-
jo
Hey,
gisteren blokkeerde mijn pc opeens, ik weet niet of het toeval was maar ik voelde eens aan de usb van mijn muis en toesenbord om te zien of die nog goed zat en plots valt ie gewoon uit, sinsdien doet hij niks meer. Als ik hem opzet start hij niet verder op, niks op het scherm. Voor de rest werkt alles precies nog (fancpu, koeling grafische kaart, koeling voeding,...).
Het is een medion pc 3 jaar oud. Geen garantie meer?
Ik heb laats eens z'on pc gehad met hetzelfe probleem en later bleek het MB stuk te zijn.
Kan ik het MB testen of het stuk is?
Wat denken jullie??
20 februari 2008 21:56
-
blacksorcerer
Ieder onderdeel dat je kan testen (van een andere pc in je huis of van vrienden/familie),proberen te testen. Kijken of er zichtbare schade of een vreemde reuk in de kast is, en alle kabeltjes en dergelijke eens goed aandrukken is ook wel verstandig. Maakt de pc helemaal geen 'piepjes' of andere geluiden op de ratelende fans na? Kijk eens na of er een 'speaker' in je pc of op je mobo zit en controleer of die is aangesloten (kan je via een moederbord boekje vinden, als je die niet hebt even op fabrikant website opzoeken of via Medion opvragen).
Kan ook handig zijn:
[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492[/url]
20 februari 2008 22:04
-
jo
Ik heb hem al eens een paar keer opgestart en 1 keer gaf ie een biep van +/- 2sec en dat bleef ie doen tot ik hem terug afzette. Daarna heeft ie het nimmer gehad.
Ik zal eens alles eruit halen en terug steken.
20 februari 2008 22:08
-
stephan90
@ Jo
Toen je aan de usb voelde, voelde je toen aan de usb-poort of aan de stekker die erin zat?
En raakte je daarbij ook het metaal aan van de poort of stekker zelf? Zo ja, dan kan je daar
de oorzaak hebben. Ieder mens heeft over zichzelf een bepaalde elektrische spanning lopen,
het is niet veel, maar genoeg om iets door te branden in je pc. M'n vader en oom zitten beiden in
de computer business en ze waarschuwen altijd dat je je eerst moet ontladen aan de kast voordat je
enige ondelen aanraakt. Het kan dus zijn dat via de usb poort dus een stroompje je mobo in is
geschoten en daar iets doorgebrand heeft
Het is maar een idee hoor, ik weet het natuurlijk niet zeker
20 februari 2008 22:15
-
michael_11
wat voor bios heeft u? misschien dat ik op internet kan kijken wat die lange biep betekent.
wat ik er nu over kon vinden was dat het een RAM error is.
20 februari 2008 22:22
-
easyboarder
@ Stephan90
Dat kan het niet zijn.. dat geldt alleen als je met je handen een printplaat aanraakt terwijl je nog statisch geladen bent. Volgens mij maakt het niets uit als je een USB poort aan raakt. Zijn fan's draaien wat globaal wil zeggen dat het moederbord redlijk in orde is. Dat merk je ook aan het feit dat het mobo nog piepjes geeft. Ik zou zeggen zoek op de fabriekant website op wat die piepjes betekenen of met de zoekactie in google: "beep codes [mobo naam en type]"
21 februari 2008 00:05
-
bj farmore
@easyborder: Dat het moederbord piept en nog draait heeft er niks mee te maken dat die nog goed is. Mijn mobo draaide ook nog en piepte maar hij was wel degelijk kapot.
@TS:Je memory kun je testen door Memtest86 gebruiken.
21 februari 2008 10:02
-
korisnik178
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad. Probeer elke onderdeel zelf te testen (tenzij je zeker weet dat die werkt) en zo kun je het probleem oplossen. Het kan van alles zijn..
21 februari 2008 10:53
-
easyboarder
@ Bj Farmore
Heb je gelijk in. Wat ik wilde zeggen is dat je er nog beweging in kunt zien en dat de kans dat hij dus dood is kleiner is. Je kunt daarom beter eerst andere (simpelere) dingen op overlijden testen
21 februari 2008 12:18
-
jo
Ik heb hem net eens nagekeken, kaarten eruit gehaalt en fans schoongemaakt en alle kabels nog eens goed aangedrukt.
Geen resultaat.
Als de fan van mijn grafische kaart nog draaid kan ik dan veronderstellen dat die niet stuk is?
Ik zou hem wel eens willen testen maar ik heb geen 2de pc staan om dat te testen, ik heb alleen maar een oud pc'tje en das een ander type. Als mijn grafische kaart stuk is zou ie dan niet gewoon opstarten maar dan zonder beeld? Want ik hoor hem niet doorstarten.
De enige mobo gegevens die ik kan vinden: N1996 MS 7091 ver.10 ik vind nergens een merknaam of zoiets.
21 februari 2008 21:01