Hallo
ik heb gister Ubuntu geinstaleerd omdat mij xp niet meer geldig was maar nu zit ik met me geluid ik heb wel een driver maar die kan hij niet instaleren wat het is een .exe bestand en heb al geprobeerd in de instelingen maar dat lukten ook niet en ook op google gekeken maar daar was ook niet veel dus daarom zouden jullie me konden helpen
alvast bedankt
13 februari 2008 12:56
lbjornl
Waarschijnlijk is er geen driver voor het OS ubuntu.
13 februari 2008 13:17
prostreet
maar hoe maak je het geluid dan moet toch een oplosing voor zijn
13 februari 2008 13:20
lbjornl
[quote=103111]
Welke geluidskaart heb je. Typ dan de naam in google en dan driver ubuntu.
13 februari 2008 13:26
erwin_w
Misschien is het wel handiger als je vermeld welke type geluidskaart je hebt, we blijven gissen zo.
Heeft de fabrikant van de geluidskaart geen drivers beschikbaar voor Ubuntu, al gekeken?
Dubbel!!
13 februari 2008 13:27
lbjornl
[quote=103113]
idd had ik al gezegt xD Wat bedoel je met dubbel.
@TS, Vanwaar heb je die ubuntu ergens als ik dit mag vragen en hoe komt het dat je xp verlopen is?
13 februari 2008 13:30
leviathan
Hoewel je dit beter op een Ubuntu forum kunt vragen, is het misschien handig om even aan te geven welke geluidskaart je hebt en welke versie van Ubuntu je hebt.
Probeer eerst eens je Ubuntu te updaten, als er drivers zijn komen ze op die manier binnen. Anders moet je even kijken of er 3rd party drivers gemaakt zijn, mochten er geen van de fabrikant zijn.
Een bekend 3rd party project is http://www.alsa-project.org/main/index.php/Main_Page
Kijk daar gerust eens rond.
Houd wel rekening met het feit dat Ubuntu op een heel andere manier met installeren van drivers en applicaties te werk gaat, dus denk er niet te makkelijk over (zoals uit de openingspost op te maken valt).
13 februari 2008 13:32
erwin_w
[quote=103114]
[offtopic]Met dubbel bedoel ik dat we zo goed als dezelfde vraag stelde op bijna hetzelfde tijdstip[/offtopic]
13 februari 2008 13:42
prostreet
SIS SI7012
13 februari 2008 13:46
lbjornl
[Google=SIS SI7012 ubuntu]
Maar zou je ook eens willen antwoorden op mijn vorige 2 vragen xD.
13 februari 2008 13:49
prostreet
me ik xp is de productcode verlopen en ik had een virus
13 februari 2008 13:58
lbjornl
Nu e andere vraag :p. Vanwaar die ubuntu komt xD.
13 februari 2008 14:00
prostreet
bij een vriend want ik bne aan het sparen voor een laptop dus daarom geen dure zp maar ik moet het er maar me doen en dus vroeg ik aan jullie of jullie me konden helpenmet het geluid
13 februari 2008 14:18
lbjornl
Tja de oplossing is al gegeven. Zoeken op google naar de driver van je geuidskaart en HOPEN dat die er ook is voor dat OS.
13 februari 2008 14:28
erwin_w
[quote=103120]
[offtopic]Kon het niet laten, voor ubuntu even googlen....en dan voila...[url]http://www.ubuntu-nl.org/download/[/url] :P [/offtopic]
13 februari 2008 14:43
Account verwijderd
Welke ubuntu gebruik je? ;) Weet je zeker dat je de laatste hebt? Dus versie 7.1 ;)
Als je een lagere hebt, is er niets anders dan te zeggen dat je hem maar eens moet upgraden naar de nieuwste. Die heeft drivers voor bijna alles en werkt stukke beter ;)
13 februari 2008 15:44
lorre851
Jij zit blijkbaar nog met een ouwe pc. Normaal gezien detecteerd ubuntu ALLE hardware automatisch.
Anders zou ik Linux Desktop XP downloaden. Die kan alles wat een XP en een LINUX kan. Dus ook .exe bestanden openen.