-
davy16
Wie kan mij helpen net het volgende:
Ik wil een infrarood verbinding maken voor een laptop.
wij hebben een Linksys compact Wireless G USB Adapter
en wij hebben op deze laptop windows xp.
wij hebben hier wel een programma naar hij vind niks alsof hij de usb adaptor niet pakt?
12 februari 2008 19:46
-
blacksorcerer
Ik neem aan dat je gewoon een draadloze, en niet infrarood, netwerk/internet verbinding bedoelt?
Heb je de handleiding gelezen die erbij zat (of even downloaden van de fabrikant zijn site)?
12 februari 2008 19:52
-
erwin_w
Is het een nieuwe of een 2e handse router?
1. Mocht het een 2e handse zijn dan bestaat de kans dat de SSID nog is ingeschakeld en verborgen is, vraag dan eens bij diegene van wie die is geweest wat de SSID en WEP/WPA-code is.
Vul die code in op je laptop (zie hiervoor de handleiding)
Lukt dat niet reset de modem/router eens (staat in de handleiding)
2. Is het een nieuwe router?
Dan zou alle gegevens/info voor het instellen in de handleiding moeten staan.
NB, check ook even of de WiFi aan staat op de laptop, kan meestal met een schuifknopje of toets in- en uitgeschakeld worden.
Oh ja, een infrarood-netwerkverbing is bij mijn weten niet mogelijk, is alleen voor data-communicatie tussen twee aparaten (bv. printer/PDA/GSM enz.)
12 februari 2008 20:41
-
davy16
deze hebben wij voor de Laptop
[img]http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=image%2Fjpeg&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3DWUSB54GC_med%252C12.jpg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1130852070694&ssbinary=true[/img]
Normaal gesproken kan je wel Netwerken vinden en dus verbinding maken
Maar hij vind geen netwerken en deze laptop is van mijn vaders werk dus heeft die USB het wel gedaan.
Wie kan mij verder helpen?
13 februari 2008 17:52
-
marijn100
Het is in iedergeval geen infrarood :P Maar Wireless G, ik denk dat het type nummer van die stick WUSB54GC is toch?
13 februari 2008 18:25
-
davy16
het is inderdaad een Wireless G met type nummer WUSB54GC
kan jij deze?
14 februari 2008 15:54
-
erwin_w
Misschien een overbodige vraag maar is de USB-adapter wel correct geinstalleerd?
Dus eerst de software/driver installeren en daarna de USB-adapter aansluiten (niet andersom)
Misschien eens een andere USB-poort proberen mits die aanwezig is.
14 februari 2008 16:11
-
davy16
de USB adapter is goed geinstalleert maar de Laptop maakt geen automatische verbinding aan en dit doet de computer wel ?
En kan het liggen aan Windows xp proffessional?
want op de gewone pc hebben wij Windows xp Home edition ?
15 februari 2008 15:37
-
bj farmore
Hij maakt niet automatisch een verbinding aan maar wel handmatig dan?
15 februari 2008 16:01
-
erwin_w
Het soort OS maakt niet (hier dus Home versus Pro).
Een verbinding dien je altijd eerst handmatig in te stellen, daarna kan je pas aangeven (bij de eigenschappen/opties) of deze direct en automatisch moet verbinding zodra de zender (hier genoemd jou router/modem) in de buurt is.
Hij zal uit zich zelf nooit automatisch een verbinding maken als je eerst niets aangemaakt hebt.
15 februari 2008 16:07
-
davy16
umm dit vind ik raar want mijn broers pc maakte met die USB erin een eigen verbinding aan ?
Maar XP Professional moet het ook op werken?
en hoemaak je die verbinding voor die usb aan?
15 februari 2008 17:33
-
bj farmore
Dan heeft is hij bij jouw broer al eerder ingesteld geweest. Dit onthoud die pc totdat de usbstick weer word aangesloten. Jij hebt dus nog nooit eerder een aansluiting op jouw laptop gemaakt(of te lang geleden), dus heeft hij geen instellingen die hij kan onthouden. Dus jij zult eerst de goede instellingen van toepassing maken.
