Ik heb een nieuwe kabel aangesloten, maar nu blijkt hij het niet te doen.
Als ik kijk bij netwerkverbindingen dan geef hij aan dat hij op het ene moment wel verbinding heeft, en op het andere moment niet.
Wat kan het probleem zijn?
Ps. ik heb zelf de koppen (stekkers) eraan gezet.
08 maart 2008 14:49
blacksorcerer
Leen (van een andere pc of je buren/vrienden/etc.) even een andere kabel die gewoon al werkt ergens anders, en kijk of het aan jouw 'gepruts' (:p) ligt met die kabel, of dat het aan iets anders ligt.
Ligt het aan die kabel (wat te verwachten is als het sinds een nieuwe -zelf gemonteerde- kabel is) dan haal je het opnieuw uit mekaar als dat kan en probeert het via een handleiding nog eens opnieuw te doen en goed op te letten of je het wel goed om hebt e.d.
08 maart 2008 15:13
koenh
Ik heb alles goed aangesloten, en de kabel is 100 meter lang. Is dit het probleem?
08 maart 2008 15:55
michelvandijk
[quote=105533]
De lengte maakt niks uit.. het gaat om het signaal dat ie overbrengt ..:)
08 maart 2008 15:59
xp 2
ik dacht dat Cat 5E maar 100m ging zonder versterker, en zeker als er veel bochten zijn. Kijk ook eens of je hem niet straight ipv cross hebt aangesloten
08 maart 2008 16:23
koenh
ik snap het nog steeds niet. maar 100 meter s toch de max?
08 maart 2008 20:03
arjan_sa
Als je 2 pc's rechtstreeks aansluit heb je denk ik crosscabel nodig ;).
die max, dat weet ik niet. Maar zoals XP2 zegt heb je met veel bochten geen geluk. Btw, kan je 'm misschien inkorten? Daar heb je zo'n speciaal "lan-kopje" en een "tang" nodig die de kopjes in het kabeltje drukt ;).
08 maart 2008 20:31
keitaro
De max van een CAT5e technologie kabel is 100 meter. Helaas krijgt de CAT kabel al coalissions na 65 meter en flinke performance vermindering. Maar het zou 100 meter moeten halen. Ik denk eerder dat het toch niet goed zit ondanks dat je dat wel denkt. Men denkt snel dat de kabel werkt maar wat niet is.
Heb je een CAT5 UTP checker gebruikt?
08 maart 2008 21:06
xp 2
Is het een shielded, foiled of gewone kabel?
Want een shielded/foiled heeft minder last van storingen dan een gewone, en, 100 meter is echt wel ver voor zon signaal hoor...
EDIT: Oja, nog ff vergeten te zeggen, dat van soms signaal en soms niet, kan dat niet gewoon zijn dat de stekkers een slecht contact hebben?
meet ze voor alle zekerheid eens na...
08 maart 2008 22:21
louwrens
wel de goede code gebruikt? netzoals Raymond gister :P
de tijd zeg ik maar niet niet, hoelang ie erover deed:P
de code is:
[code]oranjewit | oranje | groenwit | blauw | blauwwit | groen | bruinwit | bruin
[/code]
als je het stekkertje aansluit, moet dat lipje aan de achterkant zitten.
09 maart 2008 00:48
koenh
Ik heb geen idee wat voor kabel het is, en ik heb de kleurcode goed.
Hoe moet ik ze doormeten dan?
@ louwrens, ik heb hem precies andersom met het lipje naar Voren :P
09 maart 2008 01:01
xp 2
Met een mulitmeter aan de 2 uiteinden?
Lijkt le toch niet zo moeilijk?
09 maart 2008 11:56
louwrens
[quote=105617]
multimeter?
pak zo'n UTP tester, veel makkelijker
zal zo wel ff een picje maken, want anders snapt koen het niet (A)