Ik zou graag hulp willen bij het aanschaffen van een Draadloos netwerk kaart.
Ik heb hier totaal geen verstand van, en zouden jullie mij willen helpen?
Budget ?20
Ik heb een sitecom wl118 draadloos router/modem (in 1 :p )
06 maart 2008 21:17
erwin_w
Valt weinig kennis voor nodig te zijn lijkt mij.
Voor die prijs zal je moeten gaan zoeken in een USB-dongle van b.v. Sitecom of Belkin, deze zijn in elke computerzaak wel te verkrijgen en kunnen zonder problemen met jou router overweg.
Veel info kunnen ik je hierover verder niet echt geven maar deze info zal je ook in de winkel te horen krijgen denk ik.
06 maart 2008 21:35
koenh
Maar, moet het van sitecom of belkin zijn? of kan elk merk?
06 maart 2008 21:39
keitaro
[quote=105389]
Maakt niet uit, maar pak wel een A merk.
Cisco/Linksys zijn zeer goede merken. Voor huis tuin keuken apparaten met zeer goede kwaliteit kan je beter Sitecom/Belkin pakken.
Gaat gewoon om een desktop pc met nog 1 pci slot over :p (mini atx he ;) )
06 maart 2008 21:49
erwin_w
De eerste is een model voor in een laptop met PCMCIA-sloten en die heb jij zeer waarschijnlijk niet in je desktop pc zitten dus die valt af.
De tweede kan wel maar uiteraard valt er door ons weer moeilijk te zeggen of deze voldoet aan jou eisen en wat wij er van vinden.
Er is maar ??n goede manier om erachter te komen of die bevalt en is door deze kaart aan te schaffen.
Zolang je er maar op let dat het een PCI-slot heeft of een USB (waar je voorkeur naar uit gaat) en of ze compatibel zijn met de snelheden van je router (dat is tegenwoordig niet echt een probleem meer)
Persoonlijk vind ik een USB-dongle gemakkelijker in gebruik, je kan er een verlengkabeltje tussen zetten en de dongle ietswat verplaatsen mocht je een beetje slechte ontvangst hebben, dat zie ik je nog niet zo snel doen met een desktop-pc.
06 maart 2008 22:00
keitaro
Dan is die 2e een mooie oplossing idd. Voor eventueel meer power kan je er grotere antennes op zetten maar lijkt me niet echt nodig.
Die eerste is ook zeer sterk trouwens, maar alleen voor laptops.