-
syntax terror
hallo, heb ik eindelijk m'n nieuwe pc gaat er vanalles fout, eerst blijkt de graka doa, na heel wat getouwtrek zijn we tot een overeenstemming gekomen en krijg ik morge een nieuwe graka.
Loop ik naar m'n pc en stoot ik tegen m'n bureau, valt m'n pc uit en boot (monitor ook geen signaal) nie meer.
mijn config is
-Intel Pentium dualcore e2140 1.6 ghz @ 3ghz ( hij was dus overgeclocked, maar op standaard voltage en stressed maar 41c)
-Asus Maximus Formula
-4 gig Gskil f2 ddr2-800 geheuge
-XFX geforce 8400gs (tijdelijk, omdat de andere kaart doa was)
-2X samsung spinpoint 500GB
-Samsung Writemaster dvd brander
-Aquamate liquid cooling kit CPU
-Recom Zenith Liquid Power
-550 watt voeding (geen id welk merk, ooit es op de hcc-dagen gekocht)
Ik heb al ff geprobeerd zonder graka te booten en met een andere en ook nog de bios gereset, maar zonder resultaat.
De meelgeleverde Asus lcd poster (klein schermpje met bios post messages) blijft maar op init CPU staan en boot verder nie door. Dit hoeft nie per direct te betekenen dat het de cpu is, dit bericht stond er namelijk ook toen de graka doa was.
Ik vind het vreemd dat dit komt na een stoot tegen de tafel, Kan iemand mij aub helpen.
Ty,
Syntax
15 februari 2008 21:23
-
zone
trek je kabel van de stroom eens een 5?10 min. uit en probeer nog eens .
15 februari 2008 21:30
-
syntax terror
al geprobeert
15 februari 2008 21:35
-
lordievader
Probeer je CPU eens te reseaten misschien dat er net 1 connector niet goed inzat waardoor hij het niet doet. Pas wel op de koel-vloeistof tussen de CPU en de fan is giftig.
15 februari 2008 21:46
-
luccey
Misschien trekt je cpu op 3 ghz het niet op deze voltages. Gooi je fsb voltage, Vcore, NB voltage en SB voltage is omhoog. :P
15 februari 2008 22:13
-
xp 2
Hmm, het einge wat door een stoot kapot kan gaan is HDD.
Doe er eens een andere in om te zien of ie dan wel boot
15 februari 2008 22:52
-
louwrens
mwha, een hdd kan wel wat hebben hoor, als je m laat vallen als je staat heb je meer kans dat ie stuk is:P
anders cmos reset, bios batterij eruit.
@Lordie: wat is reseaten?
no-name voedingen :X
[offtopic]mijne tuft vrolijk verder na een klap/schommel/stoot:P[size=5]AMD RuLeZ[/size][/offtopic]
15 februari 2008 23:03
-
bj farmore
[quote]mwha, een hdd kan wel wat hebben hoor, als je m laat vallen als je staat heb je meer kans dat ie stuk is[/quote]
Zolang het nog niet bekeken is en uitgesloten is dat de hdd het probleem is kun je het nog niet uitsluiten.
Dat die van jou 'vrolijk verder tuft' heeft niks te maken met zijn hdd of zijn probleem, dus daarmee kun je geen problemen uitsluiten. Ook heeft de TS al de bios geset.. zoals gelezen is in de topicstart.
Ik denk btw dat Lordie bedoelt even de CPU opnieuw plaatsen, aangezien iets over de CPU op het display staat. Maar dat stond er ook bij de kapotte graka dus dat is een beetje vaag...
Het komt bij mij over alsof het moederbord wel eens kapot kan zijn. Aangezien je geen bios meer krijgt te zien(of wel?). Je hoort ook geen piepjes en hij wil de CPU initialiseren, dus klaar maken voor gebruik denk ik daarbij... Mischien dat het mobo bij de tik tegen de kast kortsluiten of iets dergelijks heeft gemaakt met de kast. Je hebt wel afstandhouders tussen de mobo en de kast zitten?
15 februari 2008 23:34
-
danox!
Dit had ik ook een keer, toen zat er een kabeltje op het moederbord van de voeding los.
Dus controleer even of dat nog allemaal goed zit.
16 februari 2008 08:51
-
syntax terror
ok, t is opgelost de backplate van de wc was doorgeshoten op pinnetjes van t mobo, kortsluiting dus.
Wc r uit gesloopt, ik draai nu met Boxed intel koeler (wat n herrie opeens :P) op stock speeds.
16 februari 2008 10:03