Ik heb een 19 inch TFT monitor (niet breed-beeld ofzo) van Acer (AL1916) met een resolutie van 1280x1024. Een normale resolutie voor een 19 inch monitor dus.
Maar ik vind dat alles op het scherm er te groot op komt, alsof ik een resolutie heb van 800x600. Vensters zijn te groot, lettertypes zijn te groot, menubalk is te groot, kortom: ik vind dat alles gewoon te groot weergeven wordt naar mijn zin.
Is er een manier om mijn videokaart te foppen, het te laten "denken" dat er een 24 inch aanhangt ofzo? Want zou toch echt graag een niet-standaard hogere resolutie willen behalen.
Screenshot (voor de tweakers hier zal dat normaal zijn, maar ik vind het dus echt te groot gewoon...) AFBEELDING
Zie nu hoeveel plaats dat venster alleen al in beslag neemt zeg. :|
18 februari 2008 17:25
keitaro
Aan je screenshot hebben we niks :P want die blijft 1280x1024 :P
Het wordt op een 19 inch alleen wat uitgerekt.
@ vraag... geen idee helaas.
18 februari 2008 17:28
louwrens
ik zie geen vershil met mijne :P
weet je cker dat ie op 1280x1024 staat?
DPI op 120 ipv 96?
18 februari 2008 17:33
sjz
Ja, hij staat op 1280x1024 ingesteld en dat is juist mijn probleem Louwrens. :p Ik vind namelijk dat die resolutie nog te klein is, die vensters zijn gewoon te groot, de tekst ook enz... :s
Ik wil een grotere resolutie, dus tegelijkertijd kleinere lettertypes etc... Ik heb me al suf gezocht op Google maar dat lost niks op.
PS: raad me nu geen 24 inch scherm aan, want dan heb ik het probleem nog: ik vind die standaardresoluties (of "aanbevolen resoluties" ) voor de schermen te groot, die moeten toch kleiner kunnen?
Om trouwens een vergelijking te geven: op een 17 inch kan je met wat geluk ook 1280x1024 kiezen, en op een 15" is het 1024x768 maar die wordt ook aanbevolen voor 17 inches...
18 februari 2008 18:11
louwrens
op 17" wordt idd 1024x768 en 1280x1024 gebruikt.
alleen 1280x1024 op een 17" vindt ik wel erg klein:P
schuif gewoon dat balkje verder naar rechts :P
18 februari 2008 18:14
sjz
Wel, ik dus niet. Ik vind die resolutie ideaal voor 17 inches. En zo'n hoge resolutie wil ik nu dus ook voor mijn 19 inch. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen, en Google maakt me ook niet echt wijzer. ;)
@ Louwrens: aub, ga nu niet continue zeggen dat die resolutie toch wel heel erg klein is enzoverder, want daar ben ik niet veel mee. :)
18 februari 2008 18:17
luccey
[quote=103626]
Dit heb ik en ik vind het juist super fijn!
Ik denk ook dat Sjz dit wil. Maar echt gewoon geen flauw idee hoe dit zou moeten kunnen en of het ?berhaubt kan is ook nog een vraag.
@Sjz: heb je al gezocht met Google? (A)
Sorry overheen gelezen :$
Ik ga ook even zoeken!
18 februari 2008 18:18
keitaro
17 inch 1600x1200 vind ik het fijnst.
Ik denk dat je ergens moet gaan zoeken in het register... daarin wordt namelijk bewaard wat de reso dient te zijn.
Ja, dat is exact wat ik wil Luccey. Ik weet ook niet of het mogelijk is, al hoop ik van wel. Als het met de 17 inches mogelijk was, waarom niet voor de 19 inches?
Ik kan alleen niks vinden op Google. :|
@ Keitaro:
Quote uit een link gepost door Keitaro:[quote]Therefore, it might be simpler to use a utility such as Resolution
Changer from 12noon.com which allows you to change the resolution
for the duration of the use of a specified program. It also comes
with a Console edition, which can be run from a batch file:
http://www.12noon.com/reschange.htm[/quote]
Dat zou kunnen werken, ik hoop het alleszinds toch.
Is wel een h??l hoge resolutie Keitaro. :P
18 februari 2008 18:21
timmie201
meschien kun je bij rechtermuisknop en dan staat er iets van nividah of wat je ook hebt of eigenschappen en dan beeldscherm resolutie