: