http://crymod.com/thread.php?postid=128934
daar staat dat:
[quote]apparently my current motherboard, in a Acer Aspire T180-GB7Z, is locked at 8x.....[/quote]
Maar daarna had iemand anders gereplyed met:
[quote]Edit: According to this site, your Aspire T180 should have a PCI-E 16X expansion slot.[/quote]
edit: ik zie net dat een ander gastje had replyed met:
[quote]ok........ bad news........
those guys on the other forums were correct, they just wrote it wrong, the chipset on my motherboard is what limmits the PCI slot to 8x lanes, other forums / computer users with my pc has found this out too.
So now it looks like i can't buy anything as it would be a waste of money.
i would need to be buying a new motherboard, but do that i would need a new operating system, hell i might as well buy a custom PC for the price this is adding up too be [/quote]
Dus tja, ik kan hier niet uit opmaken of het daadwerkelijk x16 is
maar op die moederboard werkt een 8800GT ook, dus ik denk dat het wel kan;)
08 maart 2008 12:43
dave_17
Oke, dus die 8800GT werkt wel op mijn moederbord, voeding, enz enz. Maar werkt die 8600GT er dan ook op, terwijl die pci geval wel gewoon x8 is?
08 maart 2008 12:47
arjan_sa
Niet:P.. Misschien met het progje Everest, of GPU-z. Download maar en probeer het zelf ook uit te vinden ;)
08 maart 2008 12:49
dave_17
Everest, of GPU-z. Nooit van gehoord;) zelf uit vinden is moeilijk als je zo ongeveer geen verstand van hebt:p
Weet iemand dan hier welke videokaart op mijn acer aspire T180-GB7Z werkt?? En dat test drive dan ook normaal volledig werkt
08 maart 2008 12:57
erwin_w
Beste Dave_17,
[b]Helaas moet ik weer beginnen met: wil je a.u.b. je hardware-profiel even invullen, lees de regels.
Dan hadden we niet zo hoeven dimdammen wat je nu hebt.[/b]
Dan even over jou topic,
Ik heb een tijdje geleden het programma SIW hier op TW gezet, klik hier , althans een externe link.
Deze tool is geheel gratis en hiermee kan je precies zien wat je in je systeem hebt zitten en hoef je dus geen vragen te stellen welk soort slot voor jou videokaart nodig is.
Ik heb zelf niet veel tijd om dit te gaan uitzoeken voor je met de gegevens die jij hierboven aangeeft, je kan ook even naar de website van Acer gaan en daar de handleiding downloaden.
En wat geven de systeemeisen van Test Drive aan?, daar kan je ook zien wat je minimaal nodig hebt om dit spel te kunnen spelen.
08 maart 2008 13:11
arjan_sa
als je er geen verstand van hebt moet je juist zelf uitvinden^o).
Anders zou het toch geen nut hebben als je alles al wist?
Download die programma's, Installeer en druk op de knopjes in dat programma.. Je bent heus niet dom/achterlijk, en je kan best zelf wel weten wat het knopje Hardware betekent: Die laat dus blijkbaar al je hardware zien...
Moeten wij nou alles doen voor jou??!
08 maart 2008 13:33
dave_17
Nu heb ik mn hardware-profiel ingevuld.
De specifikaties die op test drive staan zijn: ATI Radeon 9800 256MB VRAM or Nvidia 6600GT with 256MB of VRAM. Passen deze wel in mijn PC? of zijn er betere die ook in mij PC passen? ik heb gezocht naar deze videokaarten op internet maar kon niet veel vinden over deze videokaarten met mijn verstand wat ik ervan heb.
10 maart 2008 12:41
masterwillems
als je een nieuwe videokaart koopt kan je hem goed spelen
10 maart 2008 14:56
erwin_w
Voor zover ik kon zien via Google zag ik deze geschikt zijn voor Pci-E en volgens mij bezit jou mobo ook zo'n aansluiting, moet je kunnen terug zien middels het programma SIW (link al eerder gegeven hier).
Dus de mogelijkheid zou er moeten zijn.
Mocht je er niet uitkomen draai het programma SIW en plaats de info m.b.t. de videokaart/slot eens hier.
Misschien dat we wat meer te weten kunnen komen.
10 maart 2008 15:03
dave_17
Dus die bovenstaande videokaarten (ATI Radeon 9800 256MB VRAM or Nvidia 6600GT with 256MB of VRAM)
passen beide in mijn PC? En zijn er ook betere videokaarten die in mijn PC passen? (welke dan?)
Dat SIW programmatje heb ik nu, (via dat ook mn hardware-profiel ingevult). En bedoel je deze info m.t.b tot mn videokaart die ik nu heb:
Driver Description: Nvidia GeForce 6100 nForce 405, DirectX 10.0.
Is dit genoeg? Ik weet namelijk niet waar ik de info over de pci-sloten kan bekijken.