MP3's Verkleinen
februari 2008
-
berreHallo allemaal is het mogelijk MP3's te verklijnen.
Ik heb al vanallen geprobeert.
Een paar mensen die ik ken hebben een programa om hun mp3 bestanden te verklijne naar 100kb of klijner
met dezelfde kwaliteit.
Maar zij hebben er 50 euro voor betaalt.
Ik zouw het kosteloos willen.
Het moet geen legaale manier zij maar allerliefst wel.
Kan iemand mij helpen.
Alvast Bedankt voor dit te lezen16 februari 2008 21:33 -
blacksorcerer[quote]Hallo allemaal is het mogelijk MP3's te verklijnen.
Ik heb al vanallen geprobeert.[/quote]
Ten eerste is het verkleinen, vanalles en geprobeerd ;)
Maar w?t heb je dan geprobeerd. Als je ook maar 1 minuut zou hebben gezocht op Google of Download.com kom je bij genoeg programma's uit waarmee je de mp3's kan verkleinen, vrnl. door de bitrate te verlagen (tot bijv. 64kbps) of een andere compressietechniek te veranderen (zoals bijv. AAC+).
Dus heb je al gezocht, en welke programma's heb je al gebruikt?
[color=gray]Ikzelf gebruik voor o.a. het eenvoudig verlagen van de bitrate van MP3 bestanden meestal het programma'tje dBpowerAMP.
Dat is een gratis applictie, maar er zijn ook genoeg trials en andere freeware beschikbaar. Daarnaast kan je nog kopen, want illegale manieren behandelen we op TW niet :)[/color]16 februari 2008 21:51 -
berreDus Blacksorcerer jij gebreukt dBpowerAMP en hoe klijn kunnen de mp3's dan?
Momenteel verklijn ik ze tot 100kb - 300kb is afhankelijk van de soort muziek.
ps: ik zij ALLERLIEFST legaal16 februari 2008 22:10 -
erwin_w[offtopic] @Berre; Let even op je schrijfwijze a.u.b, voorkomt ergenis en onduidelijkheden [/offtopic]
Als je het programma wat BS beschrijft nu uitprobeerd en zelf even bekijkt wat voor jou het beste is om te verkleinen ben je er meteen achter en je weet meteen hoe het programma werkt.
Is gewoon een kwestie van proberen.
Je kan ook proberen om ze om te zetten naar b.v. WAV-bestanden of als je geen kwaliteitsverlies wilt hebben naar FLAC-bestanden.
Deze zijn op zich al kleiner dan MP3 bestanden.
Edit: ik heb nog even verder gezocht voor je en heb de volgende site voor je gevonden waar je freeware-applicaties kan vinden om MP3's te bewerken.
==> Wintips <==16 februari 2008 22:25 -
berreDe bedoeling is om het mp3 bestand te behouden.
Het is voor een GSM die alleen mp3 kan afspelen16 februari 2008 23:20 -
louwrensik zou het idd naar AAC/AAC+ doen
dat kan via Winamp
AAC in 64kbps klinkt al veel beter dan een MP3 in 128kbps
het MP3 nr is ~4/6MB
en de AAC ~2MB op 64kbps17 februari 2008 01:05 -
berreMaar ik heb een MP3 bestand nodig17 februari 2008 08:26