Iedere keer als ik een programma open dan opent hij hem op de achtergrond. (dus achter de andere vensters)
Als ik een bestand uit een map aan wil klikken houd hij alles geselecteerd waar ik op klik.
Tijdens het typen krijg ik er om de x aantal tekens een plusje doorheen.
Dit is zeer hinderlijk en mijn systeem voelt niet meer stabiel aan.
Ik heb windows XP pro
Ik heb al in me map opties gekeken maar al mijn instellingen zijn normaal.
Please help !!
05 februari 2008 13:16
michelvandijk
Doe eens een online virusscan ..;) Eens kijken wat daar uit de bus komt ..:)
05 februari 2008 13:30
Account verwijderd
Klinkt misschien raar maar heb je je pc al eens opnieuw opgestart? Ik heb ook wel eens van dit soort mankementjes en dan helpt een reboot gewoon.
Verder lijkt het me niet echt een virus, misschien iets van malware ofzo. Al eens gescant met een spyware remover oid?
05 februari 2008 13:30
druipsnuit
Ja ik gebruik spyware doctor,
en ja ik heb me pc al ge reboot en werk nu in veilige modus (de plusjes blijft hij er nog steeds doorheen gooien)
een online scan heb ik ng niet geprobeerd , ga ik nog doen!
Ik het gevoel dat microsoft kan zien dan ik een gecrackte xp heb en daarom iets vervelends in de update meegeeft. Ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar ik heb dit probleem eerder gehad, toen werd het zo irritant dat ik er een formatje over+heen gegooid heb.
Maar is er niemand die dit herkend ?
05 februari 2008 19:33
unknown
het plusje tussen de woorden is gewoon een verkeerde toetsenbordindeling. verander je toetsenbord indeling van bijv. nederlands naar verenigde staten(internationaal) dan zou het probleem met het plusje opgelost moeten zijn.
05 februari 2008 20:06
zone
Als je dan belg bent dan is dit niet echt logisch want dan krijg je QWERTY i.p.v. AZERTY
05 februari 2008 20:51
koenh
Haha ik heb hem op de qwerty staan :p omdat ik zo'n toetsenbord heb. En zo werd ons dat ook geleerd om te typen :P
05 februari 2008 21:28
druipsnuit
Mijn muisknoppen zijn nu ook omgedraaid (instellingen staan nog steeds normaal)
en soms+denkt me toetsenbord dat ik de hele tijd CTRL ingedrukt houd :S
Kan dit soms een zogenaamd joke virusje zijn ?
05 februari 2008 21:50
lbjornl
[quote=102558]
Juist andersom :s
05 februari 2008 22:55
arjan_sa
Nee, als je de instellingen naar Internationaal(USA)verandert, krijg je QWERTY i.p.v AZERTY
06 februari 2008 09:48
simon8400
Verschillende online scans nu al eens geprobeerd?
06 februari 2008 09:55
druipsnuit
ja, ik heb een online scan van MCafee uitgevoerd en avast gebruikt. Hier kwam niks uit.
<Domme vraag>
hoe verander ik me toetsenbord instellingen? In me configuratie scherm kan ik het niet vinden bij taalinstellingen en ik heb ook niet zo'n toetsenbord icoontje in me taakbalk.
</Domme vraag>
06 februari 2008 12:33
duncank
Dat doe je toch met Ctrl+Shift in te duwen? Dat met je toetsenbord
06 februari 2008 13:22
arjan_sa
ja, dat is 1 manier, de andere is dmv een knopje in je startmenu (taalbalk).
DIe kan je zo aandoen(bij vista):
Start/Configscherm/klok, taal en region instellingen/regionale en taal instellingen/Toetsenbord en talen/Verander toetsenbord/ dan vind je het wel
@hieronder,
XP is dan ook zoiets.
Iets bij config scherm, taal instellingen ofzo. Daar kan je aan zetten/of uitzetten dat je een taalbalkknopje hebt in je start:)
06 februari 2008 13:27
druipsnuit
ik heb xp pro
06 februari 2008 15:00
louwrens
gewoon Ctrl + Shift doen
bij mij doet ie dit ook weleens, vooral als ik iets via BT wil overzenden naar me mob :S
06 februari 2008 15:11
druipsnuit
Die toets combinaties heb ik ook al geprobeerd
als ik mappen open blijft hij ze op de achtergrond weergeven terwijl mijn instellingen normaal staan :S
06 februari 2008 15:45
zone
[quote=102569]
Ik bedoel als je hem instelt naar Internationaal(USA) Dan krijg je QWERTY
06 februari 2008 16:50
monkybrain
heb je toevallig een draadloos toetsenbord ?
06 februari 2008 18:27
druipsnuit
Nee ik heb een laptop,
Ik heb nu een beetje lopen klooien aan een aantal instellingen en alles funcioneert weer.
Ik weet niet precies hoe omdat het na de aanpassingen eerst niet werkte maar na een stuk of 4x opstarten wel. Aangezien ik een ICTer ben zie ik het evengoed als gefaald omdat ik het niet exact heb kunnen achterhalen.
Maar het belangerijkste is dat alles weer goed werkt. (ga binnenkort toch een andere xp installeren)
Iedereen bedankt voor de inbreng / feedback !!! (er kan een slotje op)