Ik heb nu een probleem met m'n nieuwe pc (moest ook eens nie :P) Als ik bijv Halo ga spele dan heb ik het probleem dat mijn graka 400fps levert terwijl mijn monitor (samsung syncmaster 225mw 22") maar 60hz aan kan, daardoor krijg ik leip trillent beeld (alsof je op een crt een heel lage refresh rate hebt).
Ik gebruik nu nog een d-sub kabel, is dit probleem te verhelpen door een dvi/hdmi kabel te gebruiken??
Greetz,
Syntax Terror
16 februari 2008 22:09
lordievader
Ik zou eerst een proberen de v-sync aan te zetten misschien dat dat helpt.
16 februari 2008 22:27
syntax terror
al geprobeerd, werkt wel maar om een of andere reden is het dan redelijk laggy en ik denk niet dat da bij zo'n oud spel aan m'n 8800gt ligt.
16 februari 2008 22:29
keitaro
Kan je bij je monitor de refreshrate niet hoger zetten?
Dit heb ik op mijn Phylips 170C TFT ook last van op 60 hz. Op 72 niet meer.
16 februari 2008 22:41
lordievader
Ik weet niet of het bij TFT's ook zo is maar bij mijn CRT is het zo hoe lager de resolutie hoe hoger de Hz, oftewel de max (1280x1024) draait hij op 60Hz en 800x600 op 100Hz.
16 februari 2008 23:33
bj farmore
[quote=103430]
Dat ligt er aan wat het scherm aankan. Een scherm kan op lagere resolutie wat meer hertz aan. Dan op een hogere resolutie. Dan moet het scherm die hoge resolutie neerzetten en heeft daarnaast niet genoeg kracht meer over om dan ook nog veel hertz te leveren.
@TS: Maar zover ik weet ververst een TFT niet echt, het veranderd alleen het gedeelte wat jij veranderd.Anders zet je gewoon je instellingen wat hoger zodat je niet zoveel frames meer hebt.
17 februari 2008 00:20
louwrens
snap er niks van, maar ach :P
ik heb ook 60Hz refresch
en speel tussen de 20 en 91FPS.
refresh is wat anders dan je FPS(framespersecond)
als je tehoge Hz insteld in windows, krijg je "Out of range" op je scherm :P
17 februari 2008 00:22
syntax terror
i know, maar sommige spellen kun je geen framelimiter of vsync inschakelen dus dan gamet het zig nie fijn, kun je ook ergens bij de graka instellen dat ie gwn niet hoger mag dan 60 fps??
Edit:
Zou dit de oplossing zijn??
[img]http://img519.imageshack.us/img519/5697/vsyncfj4.png[/img]
17 februari 2008 08:36
kazmi
Verticale cynchronisatie is inderdaad een oplossing. Deze zorgt er voor dat je FPS nooit hoger komen dan 30, waardoor een gelijkmatig beeld verschijnt.
Maar is zou, bij die opties, alles op zijn hoogst zetten, waardoor er minder FPS zouden moeten zijn.
17 februari 2008 20:47
syntax terror
Hij doet t nu goed, he heeft geen leipe streepen meer.
Allemaal bedankt,
en dit topic kan nu wel gesloten worden
20 februari 2008 14:39
kazmi
Wacht even,
Wat heb je nu gedaan om te zorgen dat het probleem zich niet meer voordoet?
Das handig want dan hebben anderen er ook wat aan.
20 februari 2008 19:11
easyboarder
Bij Halo is het soms lastig omdat de game video opties heeft die de framerate tot 30FPS kunnen beperken. de optie "framerate will never go higher then refreshrate" helpt hierbij.
ookal is je probleem al opgelost :p
20 februari 2008 23:36
syntax terror
Voor meer info, zie screenshot, je zet m gwn op "forceer aan"en dan gaat geen enkele game sneller dan je refreshrate. dus dan heb je er ook geen last van als je game wel een vsync optie heeft maar gwn een brakke engine voor de vsync, nu word gwn alles in de drivers geregeld,