Je kunt met de software die jij hebt geinstalleerd als het goed is het netwerk installeren waar je gebruik van wilt maken, en wachtwoorden invoeren als dat van toepassing is.
15 februari 2008 17:43
-
davy16
ja maar kan iemand wel eventjes melden ofdat je een Linksys USB kan koppelen aan een E-Tech router ?
en nee die USB was nog nooit in mijn broers pc geweest.
15 februari 2008 17:48
-
blacksorcerer
Als die E-Tech router draadloze netwerkverbinding ondersteund wel ja (a)
Heb je nou al de handleiding ervan gelezen? (of even moeite gedaan op de Linksys website die te zoeken)
En gecheckt of je router de SSID niet op hidden/verborgen heeft? (ga naar de startpagina van je router en zoek bij de wirless opties)
15 februari 2008 17:59
-
davy16
Ja de E-tech router ondersteunt Draadloos netwerkverbinding;)
En de handleiding is gelezen via de site van Linksys ;)
Maar ik wilde weten hoe je een verbinding voor die USB aanmaak?
15 februari 2008 18:01
-
blacksorcerer
Is dat nu niet juist wat in de handleiding staat dan... ^o)
[url]http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&cid=1134691790190[/url]
Drivers, User Guide en Quick Install moet je alledrie maar eens downloaden en doorlezen/installeren.
Als je je daar nu aan houdt, dan zou het gewoon moeten werken, het lijkt me erg duidelijk uitgelegd (zelf ff de PDF bekeken). als je maar let op dit soort duidelijke comments: [quote]IMPORTANT: Do not install the Adapter in your PC until
you are instructed to do so in Step 2 or the Adapter will
not install correctly.[/quote]
Of je nou gekeken hebt naar die SSID in de router, is na 3 posts erover nog steeds niet beantwoord...?
15 februari 2008 19:18
-
erwin_w
Hoe een verbinding te maken zal zeker in de handleiding van die USB-stick staan, kan mijn niet voorstellen dat net deze USB-stick dit niet in de handleiding heeft staan.
Ook een optie om gewoon via Windows een verbinding in te stellen, via de wizard van Windows wordt je zo door een stappenplan heengeleid waar je enkel de gegevens hoeft in te vullen.
KKDWD (oftewel, Kind Kan De Was Doen)
Dan ga ik er vanuit dat de USB dus volledig en correct geinstalleerd is zoals je zal omschreef.
15 februari 2008 19:21
-
davy16
de handleiding heb ik inderdaad gele\en maar de laptop vind bij hardwere de USB niet?
?????????????
17 februari 2008 09:53
-
Account verwijderd
Dan de?nstalleer alles van de usb adapter en doe alles stap-voor-stap rustig via de HANDLEIDING!! ;)
En ga vooral geen dingen doen waar je geen idee van hebt wat het allemaal is op je laptop, want dat maakt het alleen maar erger.. (A)
17 februari 2008 12:17
-
davy16
maar deze laptop heeft die usb nergens bij hardware staan?
hij vind hem niet met nieuw hardwere
17 februari 2008 12:21
-
erwin_w
Klinkt allemaal heel vreemd, dat wel.
Heb je toevallig de cd-rom van de laptop bij de hand, misschien dat er nog drivers op staan voor de USB die eerst nog geinstalleerd moeten worden (blijft vreemd want normaal gesproken ziet Windows deze wel en soms kan je de drivers updaten zodat je over USB2.0 beschikt mits de laptop dit ondersteund)
17 februari 2008 12:29
-
davy16
Wie weet hoe ik iets kan instellen want nu krijg ik dit:
[img]http://linksys.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/7425-013.gif[/img]
de handleiding helpt niet!!!
23 februari 2008 15:16
-
blacksorcerer
Al op Enable geklikt?
Indien dan nog steeds uitroepteken, wat gebeurt/verandert er als je Update Driver doet?
