-
risto
Hallo, ik draai sinds een paar weken met Windows Home Server (Windows 2003 Small Business Server). Nu wil het dat de machine uit zichzelf down gaat en dat ieder uur. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?
Tnx
06 februari 2008 09:31
-
Account verwijderd
Welke chipset heb je? Vista heeft dit ook met sommige chipsets dat hij zomaar na een uur wegvalt..
Ik weet niet of het kan, maar misschien dat WHS daar ook problemen mee heeft..
Heb je de nieuwste drivers gedownload? Heb je alle updates geinstalleerd?
06 februari 2008 11:14
-
risto
H? Soemie,
Alles is up to date en OK. Nu heb ik op het net gevonden dat SBSCore ervoor zorgt dat de machine ieder uur uit gaat als je er geen Domain Controller van maakt. (?) Ik zou niet eens weten hoe er een Domain Controller van te maken, laat staan dat ik er iets mee wil doen. Ik ga vanavond proberen of ik de SBScore niet kan uitschakelen. Hieronder staat hoe dat te doen. Ziet het er logisch uit vind je?
Groet Risto
Yes SBS2003 must be configured as a domain controller otherwise it will shut down every couple of hours. But AD is a pretty heavy task for your server. But if you don't need Exchange and all the other applications that will come with SBS then is there a workaround to keep your machine running without AD.
Start your machine in safe mode. Rename the sbscrexe.exe file. Open the registry. Goto HKLM\System\CurControlSet\Services\SbsCore right click.
Permissions. Add your own account, remove the system account > click advanced > and replace the rights below the SBScore.
Now export this key, you'll never know. :cool:
And after that delete the key and restart your system,
My machine is now just a normal server without AD and still running for 2 day's
06 februari 2008 11:33
-
keitaro
Waar ze het daar over hebben is Windows SBS server. Daar werk ik zelf ook regelmatig mee. Dat is geen Windows Home Server. Windows Home Server is gebaseerd op de nieuwe vista/w2k8 server core. Wel zitten er vele dingetjes in die vergelijkbaar zijn met 2k3 servers.
Maar... Het klinkt wel logisch. Je hebt een Home Server, waarom maak je dan geen domein met DC en DHCP etc... want wat heb je anders aan een Home Server :|
06 februari 2008 11:56
-
risto
Als ik zou weten hoe, dan zou ik het zo doen. Ik heb het programma geinstalleerd en dat was het.. Er is nooit gevraagd om een DC en een DHCP aan te maken. Als jij me kunt vertellen hoe ik dat makkelijk voor elkaar kan krijgen, dan heel graag.
06 februari 2008 12:05
-
keitaro
Waarom heb jij een Windows Home Server neergezet dan?
Wat is jouw bedoeling voor die server, wat wil je er mee gaan doen?
Laten we dat eerst is gaan bekijken.
06 februari 2008 12:35
-
risto
Ik heb 4 PC thuis, mijn vrouw, beide dochters en ik hebben ieder een eigen PC. Nu leek het me handig wanneer ik gecentraliseerd de data kan opslaan en beheren. Ook het maken van backups van het volledige systeem is erg handig. Ik heb vorige week een PC van mijn dochter gerestored en het werkte binnen 15 minuten weer, Verder is het ook handig dat ik (en anderen bijv. een vriend) data kunnen uploaden en downloaden via Remote Access. Daarom heb ik het programma geleeched en geinstalleerd op een aparte machine.
06 februari 2008 12:43
-
keitaro
Oke, precies waar Windows Home Server voor bedoeld is. Maar... Wat ik dan raar vind. Als het ingesteld is waar het voor moet dienen blijft het alsnog om de zoveel tijd shutdownen? Dat is wel raar. Ik heb zelf nog geen ervaring met Windows Home Server (wel met SBS, Standard, Enterprise 2k3 en RC's van 2008) dus weet niet precies hoe dat zit. Je zou eventueel kunnen proberen wat hierboven stond om dat uit te schakelen. Dat shutdownen dus. Anders moet je is de helplijn van of de zaak waar je het besteld heb, of van Microsoft zelf om is na te vragen waarom die steeds shutdownd. Want je gebruikt de server nu precies zoals het zou moeten dienen.
06 februari 2008 15:53