Query
maart 2008
-
pim1502Beste mensen,
Ik heb onderstaand query:
$keywords = $_GET['keywords'];
$cat = 'Belettering';
$query = mysql_query("SELECT * FROM uitgebreide_vermelding WHERE cat = '".$cat."' AND bedrijfsnaam LIKE '%".$keywords."%' OR adres LIKE '%".$keywords."%' order by id desc");
Maar nu het probleem:
Ik maak gebruik van een zoekveldje, en de inhoud daarvan zet hij in de adresbalk, die later door de get functie in de string keywords gezet wordt. Nou is het zo dat deze query perfect alles laat zien als ik ergens op zoek, echter hij laat ook uit andere categorieen zien wat hij gevonden heeft. Hij moet dus alleen uit de categorie belettering iets laten zien, als verder mag hij niks laten zien. Weet iemand waarom deze query dan niet werkt?
Alvast bedankt,
Pim11 maart 2008 15:43 -
raxWat je er nu hebt staan is:
Selecteer alles van uitgebreide_vermelding waar cat is Belettering en bedrijfsnaam is 'blablabla'
[size=16]OF[/size]
adres als 'blabla'
Wat jij wilt hebben is:
Selecteer alles van uitgebreide_vermelding waar cat is belettering
en
bedrijfsnaam is 'blablabla' of adres als 'blablabla'
Je moet de laatste twee statements tussen haakjes zetten:
[code]$query = mysql_query("SELECT * FROM uitgebreide_vermelding WHERE cat = '".$cat."' AND (bedrijfsnaam LIKE '%".$keywords."%' OR adres LIKE '%".$keywords."%') order by id desc");[/code]
11 maart 2008 23:07 -
pim1502Rax,
Hartelijk bedankt! Zoiets had ik gisteren ook nog geprobeerd maar het werkte niet.. denk dat ik toen toch nog een haakje fout had of iets. Maar nu werkt hij dus perfect!
Groetjes,
Pim12 maart 2008 17:07