irritant spyware probleem
maart 2008
-
vixstaSinds gister is mijn vader de bezitter van een spyware virus, dit krijgt hij te zien:
[img]http://img90.imageshack.us/my.php?image=24789166cp7.png[/img]
en als je er op klikt krijg je een site met een virus scanner die je moet aanschaffen.
we hebben het geprobeerd weg te halen met AVG spyware en Virus en AD-adware hebben we ook gebrobeerd:(
maar niks werkt hij blijft er gewoon staan!
02 maart 2008 18:17 -
simon8400Online Malware Scan
Volg de bovenstaande tutorial eens. Over welke Virus AV gaat het?
Waarschijnlijk zijn de AV dlls enz. beschadigd door het virus.
[offtopic]Dit is geen spyware maar een virus/Adware. Spyware is een soort van logger.[/offtopic]02 maart 2008 18:30 -
vixstaIk heb de bestrijdings software pas geinstalleerd na het virus kunnen de bestanden dan ook aan gestast zijn?02 maart 2008 18:36
-
simon8400Ik neem aan dat je met Bestrijdingssoftware Anti Virus bedoeld?
Ja, een virus gebruikt een meestal verborgen background process welke automatisch naar programma's zoekt die eventueel het virus kan tegenhouden/verwijderen.02 maart 2008 18:38 -
blingkingals niks meer helpt, kan je een Hijackthis logje maken en het plaatsen op [url]www.hijackthis.nl[/url]
heeft bij mij meerdere keren geholpen.
en trouwens, er zijn nu zeker mensen die gaan zeggen.. "je kan ook gewoon naar hijackthis.de gaan en daar je logje laten checken." Maar, hijackthis helpers gebruiken niet alleen hijackthis.. ze gebruiken ook andere programma's zoals Combofix ;)02 maart 2008 18:56 -
simon8400[quote=105049]
HiJackthis is inderdaad een zeer effici?nt programma maar kun je niet gebruiken met elk virus aangezien de betere virusmakers hun process verbergen in bijvoorbeeld svchost.02 maart 2008 19:02