Ik kwam er vanmorgen achter dat mijn CPU koeler het begeven had (rotding :@ ).
Ik heb socket 754.
Moederboard asus K8N.
Zouden jullie zo vriendelijk zijn om me te helpen, met het uitkiezen van een nieuwe?
mvg, KoenH
Ps. ik zat zelf te denken aan deze of deze
25 februari 2008 10:55
frankvalphen
Wat is je budget ?
Die 1ste is best wel goed
25 februari 2008 11:47
koenh
zo'n 60 euro. meer zal zo'n koeler toch niet kosten?
25 februari 2008 12:20
irfan
de 2e kan direct worden geleverd, bij de 1ste staat dat de levertijd 20 dagen is, ik zou nr. 2 doen
+ de prijs t.o.v. link 1
+ direct beschikbaar
+ versie 2 van link 1
+ ik weet niet zeker of je bij link 1 een fanmate erbij krijgt, die zit in die voor 47, 95? erbij inbegrepen,
(zeg maar het geluidsniveau/prestatie)
25 februari 2008 12:22
koenh
De levertijd maakt niet uit :P. ik kan hem zo ergens anders halen :P
??n van de beste koelers op dit moment is de Scythe Mugen aka Infinity. Alleen lees ik in de reviews dat deze een beetje tegenwerkt bij het instaleren. Deze kost zo'n 40 tot 45 euro dacht ik. Ook is deze koeler naar de reviews erg stil.
25 februari 2008 12:28
koenh
@rubenus, is dat socket 754 dan?
@lucey dat was de eerste die ik aangaf :P
25 februari 2008 12:50
luccey
[quote=104125]
Oh, shit! Dat is het nadeel van Salland. Ik had eigenlijk de Scythe Mugen uitgezocht, maar dan heb ik de link van de 9700 er nog in staan. :S
Sorry daarvoor! :$
@Rubenus: De Scyte Mugen is idd een hele mooie koeler. Maar de Thermalright ultra-120 extreme is op dit moment de beste luchtkoeler. Ik zal wel even zoeken of deze ook voor s. 754 is.
edit: Nope, de Thermalright is niet voor s. 754. Maar de Scyte Mugen wel.
K8 is geen socket maar een microprocessor achitectuur, dus ik neem aan dat je socket 754 bedoelt wat de TS aangeeft te hebben
En die staat inderdaad niet op de site die je aangeeft, dus misschien kan de TS dalijk alweer ermee teruggaan naar de winkel met zijn bonnetje :o
Maar misschien nog eerst even zoeken of er toch niet mensen zijn die al eenvoudig een Ultra 120 Extreme op een socket 754 hebben... even kijken of het toch gaat passen kan nooit kwaad.
25 februari 2008 15:27
koenh
het past niet :p
:@ ben nu wel beetje pissed off.
Hele mobo eruit gesloopt, etc etc Past hij niet, en er staat duidelijk socket 754.
En ik ga er vanuit dat die past :S.
25 februari 2008 15:39
blacksorcerer
Staat het op de verpakking/handleiding dat 754 zou moeten passen?
Dan misschien even contact opnemen met Thermalright als je er met Google of de handleiding niet uitkomt (of je hebt net een uitzondering wat je moederbord betreft en heb je een aparte backplate o.i.d. nodig) ?
25 februari 2008 16:26
frankvalphen
Dat staat op de website, die louwrens gaf.
[quote] Motherboard compatibility List
(Both Ultra-120A and Ultra-120 eXtreme do not include a backplate for AM2&AM2+ systems. If you have motherboard manufactured by either Asrock or Gigabyte that utilizes the push pin method, you will need to make a separate purchase for an AM2 metal backplate.) [/quote]
25 februari 2008 16:45
luccey
[quote=104172]
Ja, maar als je in zijn hardware profiel kijkt zie je dat hij een Asus mobo heeft. Dus geen Gigabyte of Asrock. ;)
En hij heeft ook geen socket AM2 of AM2+ :P
@Koen: Waar heb je hem gehaalt? Misschien nemen ze hem terug als je zegt dat hij niet past?
25 februari 2008 16:52
blacksorcerer
Net zoals Frankvalphen niet goed gelezen had, heb je zelf blijkbaar ook ergens overheen gelezen, Koen had namelijk al vermeld dat hij het bij Salland heeft gekocht ;)[quote=104140]
En om mezelf even van de vorige pagina te quoten (voordat er redundante vragen/opmerkingen kwamen (a)): [quote=104171]
25 februari 2008 18:42
koenh
Ik heb die van zalman gehaald. Bij salland automatisering.
Ze hebben de andere gewoon teruggenomen.
En er zat bij de eerste geen druk pin in. (die was ik nodig, klep dingetje :p )