M.a.w. probeer dus een nieuwere (lees: de nieuwste) driver, als dat niets oplevert, juist even een oudere driver.
23 februari 2008 16:39
-
louwrens
die Linksys Wlan G ff verwijderen en de nieuwste driver van Linksys site halen en die installeren
klik
ff naar beneden scrollen naar 'Wireless-G (802.11g):'
23 februari 2008 18:52
-
davy16
de nieuwe versie hebben wij al van de linksys site gehaald.
en bij enable zet je hem uit?
oudere versie hebben wij niet.
wat nu?
24 februari 2008 11:57
-
arjan_sa
@Davy16, Enable = aanzetten
Disable = uitzetten...
het probleem is dus waarschijnlijk dat hij uit staat:P
24 februari 2008 11:59
-
davy16
hij staat aan hoor:p
maar die ! blijft staan?
24 februari 2008 12:07
-
blacksorcerer
Maar werkt ie wel? Dan gewoon zo laten, maar ik kan nu niet opmaken of je nou of niet een verbinding kan leggen ("hij staat aan hoor" komt momenteel even verwarrend over). Dat het uitroepteken niet weg wil terwijl je de nieuwste driver hebt en het werkt, maakt verder niet veel uit.
24 februari 2008 12:26
-
davy16
je kan geen verbinding maken!
Please wie kan mij helpen?`
help aub ik kan zo niet internetten:s
24 februari 2008 12:55
-
lbjornl
Scan eens op hardware changes.
[offtopic]Wat gebeurt er met de menubalk van TW of zie ik nu alleen dat die weg is :p.[/offtopic]
24 februari 2008 15:07
-
davy16
hij vind alles maar de ! bijft staan er staat bij code10?
24 februari 2008 15:10
-
blacksorcerer
Kijk bij Microsoft.com? [url]http://support.microsoft.com/kb/310123/nl#[/url]
[color=gray]@lbjornl: dat ligt dan inderdaad aan jou, ik zie het hier wel gewoon, ook als ik m'n cache leeg ;-)[/color]
24 februari 2008 15:22
-
davy16
ja oke maar de stuurprogramma is via linksys site dus moet die goed zijn?
24 februari 2008 15:28
-
lbjornl
[offtopic]Bij mij was ie weg mss was iemand aan de site bezig want nu is hij back de menubalk :P[/offtopic]
Ben je wel zeker dat je de juiste driver geinstalleerd hebt en gebruik eens de driver die bij de adaptor zat. Verander compabiliteit eens naar een lager OS...
24 februari 2008 16:04
-
louwrens
[quote=104035]
eerst ff het apparaat verwijderen in Apparaatbeheer ook stuurpogramma's als ie dat vraagt
24 februari 2008 18:52
-
Account verwijderd
[quote=104020]
Al een keer alles ervan verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd? Als je alles hebt geinstalleerd dan pas weer de stick erin duwen. Dan moet hij als het goed is weer opnieuw herkent worden..
24 februari 2008 19:04
-
davy16
nee want hij zegt niet nieuwe hardware gevonden en de cd hebben wij niet die bij de adaptar zat?
25 februari 2008 09:09
-
erwin_w
Ik heb even door de berichten gelezen die hiervoor gepost worden maar ik zie nergens de volgende vraag staan:
Is je USB-poort niet toevallig defect?
Heb je misschien nog andere USB-poorten beschikbaar.
De reden van deze vraag is nl.:
1. deze USB-dingle werkt wel op een andere laptop dus die kan niet defect zijn
2. je hebt de nieuwste drivers geinstalleerd dus daar kan dat ook niet aan liggen, of je hebt misschien wel de laatste drivers maar een verkeerd type OS gekozen (kan altijd h?)
3. henb je al geprobeerd om een andere USB-apparaat op deze betreffende USB-poort aan te sluiten om te checken of de poort niet defect is.
Wij horen het graag van je.
25 februari 2008 10:06