Ik heb pas een Trust 5.1 set gekocht en ookal gehoord in de winkel alleen nu ruist ie nogal. Dus ik denk (weet bijna zeker) dat dat door mijn geluidskaart komt (onboard). Dus nu wil ik een nieuwe geluidskaart kopen die compatible is met Windows Vista Ultimate. Ook zoek ik naar nieuwe geheugen (DDR Geheugen, het liefst pc2700 want daar eb ik al 512 mb van. . IK weet niet of jullie het goed vinden wat ik al heb gezocht ofdat er nog betere is/zijn.
geluid heb ik ook zoiets aleen bij mij kan er max een 7.1 setje op, als je geen dure boxen van bv harmen & kardon of sennheiser of iets anders gaat kopen is zo'n geluidskaart prima.
zou ff kijken voor het rammgeheugen naar een corsair of kingston, werkt meestal wel met andere geheuge modules.
06 februari 2008 17:35
knarf
Is het mogelijk om 1x333mhz te draaien plus dualchannel 400mhz
06 februari 2008 17:40
louwrens
hoe wil je met 1 512 dual channel draaien ?^^
die DDR400 gaat dan gewoon op DDR333 draaien, backwards complitable
weet je cker dat je pc aan een geaarde stopcontact zit?
06 februari 2008 17:51
knarf
IK bedoelde is het mogelijk want ik heb 2x 2 aansluitingen op mijn mobo zitten. Om 1x 512 mb op 333 mhz te draaien en extra geheuegen, 2x512 mb 400 mhz op dualchannel te laten draaien
Wat bedoel je met geaarde stopcontact, wat maakt dat uit
06 februari 2008 18:59
lordievader
Ik heb precies dezelfde geluids-kaart, en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. Het is zeker beter geluid dan mijn Realtek HD Audio chip, als je hem op 96 Khz en 24 bit zet is het geluid zeker beter, kwa prijs/prestatie vind ik het een hele goede kaart.
Test eerst of die ruis wel door de geluidskaart komt, door op een geaard stopcontact de pc te zetten, te testen op losse apparaten, op een andere geluidskaart (ff lenen uit een pc met een losse PCI geluidskaart).
Lees de RAM FAQ ff door, je kan zelf zo zien wat er wle en wat niet mogelijk is kwa RAM, kijk ook eens in je moederbordboekje, als laatste kan je dan de Pricewatch van Tweakers.net gebruiken om te kijken waar je het 't goedkoopst kan krijgen.
06 februari 2008 19:42
louwrens
[quote=102623]
jouw mobo kan wss geen dual channel, dat hebben DDR[b[2[/b] mobo's
soms heb je last van storingen omdat je niet aan de aarde zit.
als je pc niet geaard is en een usb ding aansluit aan de achterkant, dan zie je soms een vonk.
bij me buurjonge stoort zijn muziek ook als de zonnebank aangaat, allebei niet geaard.
en geaarde stekkerdoos heeft dan ook nietzoveel nut :P
van wikipedia:
[quote]Een typisch voorbeeld hiervan zijn computerbeeldschermen met een beeldbuis waarbij soms hoge spanningen op het chassis ontstaan die normaal met een zeer geringe stroomsterkte via de aarding worden afgevoerd. Ontbreekt de aardeaansluiting, dan kan de gebruiker een gevoelige tik krijgen als deze de aardepool van de netstekker aanraakt of de afscherming van de aansluiting op de computer. Indien de monitor op de computer is aangesloten komt aldus de gehele stalen kast van de PC onder spanning te staan. Ook kan bij het inpluggen in de computer door overspringen van een (onzichtbare) vonk schade ontstaan aan de apparatuur.[/quote]
een schok lijkt me ook niet zofijn :P
06 februari 2008 20:14
arjan_sa
ik krijg telkens zo'n schok.. en het hele huis is gwoon niet geaard.. tja, jammer..
Hoe dan ook, het kan daar idd aan liggen.
Als je geen geluidskaart hebt kan je misschien naar de lokale pc boer gaan, en heel aardig vragen of hij ff (gratis mischien) wiltesten of je geluidskaart wel werkt :)..
06 februari 2008 20:21
lordievader
[quote]jouw mobo kan wss geen dual channel, dat hebben DDR[b[2[/b] mobo's[/quote]
Dat is niet helemaal waar mijn oude pc had ook 2 reepjes van 256 MB DDR en die waren in dual-channel dus DDR kan wel dual-channel aan.
06 februari 2008 20:22
knarf
Het zin een geaarde stekkerdoos en die zit in een geaard stopcontact. EN als ik me rolluik of me loop gebruik dan hoor je dat keihard. Ik zal hem zo wel in een keer op het stopcontact aansluiten.
06 februari 2008 20:24
unknown
wrijf is met je vinger over het stalen/aluminium deel van je kast, en dan over een ander stalen/aluminium voorwerp. Zodra je verschil voelt zal je kast last hebben van statische electriciteit of slechte aarding!
06 februari 2008 20:24
arjan_sa
of:
Raak een metaal gedeeltje van je kast aan, en als je kan ook je verwarming.. Schok = niet geaard:)
Bij mij iig.. Hoe dan ook, ontopic weer?(A)
Naar pcboer gaan lijkt me een goeie keuze als je geen pci (geluids)kaartje bij de hand hebt;)
06 februari 2008 20:27
knarf
Het komt denk ik omdat mijn stopcontact niet geaard was, misschien kan dit nog veranderd worden
Heeft het bij mijn pc eigenlijk nog veel nut als ik mijn Ram geheugen omhoog gooi
07 februari 2008 09:06
bj farmore
Ik denk van wel, aangezien je sowieso al vista gebruikt kan je pc wel wat extra gebruiken. Je zit nu aan het minimum vereiste ram voor windows en het is dan altijd aangeraden om er over heen te zitten.
Alleen is DDR1 is duur en gaat niet goedkoper worden, dus doe het nu voordat het nog duurder word. Misschien kun je een 2e hands setje op marktplaats vinden.