Ik heb een PC die zeer goe werkt ik ben heel tevreden.
Maar als ik game's begin te spelen kan hij high aan maar de koeling is te zwak.
Dat krijg ik een ernstige systeem fout en valt de PC uit.
Is er een goedkope oplossing voor dit probleem.
15 februari 2008 21:33
bj farmore
De kast openhouden onder het spelen en er een grote binnen ventillator op zetten.
Een betere oplossing is om voor een beetje geld extra koeling te kopen.
Maar je ziet een systeemfout?.. voor zover ik weet is er bij overhitting geen systeemfout, heb je het over een BSoD??(blauwscherm)
De pc word bij overhitting uitgeschakelt en dan weer opgestart, dit is een beveilliging geen systeemfout.
15 februari 2008 21:42
syntax terror
wat versta jij onder goedkoop, voor 30 euro heb je wel een leuk computertje
15 februari 2008 21:42
xp 2
[quote=103265]
Kan wel hoor, in onze gezinspc werd de hdd ook na een tijdje te warm en kreeg je een BSOD, en stonden in de BIOS allemaal uitroeptekentjes naast de hdd, dus het kan wel
15 februari 2008 22:56
leviathan
Begin eerst eens met een grondige schoonmaakbeurt voor je pc. Mochten de problemen zich daarna voort blijven zetten, overweeg dan om je fanspeeds op te schroeven (pc gaat meer lawaai maken), of om je hardware terug te clocken (pc wordt iets langzamer). Allebei kan natuurlijk ook.
16 februari 2008 00:45
lbjornl
Als er veel stof in zit blaas hem eens uit ;).
16 februari 2008 01:34
berre
Er zit bijna geen stof in PC is nog maar 3 jaar oud.
Ik kan er wel voor 50 euro kosten aan doen.
En ja het is zo'n blauw scherm.
16 februari 2008 08:15
arjan_sa
voor 50 euro kan je een (betere) fan kopen en 'm erin doen. Als je dat zelf niet kan doet de computer-winkel het wel voor je;).
Verder ligt het er toch aan wat er overhit raakt? Is het je CPU, dan moet je een betere CPU koeler of nieuwe koelpasta.
Is het je graka, dan moet je misschien een nieuwe fan voor de airflow van je kast, enz.
nog "maar" 3 jaar oud, 3 jaar is toch redelijk lang voor een pc.
16 februari 2008 15:34
leviathan
[quote=103290]Heb je zelf al eens een kijkje genomen? Na een kleine 2 jaar is mijn videokaart al bijna een keer oververhit geweest...
Je moet stof niet onderschatten.
16 februari 2008 15:47
berre
Het is de CPU dat oververhis is geraakt daar ben ik zeker van.
Dus ik moet een CPU koeler kopen.
16 februari 2008 16:12
blacksorcerer
1. Hoe kan jij nou zo zeker weten dat het de cpu is die overhit geraakt is, hoe kan jij ?berhaupt weten dat iets overhit geraakt is?
2. Heb je de systeemfout + het nummer ervan, en heb je dat opgezocht? Zoja wat was de fout +nummer?
3. Heb je de temperaturen van alle componenten in je pc bekeken? Zoja wat waren die temps?
4. Heb je ook daadwerkelijk ene kijkje genomen in de binnekant van je systeemkast, gezocht naar stof en viezigheid? Zoja heb je het schoongemaakt en gekeken of de fans ook wel daadwerkelijk draaiden?
16 februari 2008 16:23
leviathan
[quote=103332]De bijgeleverde CPU koeler zou opzich altijd moeten voldoen om de processor op fabrieksinstellingen voldoende gekoeld te houden, als alles schoon en normaal geclocked is lijkt het nogal onlogisch dat je CPU het is.
16 februari 2008 16:39
stijnb
een goede airflow doet al veel
16 februari 2008 18:48
mysticdream
Hebt je Windows Vista ????
Daar bij krijg ik vaak een blauw scherm en dan zegt die Dump of zo gaat die dan doen
als ik aan het game bent
16 februari 2008 21:41
louwrens
[quote=103415]
zet in bios primairy graphics op agp/pci-e, die wil wel eens verkeerd staan:P
en maak je eigen topic
@Stijn: schrijf de BSoDcode ff op.
17 februari 2008 01:08
stijnb
@Louwrens het is wel berre die met het probleem zit he ;):p
17 februari 2008 09:35
louwrens
[quote=103445] dan moet die tyfes kerel zijn eigentopics maken.:P
[size=8][color=blue]Admin: [/color][color=black] laten we het netjes houden en als iemand een topic kaapt wijzen de mods/admins hem er wel op. [/color][/size]