Nieuwe CPU koeler
februari 2008
-
knarfHoi,
Ik heb een Pentium 4 (3.2 GHZ), alleen hij maakt nogal veel geluid. Dus ik wil nu een nieuwe koeler gaan kopen, mijn socke is 478 en mijn moederbord is : MSI PT880 Neo-SR (MS-7008). Dus ik wil deze koeler gaan kopen. Ik kan die toch zo plaatsen als ik mijn oude staandaard koeler erafhaalt ?
18 februari 2008 18:09 -
marijn100Kijk dan moetten we eerst weten wat je nu voor standaard hebt. :p18 februari 2008 20:01
-
leviathanZolang het socket past, past de koeler ook (mits het geen extreem grote koeler is die in verdrukking met andere componenten zou kunnen komen, maar dat is hier duideiljk niet het geval).
Koelers vervangen is opzich niet zo moeilijk. De meeste moederborden werken wel met een handig hefboomsysteem.
Vergeet niet de geleidende pasta, en overdrijf ook zeker niet in het gebruik hiervan. Een dun, allesbedekkend laagje werkt het beste aangezien de pasta is gemaakt om minuscule groefjes in je cpu en koeler te dichten, zodat het totale contactoppervlak tussen de koeler en cpu zo groot mogelijk zijn. De pasta koelt zelf niet.18 februari 2008 20:17 -
lucceyDe aller belangrijkste vraag die je aan je zelf moet stellen is of je 'm wel echt nodig hebt. Vooral als je niet gaat overclocken (wat ik me kan voorstellen met een P4 op 3.2 ghz). En ik ben er nog niet eens zo van overtuigt dat die koeler nou veel beter zou koelen als een standaard boxed koeler.18 februari 2008 21:23
-
erwin_wWeet je trouwens zeker dat de koeler zo veel geluid maakt?
Ik dacht laatst ook dat de koeler veel geluid maakte maar door de fan's los te koppelen (dus alle fans in de kast) kwam ik er achter dat de fan van de voeding zoveel geluid produceerde.
De rest hoorde in nauwelijks.
Je kan eerst een proberen om de fan's goed schoon te blazen met een klein busje perslucht (wel recht ophouden anders komt er vloeistof vrij wat funest is voor je systeem)
Bij het schoonblazen wel de fan's tegenhouden anders kan deze defect raken (werkt als een dynamo-tje dan h?)
Dus voordat je geld uitgeeft even dit proberen, wie weet.
Een koeler aanschaffen kan altijd nog.18 februari 2008 22:51