zoals de titel al zegd, mijn center speaker doet het niet, er komt alleen nog maar een heel zacht geluid dat niet meer zuiver klink er doorheen .
Ik heb al vanalles geprobeert om het werkend te krijgen. instellingen nagekeken (staat hetzelfde als de rest), Driver opnieuw ge?nstalleerd, de nieuwste driver gedownload en ge?nstalleerd, windows opnieuw ge?nstalleerd (windows xp en vista), BIOS update, maar nog steeds niks.
ik heb nagekeken of het een de speaker zelf lag, maar die doet het nog perfect als ik het op een ander aansluiting zet.
De rest doet het nog perfect, zelfs de subwoofer die op de zelfde aansluiting zit werkt nog.
Ik heb een M2N32-SLI deluxe Wireless Edition MOBO (zie hardware profiel) met een SoundMax ADI 1988B geluidskaart onboard met een Logitech X-530 5.1 speakerset.
Ik heb gegoogled, maar er kwam alleen resultaten met een HD hotfix update voor MS Windows XP. En ik draai nu op Vista.
08 februari 2008 14:23
knarf
Al windows update gedaan.
08 februari 2008 15:48
bj farmore
Wat voor aansluiting is het?.. gewoon zo'n 3mm jack? stereo? Want anderes probeer je gewoon een ander box/hoofdtelefoon aan te sluiten en te kijken of dan het geluid wel goed is. Ik weet niet of dat zo kan...
08 februari 2008 16:02
michael_11
ik heb gewoon de 3mm jack. ik heb ook al een hoofdtelefoon geprobeerd en gaf aan de rechtse kant de subwoofer en de linker de center. en geeft hetzelfde resultaat.
ik heb de meeste updates binnen. maar toen ik voor het eerst windows XP op dat systeem installeerde deed alles het al meteen zonder een HD hotfix voor windows xp. en toen ik Vista installeerder voor het eerst op dat systeem deed ook alles het meteen.
ik weet nu ook niet wat er precies mis is. misschien wel een defect.
08 februari 2008 16:18
arjan_sa
Probeer eens:
Sluit alles aan op je subwoofer, sluit die dan aan (groene kabeltje gok ik uit m'n hoofd) op een mp3 speler oid.
Kijk dan of de centerspeaker wel of niet werkt.
Zo niet, dan issie kapot.
Wat je ook kan doen (als je een 5.1 aansluiting hebt op je pc) is:
Realteck HD audio downloaden, opnieuw opstarten. Daarna al je luidsprekers (die bij de x-230 los zitten aan de sub, je kan ze dus uithalen(plugje)) in je pc doen.
Bij de HD audio manager invullen wat voor'n speakers dat zijn(right rear/front/ left rear/front etc/subW./Center speaker etc)
kijk of dat werkt.
08 februari 2008 16:45
rubenus
Dat gaat niet werken arjan, 5.1 heeft namelijk 3 kabeltjes, en een MP3 maar ??n, die kan dus maar 2.1 aansturen. Heb je al die kabeltje (bij mij groen, zart oranje) goed aangesloten, en zijn ze niet brak?
En probeer eens een andere media player, want WMP stuurt bij mij maar 4.1 aan, terwijl iTunes, en MusicMatch w?l 5.1 aansturen.
08 februari 2008 16:49
knarf
[quote]Wat je ook kan doen (als je een 5.1 aansluiting hebt op je pc) is:[/quote]
Het is een evt andere oplossing
08 februari 2008 16:53
michael_11
alle speakers doen het nog, alleen de pc stuurd een heel zacht geluid naar de center toe. en met de configuratie in windows vista kan ik de speakers 1 voor 1 testen. en ik heb de de stekker van de center en subwoofer in de front gestoken en de deed als een zonnetje, maar als ik het weer terug steek dan heb ik dat zacht geluid weer. ik heb alle instellingen nagekeken en alles staat gelijk voor iedere speaker.
08 februari 2008 16:59
arjan_sa
@Rubenus,
DAt kan zeker wel..
De subwoofer heeft 5 ingangen voor al die speakers... (iig de x-230 5.1)
als je die dan in de sub steekt, en het audio plugje in je mp3 speler hoor je geluid uit alle speakers inc. Subwoofer! Zeg niet van nee, Ik heb het zelf geprobeerd...
@michael_11
misschien is het dan je geluidskaart die kapot is aan de achterkant, omdat hij het bij de front wel doet *-)
08 februari 2008 17:13
knarf
Heb je het op je pc op Line in aangesloten of in line in center en rear