ik ben een website aan het maken en wil knoppen zoals met een vista style dat ze lichtblauw op lichten zoals hier. ik heb alleen geen flauw iedee wat voor een code dat moet zijn. kan iemand mij een voorzetje geven?
michael
21 februari 2008 13:54
stephan90
Op wat voor manier maak je een website? Welke codering dus, html+css of php? Als je dat verteld is het wat makkelijker voor ons je te helpen
21 februari 2008 14:06
michaelvanzanten
alvast bedankt voor je reactie (Y)
ik maak mijn site met Dreamweaver CS3 HTML en css
21 februari 2008 14:08
stephan90
Dan is de makkelijkste manier gewoon twee knoppen te ontwerpen, een standaard en een mouseover.
En dan gewoon in css instellen dat als je mouseover hebt op die knop dat hij de andere laadt. Ik ben
zelf niet echt bepaald goed met html+css maar voor zover ik het weet moet het zo lukken
21 februari 2008 14:10
michaelvanzanten
oke bedankt. ik ben zelf ook niet bepaald goed in html+css dit is namelijk de 1e keer dat ik het doe. dus ik denk dat ik daar dan ook hulp bij nodig heb om die knoppen te maken.
21 februari 2008 14:25
stephan90
Je zou op www.clantemplates.com kunnen kijkendaar kan je verschillende website templates downloaden, veel hiervan gebruiken css. Als je de code daarvan bekijkt kan je ook aardig wat leren ^^
Die knoppen maken weet ik zelf ook niet, ik dacht aan photoshop? :P
21 februari 2008 14:29
michaelvanzanten
ja die knoppen maken dat is geen probleem maar ik zit met die code. maar ik zal eerst ff hier www.clantemplates.com kijken.
21 februari 2008 14:50
sjz
Als de knoppen ontwerpen geen probleem is, dan vind je hier de nodige code.
22 februari 2008 11:01
michaelvanzanten
heeeeel erg bedankt voor die code.
ik wil hem eigenlijk maken zoals hier die knoppen heb ik al gemaakt alleen het lukt me niet om die achterbalk er bij te doen. iemand een oplossing?
michael
22 februari 2008 21:08
blacksorcerer
Gebruik maken van PNG files (dan heb je doorzichtigheid) en de balk als achtergrondimage zetten, of div's gebruiken (zie bijvoorbeeld http://www.handleidinghtml.nl ) .