-
dvf
Ik vindt via google maar niet hoe je een goede inlogsysteem maak.
Maar ik zoek 1ne wat ze stap voor stap goed uitlegt (en liefst in nederlands)
mvg frederik
29 februari 2008 16:37
-
Account verwijderd
www.phphulp.nl?
Staan tientallen scripts + uitleg over inlogsystemen via php. Daar kan je vast wel iets uithalen..
29 februari 2008 16:40
-
zone
29 februari 2008 16:44
-
dvf
Ik snap het niet.
Ik volg dus de stappen en lukt maar niet ik weet niet wat ik mis doe
29 februari 2008 17:08
-
Account verwijderd
[quote=104695]
Ben je begonnen bij nr. 1 database? Heb je wel een php server en een mysql database die je hiervoor kan gaan gebruiken?
Goede username en password ingevult bij de gegevens in het script voor de database? Heb je al een database gemaakt?
Als dit je eerste keer met php is, dan raad ik je aan om hier niet mee door te gaan. Veel geingewikkeld als je pas begint, je kan beter veel kleiner beginnen..
29 februari 2008 17:29
-
dvf
ah en wat bedoel je met kleiner beginnen (want het is mij eerste keer da ik met PHP werk)
29 februari 2008 17:37
-
zone
Gewwon van nul beginnen .
een php cursus volgen.
29 februari 2008 17:39
-
Account verwijderd
Ja een php cursus als
http://cursus.stellan.nl volgen, of een boek huren ofzo want hier zijn er genoeg van.
Maar meteen naar een login scipt kijken zal je nooit of te nimmer lukken denk ik.. :O
29 februari 2008 17:45
-
dvf
ah ok?,
29 februari 2008 17:46
-
blacksorcerer
Korte samenvatting van de voorgaande posts: voordat je een loginsysteem kunt maken heb je tenminste HTML kennis nodig, en ook enige PHP kennis. Wil je de gegevens in een database opslaan, dan moet je ook weten hoe je MySQL bijvoorbegeld gebruikt.
Zoek eerst de basics van PHP uit (zie google), en bekijk dan de velen ( ! ) script die er al bestaan en meestal al kant en klaar zijn en slechts enkele aanpassingen behoeven (voor connectie, opmaak en integratie) op de aangewezen links in voorgaande posts.
Een boek kopen of in de bieb lenen kan ook nog, daar staan vaak ook casussen zoals inlog en admin systemen stap-voor-stap.
Omdat het sowieso niet in 2 minuten te doen is, en ik van mening ben dat je zelf te weinig moeite hebt gedaan om dat uit te zoeken (wat wil je nog meer stap-voor-stap als er al kant-en-klare scripts zijn bijv.), zet ik een slotje op dit topic. Als iemand zegt dat hij al op Google gezocht heeft en daar niets kan vinden, wil dat niet automatisch zeggen dat wij dat dan ook zomaar aannemen.
[color=blue]Topiclock.[/color]
29 februari 2008 19:11