Ik zie 2 x pata aansluitingen staan bij de productinfo. En verder zie ik links onder op het plaatje 2 aansluitingen zitten. Ze zitten wat anders dan jij verwacht denk ik. Ze staan niet recht op, maar liggen plat op het moederbord.
Volgens mij zijn het allemaal wel goede moederborden. De kwaliteit gaat steeds dichter bij elkaar zitten. Ik zou tussen die gewoon degene nemen met de meeste features. Anders was volgens mij de ASUS P5K oid ook een goed overclockbord. Maar ik heb steeds meer het gevoel dat het niet meer zo uitmaakt tussen de merken. Als ik merk dat ik op mijn asrockje al een 45% overclock haal, terwijl het geen echt overclock mobo is.
Maar ga wat reviews bij langs(als je perse wat meer wil weten), want ik heb geen ervaring met 1 van die allen. Er zullen ook weinig zijn die dat wel hebben, dus bijna iedereen moet het halen uit reviews.
22 februari 2008 19:08
mlnl13
Ik ben nu een beetje aan het kijken en ik kom op een site waar dit staat over die mobo van Abit.
Uitgebreide Informatie:
Socket 775
Processor Intel? Pentium? 4 EE (Prestonia), Intel? Pentium? 4 5xx, Intel? Celeron? D (Prescott), Intel? Pentium? 4 6xx, Intel? Pentium? D 8xx, Intel? Pentium? D 9xx, Intel? Celeron? D (Cedar Mill), Intel? Pentium? 4 6xx (Cedar Mill), Intel? Core? 2 Duo (E6xxx), Intel? Core? 2 Extreme (Q6xxx)
Dus niet die cpu die ik wil halen.
22 februari 2008 19:18
bj farmore
Dit vind ik dan weer: link
Daar staat gewoon het plaatje voor de algemene C2D, en dus niet apart de E6xxx reeks.
en deze: link
Daar staat dan weer een tabel met ondersteunden, en daar komt ook een CPU in voor die niet in de E6xxx reeks zit. Dus dat hoeft dus niet perse. Meestal is zo'n rijtje allen CPU's die getest zijn door hun, dus bij die weet je 100% zeker dat hij het doet. Maar als je nu een nieuwe 775 koopt draait zo'n CPU als jij hebt er volgens al wel gewoon standaard op;)... z
Maar je kunt altijd voor een ander mobo gaan. Maar zoals ik je al pm-de weet ik dat het ook net zo goed voor komt dat het werkt zonder dat het vermeld staat op de site.
Waarom allemaal 650i chipsets? Die zijn EOL, en de nieuwe penryn 45nm C{U's passen er niet in, voor een mogelijke latere upgrade. Nieuwere chipsets zoals de P35 van intel, zijn veel sneller, en bieden meer mogelijkheden.
22 februari 2008 20:07
bj farmore
Wat maakt het uit, hij upgrade nu. Dus tegen de tijd dat hij weer upgrade zijn die dingen alweer allemaal veranderd.. Dus dan kan het zijn dat hij dan alweer een ander mobo moet. Je kunt de computerhardware niet voorlopen, probeerde ik ook wat. Maar het heeft geen nut. En welke belangrijke meerwaarden heeft dat chipset dan? de systeembus maakt niet veel uit, het heeft toch alleen 800mhz nodig. En dingen zoals PCI-e 2.0 is ook nog backwards compatible, en de kaarten van nu kunnen ook nog vol werken op een 1.1 express poort...